الجی، امسال با برپایی نورپردازی در مقیاس بزرگ، فلسفه طراحی انسانمحور خود را با عنوان «حواس آینده» در بزرگ ترین نمایشگاه طراحی جهان به نمایش گذاشت.
برای آشنایی با این نورپردازی که توسط طراح ژاپنی موسوم به Tokujin Yoshioka صورت پذیرفته، پیشنهاد می کنیم در ادامه ی مطلب، بیانیه خبری که در همین رابطه از جانب دفتر روابط عمومی ال جی در تهران برای روزیاتو ارسال شده است را مطالعه کنید.
هفته طراحی میلانو بزرگ ترین و معروف ترین گردهمایی دنیا برای بزرگداشت هنر طراحی است که امسال با نورپردازی بزرگ الجی بوسیله طراح ژاپنی Tokujin Yoshioka، رنگ تازهای به خود گرفت.
این نورپردازی که با عنوان حواس آینده (S.F: Senses of the Future) انجام شده است، در پی نشان دادن رابطه انسان و طبیعت است تا فلسفه انسان محور طراحیهای الجی را به نمایش بگذارد.
نمایشگاه یادشده، از 4 تا 9 آپریل در Superstudio Più شهر میلان برگزار میشود.
S.F (حواس آینده) بازدیدکنندگان را به جشنی برای نمایش احساساتشان دعوت میکند و به وسیله ترکیبی از فناوری فوقپیشرفته الجی و طراحی تجربی فوقالعاده Tokujin Yoshioka به آن ها نشان میدهد آینده چگونه خواهد بود.
بخشی از این نمایشگاه به داستان امید به آینده میپردازد و این موضوع را از طریق وسایل عادی زندگی روزمره مردم مانند «S.F Chairs: صندلی حواس آینده» بازگو می کند. اما این صندلیها یک صندلی معمولی نیستند، بلکه از داستانهای علمی-تخیلی الهام گرفته شدهاند.
مجموعه 17 صندلی به گونهای هنرمندانه با نورهای OLED که تنها 15 میلیمتر ضخامت دارند پوشانده شدهاند. این صندلیها بخاطر نوردهی هوشمندانه از دو طرف پنل در عین ایستایی، پویا نیز هستند و جلوهای از زندگی پرسرعت مدرن را به نمایش میگذارند. بازدیدکنندگان میتوانند روی این صندلیها نشسته و همزمان نسل آینده فناوری صفحهنمایش را تجربه کنند.
یکی دیگر از بخشهای نمایشگاه به اسم دیوار خورشیدی (Wall of the Sun) متشکل از ساختاری به طول 5 متر و عرض 16 متر است که نزدیک به 30 هزار ماژول نوردهی منفرد OLED تشکیل شده است؛ ماژول های نوری خاصی که بسیار با لامپهای قدیمی متفاوتند.
این دیوار به آرامی امواج نوری ایجاد کرده و بوسیله این پرتوهای نوری حس راحتی و گرما در روزهای آفتابی را شبیهسازی میکند. این دیوار بینظیر، نشان میدهد که چگونه نورپردازی انسانمحور سبب تغییر فضای اطراف ما در آیندهای نه چندان دور خواهد شد.
آقای Tokujin Yoshioka در این رابطه میگوید: «این همکاری برای من نه تنها تجربه فوقالعادهای بود بلکه فرصتی چالشبرانگیز برای خلق یک اثر هنری برای اولین بار در نوع خود محسوب میشد من باور دارم مردم بوسیله ی این نورپردازی عظیم و فناوری پیشرفته الجی میتوانند به صورت حساستری با طبیعت ارتباط برقرار کنند.
آقای Noh Chang-ho، رئیس بخش طراحی شرکت الجی میگوید: همکاری با آقای Tokujin Yoshioka و مشاهده نحوه استفاده از فناوری الجی در ایدههایشان، تجربه فوقالعادهای بود. طراحی الجی مبتنی بر تلاش برای گسترش مرزهای نوآوری و درعینحال شناسایی نیازهای مشتریان است. این همکاری فرصتی بیهمتا برای نشان دادن جلوهای متفاوت از تلاش مداوم الجی برای ساختن زندگی هرچه بهتر است.