درمان رفلاکس: رفلاکس اسید معده در طب سنتی چگونه درمان می شود ؟

همه ما ممکن است رفلاکس اسید معده را در هنگام مصرف مواد غذایی با برخی نوشیدنی ها را تجربه کرده باشیم. اما این مشکل زمانی به عنوان بیماری مطرح می شود که بیشتر از دوبار در هفته رخ دهد

درمان رفلاکس: رفلاکس اسید معده در طب سنتی چگونه درمان می شود ؟

images-1همه ما ممکن است رفلاکس اسید معده را در هنگام مصرف مواد غذایی با برخی نوشیدنی ها را تجربه کرده باشیم. اما این مشکل زمانی به عنوان بیماری مطرح می شود که بیشتر از دوبار در هفته رخ دهد.
رفلاکس اسید معده بیماری شایعی است که امروزه به دلیل رژیم غذایی نادرست در جامعه در حال گسترش است. این بیماری در وحله اول با یه سوزش سردل و احساس ناراحتی و سوزش کمی پایین تر از ناحیه سینه مشخص می شود. در انگلیسی به این بیماری Heartburn نیز می گویند ولی بر خلاف اسم آن، این بیماری هیچ ربطی به قلب ندارد.
مطالعات نشان داده است که در بسیاری از کشورها امروزه بین 20 تا 30 درصد جمعیت از مشکلات رفلاکس اسید معده رنج می برند.معده دارای یک اسید قوی به نام اسید هیدروکلریک است که به تجزیه غذا و محافظت بدن در برابر عوامل بیماری زا مانند باکتری ها کمک می کند. یک ماهیچه حلقوی قوی (اسفنگتر) در ابتدای معده وجود دارد که همانند یک شیر عمل می کند و اجازه ورود غذا به معده را می دهد ولی از برگشت غذا به مری جلوگیری می کند. زمانی که این ماهیچه دچار مشکل شود، علایم برگشت اسید معده ظاهر می شود.
بیماری رفلاکس اسید معده در افراد مختلف در همه رده های سنی ممکن است رخ دهد. بارداری نیز به دلیل فشار اضافی بر اندام های داخلی می تواند سبب رفلاکس اسید معده شود.

به طور کلی برخی عوامل زمینه ساز بروز رفلاکس اسید معده می باشند که عبارت اند از:

چاقی
– مصرف دخانیات و مواد مخدر
– مصرف زیاد نمک
– مصرف کم فیبر در رژیم غذایی
– فعالیت های بدنی اندک
– برخی از داروهااز جمله داروهای مورد استفاده در درمان آسم، آنتی هیستامین ها، مسکن ها، آرام بخش ها و داروهای ضد افسردگی
– مصرف الکل و کافئین

علائم رفلاکس اسید معده

همانطور که گفته شد یکی از علایم اصلی رفلاکس معده سوزش سر دل است ولی از علائم دیگر آن نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– سرفه خشک مداوم
– خس خس سینه
– آسم
– حالت تهوع و استفراغ
– مشگلات گلو، گرفتگی صدا یا التهاب حنجره
– درد در هنگام بلع مواد غذایی
– درد قفسه سینه و در ناحیه بالای شکم
– دندان قروچه
– بوی بد دهان

سایکودایجست درمان رفلاکس اسید معدهسایکودایجست درمان رفلاکس اسید معده

با توجه به خواص اعجازانگیز گیاهان دارویی شرکت پارسی طب برای درمان بیماری رفلاکس معده اقدام به تولید داروی 9 گیاه دو (سایکودایجست) با در نظر گرفتن اصول طب سنتی و ویژگی های مزاجی نموده است و مشکلات رفلاکس معده را به صورت ریشه ای درمان می کند. این محصول یک ترکیب گیاهی فرآوری شده است و گیاهان به کارگرفته در آن دارای مواد موثره هایی هستند که برای تعدیل و دفع انباشتگی خلط سویا نقش به سزایی دارند و بر اساس روش کاربردی پارسی طب می تواند بسیاری از مشکلات معده از جمله رفلاکس را بهبود بخشد.

منبع
medicalnewstoday

ترجمه و گردآوری
دکتر سارا بخشائی
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان