ماهان شبکه ایرانیان

چگونه یک لباس ورزشی مناسب بخریم؟

خوشبختانه در دهه­‌ی اخیر ورزش کردن در کشورمان نسبت به گذشته با اقبال عمومی بیشتری روبرو شده است

خوشبختانه در دهه­‌ی اخیر ورزش کردن در کشورمان نسبت به گذشته با اقبال عمومی بیشتری روبرو شده است. در حالی‌که در روزهایی نه‌چندان دور تنها عده معدودی از افراد به سمت ورزش گرایش داشتند، در سال‌های اخیر می‌­بینیم تعداد افرادی که به اهمیت ورزش پی برده­‌اند و آن را جزئی از برنامه‌­ی روزانه­‌ی خود قرار داد­ه‌­اند افزایش چشمگیری یافته است. مسلما اولین چیزی که هر یک از ما پس از تصمیم به ورزش کردن و انتخاب رشته‌­ی ورزشی خود به آن فکر کرده‌­ایم و یا خواهیم کرد، خرید لباس و لوازم مورد نیاز است. البته ممکن است که ورزش مورد نظر ما نیاز به وسیله­‌ی خاصی نداشته باشد ولی باید بدانید حتی در یک پیاده­‌روی ساده هم پوشیدن لباس و کفش مناسب بسیار موثر و حتی ضروری است، بنابراین بهتر است که به هنگام خرید، برای یک انتخاب مناسب و درست، نکات لازم را بدانید و در نظر بگیرید. در صورتی‌که  تازه‌کار باشید این انتخاب ممکن است اندکی گیج‌­کننده و سخت به نظر برسد، از این رو قصد داریم چند  نکته­‌ی ساده و کلی را که می‌­تواند برای انتخاب لباس و کفش ورزشی بسیار مفید باشد با شما در میان بگذاریم.

جنس

انتخاب لباسی با جنس مناسب بسیار مهم است، چرا که به دلیل تعریق در هنگام ورزش، پوست بدن اجازه تنفس نخواهد داشت؛ بنابراین باید جنس لباس ما به گونه­­‌ا‌ی باشد که با جذب این عرق به پوست اجازه تنفس بدهد و البته جنسی داشته باشد که بدن را خنک نگاه دارد. بهتر است لباستان را از برندهایی تهیه کنید که به طور تخصصی کار تولید لباس­‌های ورزشی را انجام می‌دهند، نه برندهایی که در کنار تولید سایر لباس­‌ها، بخشی را هم برای لباس ورزشی اختصاص داده­‌اند. این تخصصی بودن در مورد لباس‌­های برخی از رشته­‌های ورزشی جزئی‌­تر نیز خواهد بود و بهتر است برندی را انتخاب کنید که اختصاصا بر روی لباس‌­های آن رشته متمرکز است، مانند مایوهای شنا که اصولا به دلیل اینکه در آب پوشیده می­‌شوند و به دلیل کلر موجود در آب استخرها بسیار زود از بین می­‌روند. مایوهای  برندی که به طور تخصصی لوازم شنا تولید می‌­کند مطمئنا بادوام­‌تر و در نتیجه خریدشان به صرفه‌­تر خواهد بود.

                                                

سایز

انتخاب سایز درست و مناسب بسیار حائز اهمیت است. سایز لباس شما نباید کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر از سایز واقعی شما و یا بیش از اندازه بلند باشد، چرا که در صورت تنگ بودن اجازه حرکات آزادانه را از شما خواهد گرفت و در صورت گشاد و یا بلند بودن به دست و پای شما خواهد پیچید و حتی ممکن است در هنگام ورزش کردن از تنتان در بیاید و باعث اختلال در تمرینتان گردد. بنابراین دقت کنید که سایز و اندازه­‌ی درست را انتخاب کنید. همچنین انعطاف­­‌پذیری کافی نکته­‌ی دیگری است که باید حتما در نظر بگیرید. در ورزش­‌هایی مانند پیلاتس که شامل حرکات کششی زیادی است، لباس شما باید به گونه‌­ای باشد که باعث محدود کردن حرکات شما به هنگام تمرین نشود.

                   

                                         

 مدل

تی­شرت، شلوارک و شلوار برای آقایان و خانم­‌ها و نیم‌ تنه­، لگ، دامن ورزشی و تاپ برای خانم­‌ها همگی جزو انتخاب‌­های ممکن هستند. از لحاظ روانی پوشیدن لباسی که احساس خوبی به شما می­‌دهد باعث بالا بردن اعتماد به نفس شما و در نتیجه افزایش کارایی‌­تان خواهد شد. وفتی لباس خود را دوست داشته باشید، تمایل بیشتری برای ورزش کردن از خود نشان خواهید داد، بنابراین در میان این لباس‌­ها، لباسی را انتخاب کنید که بیشتر دوست دارید و البته در آن احساس راحتی می­‌کنید، زیرا که در مورد لباس­‌های ورزشی مسلما راحتی لباس به زیبا بودن  آن ارجح است. البته این موضوع را فراموش نکنید که لباس شما علاوه بر زیبایی و راحتی باید با رشته­‌ی ورزشی شما نیز متناسب باشد.

برای ورزش کردن در فصل زمستان چه در باشگاه و چه در فضای باز به جای پوشیدن یک تیشرت آستین بلند بهتر است چند لایه لباس بپوشید که در صورت نیاز بتوانید هر کدام از آنها را بپوشید و یا در بیاورید، زیرا احساس گرما یا سرما باعث پایین آمدن تایم تمرین و در نتیجه کارایی شما خواهد شد. لباس خود را از مدلی انتخاب کنید که پوشیدن و یا درآوردنش کاملا راحت باشد.

                                      

 رنگ

پوشیدن لباس­‌هایی با رنگ‌­های شاد می­‌تواند روحیه­‌ی شادتر، انرژی بیشتر و در نتیجه تمرین بهتری برای شما به همراه داشته باشد.

                                                                                    

کفش­‌های ورزشی

استاندارد بودن کفش ورزشی بسیار مهم است، زیرا در غیر این صورت ممکن است باعث آسیب‌­های ورزشی جدی به پا شود. زیره­‌ی کفش در واقع به نوعی از پای ما به هنگام فرود آن بر روی زمین در هنگام دویدن و یا پریدن محفاظت خواهد کرد؛ بنابراین مشخص است که چرا باید از کفش­‌های استاندارد استفاده کنیم. البته دانستن این نکته ضروری است که حتی با خریدن یک کفش کاملا منطبق بر استانداردها، برای آنها یک زمان استفاده مفید وجود دارد و بعد از فرسوده شدن دیگر کارایی مورد نظر را نخواهند داشت و باید تعویض شوند. برای انتخاب کفش نیز مانند لباس باید به اندازه بودن آن کاملا دقت کنید. تنگ یا گشاد بودن کفش ممکن است باعث گرفتگی عضلات پا و یا لیز خوردن گردد.

                            

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان