ماهان شبکه ایرانیان

بهترین فیلم های تاریخ سینما با موضوع سرقت

فیلم هایی که درباره سرقت و بانک زنی ساخته می شود یک چیز ناشناخته در خود دارند که ارزششان را چند برابر می کند.

بهترین فیلم های تاریخ سینما با موضوع سرقت

فیلم هایی که درباره سرقت و بانک زنی ساخته می شود یک چیز ناشناخته در خود دارند که ارزششان را چند برابر می کند.

یک فیلم با این موضوع وقتی کارگردان خوب و بازیگران نامداری داشته باشد قدرت جاذبه اش بیشتر هم می شود و می تواند تجربه ای دلهره آور و فوق العاده را برای بیننده رقم بزند.

اخیرا یکی از فیلم های سرقتی بسیار مشهور به نام Ocean’s 8 اکران شده که بازیگران به نامی نیز دارد از جمله ساندرا بولاک، کیت بلانشت، آن هاتاوی، سارا پلسون و ریحانا ( چرا فیلمو خراب می کنید! ) این خانم ها گروهی از سارقان را تشکیل می دهند که می خواهند در مراسم Met Gala دست به سرقت بزنند.

به همین دلیل بهانه ای پیدا کردم تا شما را با بهترین فیلم های تاریخ سینما با موضوع سرقت آشنا کنم. لیست را مطالعه کنید و در قسمت کامن بگویید چندتا را دیده اید و اگر چیزی در این لیست کم است حتما به ما هم معرفی کنید.

21- A Fish Called Wanda

 A Fish Called Wanda

جان کلیس، جیمی لی کورتیس، کوین کلاین و مایکل پیلین نقش یک گروه را بازی می کنند که دست به دزدی یک الماس گرانقیمت می زنند و سپس سعی می کنند سهم یکدیگر از دزدی را با فریبکاری برای خود کنند. کلیس و پیلین در بهترین فرم خود ظاهر شده اند و این فیلم را دیدنی کرده اند.

20- Mission: Impossible

تام کروز در این فیلم برای اولین بار در نقش اتان هانت ظاهر شد و ماموریت غیر ممکن توانست بسیاری از زیبایی های ژانر جاسوسی را به نمایش بگذارد، همچنین این فیلم سرشار است از عناصر تعقیب و گریز. در ماموریت غیر ممکن هانت به سازمان CIA نفوذ می کند تا لیستی به نام NOC را بدزد.

19- Bottle Rocket

وس اندرسون برای اولین تجربه کارگردانی خود دو برادر ناشناخته لوک و اون ویلسون را به کار گرفت. وس در این فیلم با لوک و اون دوست است و آنها درست به دزدی از یک کارخانه می زنند که اوضاع به شکل وحشتناکی پیچیده می شود.

18- Kelly’s Heroes

18- Kelly’s Heroes

این فیلم یک دزدی در خلال جنگ جهانی دوم را دنبال می کند که در آن کلینت ایستوود، دونالد ساترلند، تلی ساوالاس و گروه سربازانشان به پشت خطوط نازی ها نفوذ می کنند و تلاش می کنند پیش از پایان جنگ طلاهای آنها را بدزدند.

17- Dead Presidents

17- Dead Presidents

لارنز تات نقش یک آفریقایی آمریکایی را بازی می کند که پس از بازگشت از جنگ ویتنام نتوانسه زندگی خوبی برای خود بسازد از این رو به سمت خلافکاری گرایش پیدا می کند. تات برای اینکه به پولی هنگفت دست پیدا کند برنامه دزدی از یک ماشین حمل پول را می ریزد و همین موضوع هیجان و دلهره فیلم را به اوج می رساند.

16- Out of Sight

16- Out of Sight

استیون سود برگ این فیلم را با اقتباس از کتاب رومان نویس معروف المور لئونارد نوشته و در آن یک داستان عاشقانه را به زیبایی با تعقیب و گریز درآمیخته. جرج کلونی یک مجرم است و جنیفر لپز نیز یک مارشال آمریکایی که پس از فرار جرج کلونی در تعقیب اوست. سود برگ به خوبی نشان داده استاده ساخت چنین فیلم هایی است.

15- Bonnie and Clyde

15- Bonnie and Clyde

بانی و کلاید در سال 1970 ساخته شد و خیلی زود این دو بانک زن به شهرتی جهانی دتس پیدا کردند طوری که تا به امروز الهام بخش بسیاری از فیلم ها و آهنگ ها هستند. بنابراین چنین فیلمی را نمی توان از دست داد و باید آن را دید.

14- Inside Man

14- Inside Man

اسپایک لی سرقت و گروگان گیری را با هم ادقام کرده است و درخشش دنزل واشنگتون و کلایو اون نیز فیلم را جذاب و دیدنی کرده. مطمئنا اگر این فیلم را ندیده اید باید به لیست مواردی که باید ببینید اضافه کنید.

13- Ronin

14- Inside Man

با اینکه صحنه فوق العاده زیبای تعقیب و گریز ماشین ها در این فیلم بیشتر از خودِ سرقت خودنمایی می کند اما نمی توان در این لیست نامی از آن نیاورد چون در ژانر خود یکی از اورجینال ترین کارها است. رابرت دنیرو نقش یک مزدور را بازی می کند که یا کار را انجام می دهد و یا می میرد. یکی از بازی های زیبای دنیرو و ستارگان دیگری مانند ژان رنو را در این فیلم خواهید دید.

12- The Town

13- Ronin

اگر بن افلک به عنوان ادامه پیشه خود چنین فیلم هایی را کارگردانی می کرد ما هیچ مشکلی با این موضوع نداشتیم. بن افلک در کنار جرمی رنر، جان هَم و ربکا هال نقش گروهی را بازی می کنند که نقشه آخرین دزدیه بزرگ خود را می کشند.

11- the usual suspects

12- The Town

فیلمی جنایی که با پایان غافلگیرکننده خود همه را شگفت زده کرد. مزنونین همیشگی بازیگرانی فوق العاده دارد و صحنه های تعقیب و گریز نیز در آن کم نیست بنابریان می توان از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم های این لیست نام برد.

10- Inception

11- the usual suspects

نولان این بار از عنصر  تعقیب و گریز در یک فیلم تخیلی استفاده کرده که در آن یک تیم به رهبری دی کاپریو سعی می کنند با استفاده از ذهن افراد در خواب اطلاعاتشان را بدزدند. البته این کار فوق العاده خطرناک است و شاید به قیمت سفری بدون بازگشت در عالم خواب باشد.

9- Ocean’s Eleven

9- Ocean’s Eleven

یکبار دیگر سودربرگ پا به دنیای تبهکاران گذاشته. اما اینبار فیلم او از عنصر طنز نیز برخوردار است. یک گروه از حرفه ای ترین دزدها سعی می کنند یکی از سه کازینو بزرگ وگاس را بزنند. این فیلم نیز سرشار است از اتفاقات غافلگیر کننده.

8- Reservoir Dogs

8- Reservoir Dogs

این فیلم کوئنتین تارنتینو به خوبی در یادها ماند حتی با اینکه بیننده اصلا صحنه دزدی که انجام شده را نمی بیند. بازیها و صحنه های قبل و بعد از دزدی آنقدر زیبا است که کاملا درگیر فیلم و آنچه بر سر شخصیت ها می آید می شوید.

7- Thief

7- Thief

میاکل مان فیلمی درباره یک دزد حرفه ای جواهرات ساخته با بازی زیبای جیمز کان. فیلم آنقدر با جزئیات ساخته شده که گویی مایکل مان این ژانر را با شاهکار خود از حالت اصلی خود جدا کرده. خوشبختانه این آخرین فیلم مایکل مان با موضوع دزدی نبود.

6- Point Break

6- Point Break

کاترین بیگلو در این فیلم میکسی از جذاب ترین بازیگران مرد آن دوره را با دزدی از بانک ساخت. این فیلم را می توان یک کار کلاسیک در ژانر دزدی دانست.

5- heist

5- heist

یکی از هوشمندانه ترین فیلم های جنایی که تا به حال ساخته شده، نوشته و ساخته دیوید ممت است. داستان فیلم یک سارق حرفه ای جواهرات را دنبال می کند که می خواهد برای آخرین بار یک دزدی بزرگ را انجام دهد. هکمن یکی از بهترین نقش هایش را در همین فیلم بازی کرده و البته ستارگان بسیاری نیز او را همراهی می کنند. این فیلم نیز غافلگیری های بسیاری را برای بیننده به همراه دارد.

4- Jackie Brown

4- Jackie Brown

تارنتینو در سال 1997 یکی از رمان های المور لئونارد را تبدیل به فیلم کرد که تا قبل از اکران دست کم گرفته می شد. از جذابیت ها این فیلم توجه تارنتینو به جزئیات، بازی خوب بازیگران و داستان آن است.

3- The Killing

3- The Killing

این فیلم استنلی کوبریک زمانی ساخته شد که او هنوز در حال یافتن خود بود اما با دیدنش نشانه های یک کارگردان فوق العاده را خواهید دید. پس از دیدن این فیلم متوجه می شوید تنها خالق فیلم هایی مانند The Shining و 2001 می توانسته چنین شاهکاری بسازد.

2- Heat

2- Heat

گفته بودم که مایکل مان ساخت چنین فیلم های را متوقف نکرده بود.

آنچه در فیلم Thief تنها از دید دزد داستان می دید را این بار از نگاه پلیس نیز می بینید. Heat یک شاهکار است، رابرت دنیرو و گروهش در برابر آلپاچینو و پلیس ها. صحنه های نفس گیر تعقیب و گریز و صحنه فوق العاده ماندگار روبرو شدن دنیرو و آلپاچینو همگی آن را تبدیل به کاری می کنند که دیدنش اجباری است.

1- Rififi

1- Rififi

اما در سینمای فرانسه Rififi را دارند. این فیلم که در سال 1955 ساخته شده داستان مردانی را دنبال می کند که به دنبال انجام یک دزدی بی نقص هستند. تمام فیلم های هالیوودی در این ژانر از Mission: Impossible گرفته تا Heat یک یا دو عنصر خود را از این فیلم گرفته اند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان