ماهان شبکه ایرانیان

انتشار یک نمایشنامه و یک مجموعه شعر

نمایشنامه «دیواب» از علی اتحاد و مجموعه شعر «تیمارستان کبک‌هاب دَری» از قارن سوادکوهی منتشر شد.

انتشار یک نمایشنامه و یک مجموعه شعر

به گزارش ایسنا، نمایشنامه «دیواب»(قسمت دویم مجموعه رازورزی) نوشته علی اتحاد در 72 صفحه با شمارگان 500 نسخه و قیمت 9000هزار تومان از سوی کارگاه اتفاق / نشر عنوان منتشر شده است.

نمایشنامه این‌گونه آغاز می‌شود: صحنه، میدانچه‌ای است که از سه سو تماشاگران پیرامونش را گرفته‌اند. سوی دیگر که پشت صحنه است با دیواری پارچه‌ای پوشانده شده که گاه به گاه از پس آن، ویدیوهایی تابانده می‌شود. زمین میدانچه‌، آکنده از شن خشک است؛ به آن اندازه که راه پیمودن بر آن اندکی دشوار شود. در آغاز، بانگ توفان به گوش می‌آید. از پس زمانی که می‌گذرد از میان توفان، فریاد کسی از دور شنیده می‌شود؛ و سرانجام صدای دیگران. به ترتیب شش نفر از شش سو به میانه میدانچه پا می‌گذارند. هر یکی فانوسی به دست دارد و نوری دیگر در میدانچه می‌گذارد. جامه‌اش آکنده از شن و خاک است. با دستش شن‌ها را می‌تکاند. در میانه میدانچه و پیش روی تماشاگران می‌ایستد و سخن می‌گوید. فانوس را تا آن‌جا بالا می‌برد که چهره‌اش روشن شود. کنشش که به انجام رسید، ابرها از جلو ماه کنار می‌روند و میدانچه اندکی روشن‌تر می‌شود. در درازنای  نمایش، نور مهتاب، نور اصلی میدانچه خواهد بود.

همچنین مجموعه شعر «تیمارستان کبک‌های دَری» از قارن سوادکوهی  در 100 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 11هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.

دفترهای این مجموعه عبارتند از: تیمارستان کبک‌های دری(شامل هشت شعر)، رگه‌های روزمره در گلوی بی‌صبری( شامل 10 شعر)، ساعت‌ها شماطه‌ می‌روند( شامل هفت شعر)،  بوسه‌هایت، بغض دریا در گلو دارد(شامل 10 شعر)، نفس در سینه جنگل می‌تراشد(شامل 11 شعر) و در سرایت صلح( شامل هفت شعر).

 شعری از مجموعه که در پشت جلد کتاب آمده است: خم به ابرویت بازار دربه‌دری‌ست

بایست و سقط جنین دردهای بی‌دقیقه‌ باش!

با دست‌هایت ارغوانی‌ام کن

تا بیشتر به اشک‌هایت

لبخند هدیه کنم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان