ماهان شبکه ایرانیان

بیماری گال (جرب) را چطور درمان کنیم؟ علائم بیماری گال چیست؟

گال بیماری انگلی است که پوست را آلوده میکند و باعث خارش های شدید میشود. گال از طریق تماس پوست به پوست منتقل میشود و میتواند در هر نقطه از بدن بوجود آید

بیماری جَرَب یا گال

گال بیماری انگلی است که پوست را آلوده میکند و باعث خارش های شدید میشود. گال از طریق تماس پوست به پوست منتقل میشود و میتواند در هر نقطه از بدن بوجود آید. این مسئله بدین معنا است که بیماری گال علاوه بر اینکه میتواند از طریق تماس جنسی منتقل شود، اغلب از طریق تماس پوست به پوست غیر جنسی انتقال میابد. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

علائم گال

گال میتواند باعث ایجاد خارش های شدید و جوش های کثیف شود. خارش معمولا شب ها خیلی بدتر از روز است. جوش ها و خارش معمولا در نواحی همچون آلت تناسلی، باسن، مچ دست، سر پستان، کمر، تیغ های شانه ها، زیر بغل، آرنج ها و بین انگشتان بوجود میایند اما تنها به این نواحی محدود نیست. برخی اوقات گال بدلیل وجود حشرات ماده بسیار کوچک در منافذ پوست بوجود می آید. افرادی که برای اولین بار دچار بیماری گال میشوند، معمولا 2 تا 6 هفته علائم بیماری را مشاهده خواهند کرد اما برای کسانی که قبلا گال داشته اند، علائم بیماری میتواند حتی کمتر از 24 ساعت آشکار شود. حتما بیاد داشته باشید که حتی زمانی که علائم گال مشاهده نمیشود، همچنان این بیماری میتواند منتشر شود.

درمان گال

کرم هایی به نام اسکاباسایدز یکی از راهکار های درمان بیماری گال است. این کرم ها حشرات ناقل این بیماری و تخم های آن ها را میکشد. این کرم باید از گردن به پایین بطور کامل بدن را بپوشاند و بعد از 8 تا 14 ساعت شسته شود. همچنین آنتی بیوتیکی وجود دارد که بصورت خوردنی هست و سری اول یک دوز از آن مصرف میشود و دوز بعدی باید دو هفته بعد از آن خورده شود. بدلیل اینکه بیماری گال خیلی راحت میتواند منتقل شود، اگر کسی دچار این بیماری شود، تمامی افراد نزدیکش که با او در ارتباط هستند و مخصوصا شریک جنسی او باید معاینه و درمان شوند. تمامی لوازم خواب (اعم از تخت خواب، ملافه، بالشت و...) و همچنین لباس ها باید با ماشین لباسشویی کاملا شسته و با حرارت بالا خشک شوند. جلوگیری از هرگونه تماس پوستی برای حداقل 72 ساعت میتواند عدم انتشار بیماری را تضمین کند.

ملاحظات

هرچند که گال از اغلب از طریق تماس پوست به پوست منتقل میشود اما از طریق رابطه جنسی با کسی که به بیماری آلوده است نیز قابل انتقال است.

پیشگیری از گال

مانند همه بیماری های مقاربتی، بهترین راه پیشگیری این است که از سلامت شریک جنسی خود اطمینان داشته باشید. (بهتر است که افراد بصورت دوره ای آزمایش های پزشکی را برای اطمینان از سلامت خود انجام بدهند.) کاندوم در جلوگیری از انتقال این بیماری هیچ نقشی ندارد.

divider

درمان بیماری گال یا جرب

divider

عکس های گال

هیره خارشی
هیره خارشی عامل بیماری جرب
گال کودک
بیماری گال در نوزاد
گال دست
گال در دست
گال پوستی
بیماری جرب در پوست
گال بازو و ساعد
گال در ساعد دست
گال کمر
بیماری جرب در کمر


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با اطلاعات بیماری گال آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان