ماهان شبکه ایرانیان

خواص باورنکردنی کیوی برای کاهش وزن و عوارض مصرف بیش از حد

کاهش وزن با کیوی : این بار ما در مورد کیوی به عنوان یک منبع عالی برای کاهش وزن بحث خواهیم کرد. برخی تحقیقات نشان می دهد که کیوی به دلیل مواد مفیدی که دارد به کاهش وزن کمک می کند

کاهش وزن با کیوی :

این بار ما در مورد کیوی به عنوان یک منبع عالی برای کاهش وزن بحث خواهیم کرد. برخی تحقیقات نشان می دهد که کیوی به دلیل مواد مفیدی که دارد به کاهش وزن کمک می کند.

امروزه، راه های زیادی برای به دست آوردن وزن ایده آل وجود دارد. با ورزش منظم ، بهبود سبک زندگی و بهبود رژیم غذایی. یکی از این راهها ممکن است باعث مصرف برخی میوه ها مانند میوه اژدها ، آووکادو ، موز رسیده ، نارگیل و کیوی شود. این یک روش بسیار خوشمزه برای کاهش وزن است.

برنامه رژیم غذایی ؟ در پردازش کاهش وزن ؟ اکثر مردم امیدوارند که بدن ایده آل بدن، به ویژه زنان داشته باشند. زنان همیشه تمایل به داشتن یک بدن مدل نما با وزن کم دارند. بسیاری از راه های کاهش وزن ، مانند برنامه تناسب اندام، برنامه رژیم غذایی، بدون کربوهیدرات و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود. سعی کنید روشهای افراطی مانند لیپوساکشن یا رژیم های سخت را فراموش کنید.

مواد مغذی موجود در کیوی :

خصوصیت مقدار مواد مغذی
کالری 108 گرم
فیبر رژیمی 5.3 گرم
ویتامین C 164 میلی گرم
ویتامین k 71.3 میکرو گرم
ویتامین B9 44.2 میکروگرم
پتاسیم 552 میلی گرم
منیزیم 30.1 میلی گرم
کلسیم 60.2 میلی گرم
مس 0.2 میلی گرم
منگنز 0.2 میلی گرم

خواص کیوی برای کاهش وزن :

1. کم کالری ، فیبر بالا :

تحقیقات نشان می دهد که فیبر ممکن است باعث شود تا کمتر غذا بخوریم، زیرا باعث احساس سیری می شود. هنگامی که شما کمتر بخورید، به این معنی است که کالری کمتری مصرف می کنید که باعث کاهش وزن می شود. فیبر، جذب مواد مغذی را از روده کاهش می دهد و همچنین ترشح هورمون های روده را تعدیل می کند.

و مهمتر از همه، مقامات بهداشتی در سراسر جهان توصیه می کنند مصرف فیبر را با مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات افزایش دهید تا خطر ابتلا به چاقی کاهش یابد زیرا مردم تمایل به خوردن فیبر ندارند.

2. حفظ وزن با کلسیم :

برای کاهش وزن، کیوی بسیار مفید است. برخی مطالعات نشان می دهد مصرف لبنیات و غذاهای غنی از کلسیم می تواند باعث کاهش مصرف چربی در رژیم غذایی و حفظ وزن واقعی شود. کیوی به عنوان یک میوه غنی از کلسیم است، مصرف منظم کیوی ممکن است به حفظ وزن کمک کند و منجر به کاهش وزن شود.

3. تری گلیسیرید پایین خون :

یکی از مسائل مهم جهانی، چاقی است. این معمولا با دیس لیپیدمی همراه است. Dyslipidemia یک مقدار غیر طبیعی از لیپید ها، مانند تری گلیسیرید، کلسترول و فسفولیپید های چربی است. دیس لیپیدمی در یک فرد بیش از حد، معمولا حاوی تری گلیسیرید خون بالا و LDL و کلسترول و HDL پایین سطح کلسترول است.

از آنجا که کیوی دارای فلیفنول ها و آنتی اکسیدان های بالا است ممکن است باعث کاهش میزان چربی ها شود، بنابراین مصرف کیوی موثر خواهد بود. یک مطالعه انجام شده نشان داده است افرادی که حداقل 1 کیوی در هفته مصرف می کنند، سطح کلسترول HDL و تری گلیسیرید پایین تری را نسبت به دیگر میوه ها مصرف کرده اند .

خواص و عوارض کیوی

4. چربی سوزی :

برخی مطالعات نشان می دهد افرادی که دارای سطوح غنی از ویتامین C در خون هستند می توانند 30 درصد چربی بیشتری را در طی ورزش نسبت به افرادی که سطح ویتامین C کم دارند، استفاده می کنند تحقیقات دیگری نیز نشان می دهد که افرادی که کمبود ویتامین C دارند خیلی سخت چربیشان آب می شود و کیوی یکی از غنی ترین منبع ویتامین C است.

بنابراین مصرف آن به طور مرتب ممکن است به حفظ ویتامین C در سیستم خون کمک کند که منجر به سوزاندن چربی می شود..

5. کمک به هضم پروتئین :

کیوی حاوی آنزیم های پروتئولیتیک (عمدتا اکتینیدین) است که به هضم پروتئین کمک می کند. رژیم پروتئین با قدرت بالا می تواند کاهش وزن را با افزایش احساس سیری و تحریک ترشح انسولین پس از پریودنتال کاهش دهد. بنابراین، کیوی بهترین گزینه برای برنامه کاهش وزن است، چرا که به هضم پروتئین کمک می کند.

مزایای دیگر کیوی :

  1. تحریک سیستم ایمنی بدن، با توجه به محتوای بالا آنتی اکسیدان
  2. حفظ سلامت تنفسی، کاهش علائم آسم و سایر بیماری های تنفسی
  3. حفظ سلامت چشم به دلیل وجود ویتامین A موجود در کیوی
  4. پوکی استخوان را کاهش می دهد از آنجا که حاوی ویتامین K زیاد است
  5. کیوی کیفیت خواب را بهبود می بخشد زیرا حاوی سروتونین است. این مولکول حافظه شما را تقویت می کند و در پیشگیری از افسردگی و اضطراب مهم است.

divider

عوارض مصرف پیش از حد کیوی :

در حال حاضر ، ما می دانیم که کیوی و مقدار مصرف آن در روز باید چگونه باشد و این میوه چه خواصی دارد. اما این را بدانید که این میوه ممکن است با داروهای کاهش دهنده خون ارتباط برقرار کند و خونریزی را افزایش دهد. پس بهتر است از خوردن کیوی با داروی وارفارین (کومادین) اجتناب شود و یا حداقل با پزشک مشورت شود.

همچنین برخی از افراد به میوه های کیوی آلرژی دارند. برخی از افراد خارش ، بثورات، مشکلات تنفسی ، عرق کردن و سایر نشانه های واکنش آلرژیک ممکن را بعد از خوردن یک کیوی تجربه کنند.


بهترین روش خوردن کیوی :

کیوی را به شیوه های مخالفی میتوان خورد فقط یک نکته را در نظر داشته باشید ، هرگز نباید کیو را با دمای بالا پخت چرا که مواد مغذی آن را از بین می برد . بهتر است کیوی را به صورت تازه و بدون پختن مصرف کنید .

اینها دو تا از محبوترین روش های مصرف کیوی هستند :

1- کیوی را خام بخورید :

حتما کیوی را خوب بشویید. سپس انتهای بر آماده کیوی را جدا کرده و با یک قشاق چای خوری آن را درآورده و بخورید، یکی از راههای دیگر خام خوردن کیوی این است که پوست کیو را بسایید تا پرزهایش از بین برود، سپس میوه را ببرید و بخورید .

2 - کیوی را در سالاد میوه مخلوط کنید

راه دیگر خوردن کیوی مخلوط آن با میوه های دیگر به عنوان سالاد است. کیوی را به صورت مکعب مانند خورد کرده و در سالاد بریزید. سپس، میوه های دیگر مانند توت فرنگی، نارنجی، آووکادو، میوه اژدها، موز، انگور و بسیاری دیگر اضافه کنید. سپس آنها را مخلوط کنید و از سالاد میوه خوشمزه و مغذی لذت ببرید. می توانید به آن کرم کارامل و یا شیر نیز اضافه کنید.

این توضیحات در مورد مزایای سلامتی کیوی برای کاهش وزن، می توان گفت که خوردن کیوی دارای مزایای زیادی برای سلامتی است. مانند نگه داشتن وزن ، کاهش وزن ، محافظت از چشم و تنفس و خواص ایده آل آن هنگام ورزش.

divider

بیشتر بخوانید :

خواص جالب پوست کیوی

کیوی را با پوست نخورید

کیوی: بمبی شیرین با ویتامین C

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان