ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ میوه و سبزیجاتی که بهتر است به صورت یخ زده مصرف شوند

میوه و سبزیجات یخ زده معمولا از قبل به خوبی شسته شده و آماده استفاده هستند

میوه و سبزیجات یخ زده معمولا از قبل به خوبی شسته شده و آماده استفاده هستند. مواد مغذی موجود در آن‌ها بسیار زیاد است و سالم‌تر و ارزان‌تر از محصولات ارائه شده در خارج از فصل خود هستند. می‌توانید آن‌ها را به راحتی آماده کنید، برش بزنید و در فریزر خانه خود بگذارید تا در تمام فصول سال میوه و سبزیجات سالم داشته باشید. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا این میوه‌ها را به شما معرفی کنیم.

1- انواع توت‌ها

توتCredit: ISTOCK/KCLINE

یکی از دلایل ضرورت خرید میوه و سبزیجات منجمد این است که بعضی از آن‌‌ها فصلی بوده و گاهی اوقات لازم است تا از کشورهای دیگر وارد شوند. انواع توت‌ها معمولاً به صورت نیمه رسیده از درخت چیده می‌شوند و تا زمانی که به میوه فروشی‌ها برسند مقداری از خاصیت و مواد مغذی خود را از دست می‌دهند. توت فرنگی، زغال اخته، تمشک و شاتوت بهتر است که خارج از فصل خود به صورت یخ زده مصرف شوند زیرا زمانی که از درخت چیده می‌شوند مقداری از خاصیت خود را از دست می‌دهند.

2- هویج

هویجCredit: ISTOCK/PYZHOVA

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هویچ تازه بخرید اما یادتان برود که از آن استفاده کنید. هویچ یخ زده دارای مقدار زیادی بتاکاروتن و آنتی اکسیدان است که طی فرآیند یخ زدن این خواص حفظ می‌شوند و برای بهبود قدرت بینایی، داشتن پوست زیبا، جلوگیری از سرطان و پیری بسیار مفید هستند.

3- انبه

انبهCredit: ISTOCK/ALEAIMAGE

انبه‌هایی که معمولاً در میوه فروشی‌ها هستند یا خام هستند یا زیادی رسیده و پخته هستند و همچنین پوست کندن و برش دادن آن‌ها کار دشواری است. انبه یک میوه لذیذ و مغذی است که مصارف متنوعی دارد، می‌توانید مقداری از آن را داخل فریزر گذاشته و هربار با مقداری از آن اسموتی درست کنید یا در سالاد خود بریزید.

4- نخود فرنگی

نخود فرنگیCredit: ISTOCK/ANTHIACUMMING

نخود فرنگی یکی از سالم‌ترین سبزیجاتی است که در غذاهای مختلفی مانند سوپ، سالاد یا در کنار غذاهای دیگر از آن استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید این سبزی فقط در یک فصل از سال می‌روید اما با قرار دادن آن‌ها داخل فریز می‌توانید در تمام فصول از آن‌ها استفاده کنید.

5- اسفناج

اسفناجCredit: ISTOCK/LECIC

اگر می‌خواهید اسفناج را به صورت خام استفاده کنید بهتر است آن را به صورت تازه خریداری کنید اما برای مصارف آشپزی بهتر است که از اسفناج یخ زده استفاده کنید. حجم اسفناج تازه هنگام پخته شدن بسیار کاهش پیدا می‌کند و مواد مغذی آن تا حدودی از بین می‌روند. برای استفاده از اسفناج یخ زده فقط کافیست آن را زیر آب گرم بگیرید و با انگشت یخ آن را جدا کنید سپس آن‌ها را کمی فشار دهید تا آب اضافه آن خارج شود و طبق دستور غذایی از آن‌ها استفاده کنید.

6- کدو

کدوCredit: ISTOCK/ROBYNMAC

کدو از جمله دیگر میوه‌هایی است که می‌توانید به صورت یخ زده استفاده کنید مخصوصاً زمانی که دوست دارید طعم شیرین و پاییزی آن را بچشید اما زمان کافی برای تهیه و پوست کندن آن ندارید. این میوه مغذی دارای کاروتنوئید است که از شما در برابر بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند. همچنین بتاکاروتن موجود در آن دشمن سرسخت سرطان سینه است. اگر به دنبال بهانه بیشتری برای خوردن کدو هستید باید به شما بگوییم که مصرف روزانه این میوه می‌تواند 5 درصد آهن، 10 درصد ویتامین C و 9 درصد پروتئین توصیه شده برای مصرف روزانه شما را تامین کند. 

7- ذرت

ذرتCredit: ISTOCK/XESAI

یکی از بهترین چاشنی‌هایی که در کنار هر غذایی می‌توانید از آن استفاده کنید، ذرت است زیرا علاوه بر مزه خوبش، سریع آماده می‌شود اما همانند میوه‌ و سبزیجات گفته شده، ذرت نیز تنها در یک فصل خاص می‌روید و در دیگر فصول سال باید به صورت کنسرو یا یخ زده مورد استفاده قرار بگیرد. کنسرو ذرت معمولاً حاوی مقدار زیادی نمک برای ماندگاری بیشتر است بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از انواع یخ زده آن که سالم‌تر است استفاده کنید. برای باز کردن یخ، آن را داخل آب جوش یا مایکروویو قرار دهید.  

8- هلو

هلوCredit: ISTOCK/MPHILLIPS007

کمتر کسی پیدا می‌شود که از خوردن هلو در فصل تابستان لذت نبرد. اما کنسرو هلو دارای مقدار زیادی شکر است و به خوشمزگی هلوی تازه نیست. از هلوی یخ زده می‌توانید روی پنکیک، وافل، ماست و کیک استفاده کنید و زمستان خود را با طعم خوش آن لذت بخش کنید.

9- کلم بروکلی

بروکلیCredit: ISTOCK/CREATIVEYE99

کلم بروکلی در تمام فصول سال رشد می‌کند اما اگر به طور کامل رشد نکند، مواد مغذی آن تا حدودی از دست می‌رود. میوه و سبزیجاتی که دارای مقادیر زیادی ویتامین C هستند مانند کلم بروکلی، ویتامین‌های خود را در حین حمل و نقل و قرار گرفتن در معرض گرما و نورخورشید از دست می‌دهند. اما بروکلی یخ زده می‌تواند ویتامین و آنتی اکسیدان خود را حفظ کند. این سبزی دارای خواص زیادی است و فشار خون را پایین می‌آورد. می‌توانید از آن برای پختن سوپ، تزئین پیتزا، سس پاستا و ... استفاده کنید.

10- لوبیا سبز

لوبیا سبزCredit: ISTOCK/MARYLOOO

لوبیا سبز یک سبزی ترد بوده و اگر به صورت تازه استفاده شود مزه بهتری دارد اما زمانی که فصل رویش آن تمام شود، قیمت آن 4 برابر می‌شود. یک گزینه تهیه لوبیا سبز کنسرو شده است اما تردی آن در اثر قرار گرفتن در آب از بین می‌رود و مزه خوشایندی ندارد اما لوبیا سبز یخ زده منبع خوب ویتامین تامین کننده انرژی یعنی ویتامین B2 و ویتامین K است. ویتامین K برای انعقاد خون و بستن زخم‌ها لازم است. می‌توانید آن‌ها را همراه با قارچ و بادام خرد کرده و در کنار غذای خود استفاده کنید.  


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان