ماهان شبکه ایرانیان

«میان‌فصل تابستانی» ماهنامه‌ داستان همشهری منتشر شد

شماره مرداد ماهنامه داستان همشهری با پرونده‌ای ویژه داستان‌نویسی در ایتالیا منتشر شد

«میان‌فصل تابستانی» ماهنامه‌ داستان همشهری منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، در شماره‌ مرداد ‌ماه داستان همشهری، داستان‌های خارجی مجله با عنوان «میان‌فصل تابستانی» گردآوری شده که جاکومو لنگی دبیر مهمان این بخش، چهار داستان کوتاه را از زبان ایتالیایی انتخاب کرده.

لنگی همچنین طی یادداشتی مخاطبان را با نویسنده‌های این آثار (فرانچسکو پیکولو، استفانو بنی، دوناتلا دی پیترانتونیو، والریا پارلا) و دلایل انتخاب داستان‌ها آشنا کرده است.

این ماهنامه همچنین به بهانه این میان‌فصل ایتالیایی در بخش روایت‌های داستانی سراغ متونی رفته که رنگ‌وبوی ایتالیا دارد. در این میان عکس‌های کمتر دیده‌شده از مراسم تشییع محمدعلی شاه در ایتالیا، از مطالب خواندنی این بخش است.

به مناسبت روز خبرنگار، مجله‌ در بخش «درباره زندگی» سراغ دو پیشکسوت این حرفه رفته که عمر و جوانیشان را صرف خبرنگاری کرده‌اند. محسن میرزایی از حال‌وهوای روزنامه‌نگاری در دهه‌ سی میگوید و علی اکبر قاضی‌زاده از حال‌وهوای تحریریه‌ها در دهه‌ چهل و پنجاه.

در بخش «روایت‌های مستند» مجله‌ داستان، در این شماره نامه‌های فرستاده شده به یک سرباز وظیفه در سال 1355 چاپ شده که لابلای متن می‌توان نشانه‌هایی عاشقانه را از شیوه‌ زندگی در آن روزگار پیدا کرد.

جواد علیزاده، نفیسه مرشدزاده، پیمان اسماعیلی، جواد رسولی، مریم منصوری، احسان عمادی، فیلیپ راث، وله سوینکا، رینو کاپوتو و... دیگر نویسندگان و هنرمندان این شماره هستند.

نودمین شماره‌ ماهنامه داستان همشهری در 230 صفحه با قیمت 12000 تومان، از اوایل مرداد در روزنامه‌فروشی‌ها و کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان