پل ریالتو ونیز ؛ مکانی عاشقانه در رمانتیک ترین شهر دنیا

چشم هایتان را ببندید و خود را در زیباترین مکان دنیا تصور کنید، بنظر شما بهترین جای دنیا کجاست و باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

چشم هایتان را ببندید و خود را در زیباترین مکان دنیا تصور کنید، بنظر شما بهترین جای دنیا کجاست و باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یکی از زیباترین شهرهای دنیا از نظر بسیاری از جهانگردان ونیز است؛ جزیره ای در شمال ایتالیا که گویا پازل هایی خرد شده را به هم چسبانده اند تا سرزمینی رویایی به نام ونیز را بسازند. ونیز در حقیقت چند جزیره ی کوچک است که توسط کانال هایی آبی به هم متصل شده اند و منظره ای فوق العاده را پدید آورده اند. همیشه اسم ونیز که به گوشمان می رسد به سرعت یاد قایق های رنگارنگ در سراسر شهر می افتیم، قایق هایی که نقش اتومبیل را ایفا می کنند.

اما امروز کمی نگاهمان را تغییر خواهیم داد و از زاویه ای دیگر به این شهر ماورائی می نگریم. می خواهیم به یکی از مهم و زیباترین پل های ونیز سر بزنیم؛ پلی کهن و در عین حال زیبا که روی کانالی به نام گرند کانال ( Grand Canal ) ساخته شده است. این کانال شمال غربی ونیز را به جنوب آن متصل می کند و یکی از برترین مراکز گردشگری این شهر دیدنی به حساب می آید.

مقصدمان پل ریالتو ( Rialto Bridge قدیمی ترین پل ساخته شده بر گرند کانال است؛ جایی دیدنی که از رمانتیک ترین مقاصد موجود در ونیز هم هست. کارناوال تا به حال بارها به شهر شگفت انگیز ونیز در شمال ایتالیا سفر نموده. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی سفرهای کارناوال به ونیز روی لینک های زیر کلیک نمایید: 

ونیز شهری با سنگ فرش های شگفت انگیز

کارناوال ونیز ؛ جشن ماسک ها ؛ بزرگترین فستیوال دنیا

پل افسوس ها ؛ اسرارآمیز ترین گذرگاه تاریخ

با کارناوال همراه شوید تا بر روی یکی از رمانتیک ترین پل های دنیا قدم بزنیم و کمی از دنیای شلوغ اطرافمان دور شویم.

پل ریالتو ونیز
photo by PLUS Elliott Bignell
پل ریالتو ونیز
photo by AWESOME Andrey Omelyanchuk
پل ریالتو ونیز

چرا پل ریالتو؟


– از معروف ترین پل های ونیز است.

– قدیمی ترین پل ساخته شده بر روی گرند کانال ونیز می باشد.

– از شگفت انگیزترین سازه های سبک رنسانس می باشد.

– از پربازدیدترین مکان ها در ونیز است.

– بیش از 160 سال از زمان ساخت این پل می گذرد.

پل ریالتو
پل ریالتو

آشنایی با پل ریالتو ؛ Rialto Bridge

در ونیز کانالی  به نام گرند کانال به طول حدودا 3٫8 کیلومتر وجود دارد که شمال غربی ونیز را به سمت جنوب شهر متصل می نماید. این کانال در مناطق مختلف عرض گوناگونی دارد که از 30 الی 70 متر متغیر است. اطراف این کانال از مناطق محبوب و گران قیمت ونیز محسوب می شود و محله ای کهن به حساب می آید و اغلب بناهای اطرافش مربوط به قرن 12 میلادی است.

بر روی این کانال، پل های زیادی ساخته شده است که از همه ی آن ها مشهور تر و محبوب تر پل ریالتو می باشد که با نام های پونته دی ریالتو و پونته د ریالتو یا پونته دلا مونتا ( Ponte della Moneta ) هم شناخته می شود. عقیده بر این است که این نام ها اشاره به گیاهان نعنایی دارد که در کرانه ی این کانال کاشته می شد.

این پل زیبا برای اولین بار در سال 1178 میلادی توسط نیکولو براتییری ( Nicolò Barattieri ) ساخته شد، سال ها بعد این پل ویران گشت و در سال 1255 میلادی با پلی چوبی جایگزین شد. این پل چوبی متحرک بود و در هنگام عبور کشتی های بلند، پل بالا می رفت تا کشتی ها عبور کنند.

اما حفظ و نگهداری پل چوبی کار سختی بود و دردسرهایی مثل احتمال شکستن و سوختن آن وجود داشت. این پل بارها در سال های  1310 و 1444 میلادی آسیب دید و در نهایت در سال  1524 کاملا ویران شد. نهایتا پلی که امروزه شاهدش هستیم را در سال 1551 میلادی ساختند.

پلی زیبا با قوسی در قسمت زیرین که کشتی های دارای ارتفاع زیاد هم به راحتی از آن عبور می کنند و از جنس سنگ که در معرض آسیب کمتری باشد. قوس پل ریالتو آن قدر ماهرانه ساخته شده که به خوبی وظیفه استحکام پل را به دوش می کشد و این امکان را به بازدیدکنندگان می دهد که هم زمان از دو سوی پل وارد شوند و هیچ مشکلی هم از نظر استحکام برای این سازه ایجاد نشود.

 پل ریالتو آنقدر زیبا از آب در آمد که حالا به عنوان یکی از نمادهای ونیز از آن یاد می شود و مکانی رمانتیک شده برای گشت و گذار عشاق و دلدادگان.

البته ریالتو آرام آرام و به مرور زمان به شکل امروزی در آمد و اگر بخواهیم زمان دقیقی برای تکمیلش بیان کنیم سال 1591 میلادی زمان مناسبی است. این پل زیبا رنگی سفید دارد و در دو سمتش نرده ها و پلکانی قرار داده اند تا عابران به راحتی از آن دیدن نمایند. اما قسمت میانی پل مکانی برای مغازه های محلی است است تا تجربه ی متفاوتی برای بازدیدکندگان رقم بزند. به عبارتی دیگر این پل شبیه به بازارچه ای محلی بر روی آب است. با توجه کردن به تصاویر زیر بیشتر می توانید نوع طراحی پل ریالتو را متوجه شوید.

همراه کارناوال باشید تا بیشتر از ریالتو بدانیم…

پل ریالتو ونیز
photo by Vincent Moschetti
پل ریالتو ونیز
photo by Giovanni Gagliardi

پل ریالتو را در ویدئو تماشا کنید

در حال بارگذاری ویدئو ...

 

پل ریالتو ونیز از نمایی نزدیکتر

همانطور که اشاره کردیم این پل از جنس سنگ است و قوسی دارد که از سطح آب حدود 7٫5 متر بالاتر می باشد. نکته ی جالبی درباره ی ساخت ریالتو وجود دارد و آن محل ساخت آن می باشد؛ معمار باهوش بنا دقیقا پل را جایی ساخته که گرند کانال کمترین عرض یعنی 20 متر را دارد ولی آنتونیو دا پونته سازنده ی ریالتو، پل را به طول 25 متر ساخت تا میزان آبرفت سنگ ها را هم محاسبه کرده باشد. 

پایه های پل عمودی ساخته شده اند تا وزن سنگین پل را تحمل نمایند و سپس قوس پل روی این پایه های مستحکم بنا شده است.

پل ریالتو ونیز
photo by Aaron Radford
پل ریالتو ونیز
photo by Bruno Biancardi

بخش های مختلف پل ریالتو

برای آشنا شدن بیشتر با این پل زیبا و فاخر آن را به چند بخش تقسیم می کنیم و کمی بیشتر با آن آشنا می شویم.

1- مجسمه های زیبای پل

بر روی این پل دو مجسمه وجود دارند. یکی از آن ها نمایان گر قدیسی است که برای حمایت از پل ساخته شده و آن را طلاکاری کرده اند که چهره ی زیباتری داشته باشد. مجسمه ی دیگر مربوط به تئودور جنگجو یا همان قاتل افسانه ای اژدها می باشد. گفته می شود از مهم ترین دلایل وجود مجسمه ی او در این مکان ارتباط نزدیکش با امپراطوران بیزانس و علاقه ی امپراتورهای بیزانس به شخصیت وی بود.

پل ریالتو ونیز
پل ریالتو ونیز
photo by AWESOME Andrey Omelyanchuk

2- مغازه هایی زیبا

همانطور که قبل تر اشاره کردیم مغازه های کوچکی بر روی پل وجود دارند تا به گردشگران کالاهایشان را عرضه کنند. وجود چنین مغازه هایی از ویژگی های بارز و دیدنی پل ریالتو به حساب می آید. این فروشگاه های کوچک ریشه در بازرگانی و تجارت کهن مردمان جهان با ونیز دارند به همین خاطر برای توریست ها جالب توجه هستند.

یکی از بهترین زمان ها برای تماشای این پل زیبا و مغازه های محبوب و شلوغش در شب است که نور بناهای اطراف روی پل منعکس می شود و صحنه ی زیبایی به وجود می آورد. توصیه می کنیم برای بیشتر لذت بردن از نمای زیبای این ناحیه از محله ی ( 1 VAPORETTO ) سوار بر قایق یا کشتی شوید و به آرامی در گرند کانال حرکت کنید و درست زیر پل پیاده شده و به تماشای این مغازه های زیبا بپردازید.

پل ریالتو ونیز
پل ریالتو ونیز
پل ریالتو ونیز

آشنایی با معمار و معماری پل ریالتو

این پل برای ساکنان ونیز بسیار مهم بود، به همین دلیل برای انتخاب معماری که کار ساخت پل را به آن محول کنند، رقابتی شکل گرفت که در نهایت آنتونیو دا پونته ( Antonio da Ponte ) برنده ی این رقابت گشت. او با معماران بنامی از جمله میکل آنژ ( Michelangelo ) و پالادیو ( Palladio ) که از برترین سازندگان زمان خود بودند رقابت کرد.

اما پل ریالتو تنها گذرگاهی برای عبور از آب نیست و اگر کمی با دقت بیشتر به تصاویر توجه کنید می توانید جمعیت زیادی که روی این پل هستند را ببینید. این تصاویر نشان می دهند که از این پل استفاده های دیگری نیز می شده است، از ابتدا هم معمار این پل در نظر داشت که قرار است بر روی پل مغازه هایی برای خرید و فروش وجود داشته باشد.

به صورت کلی می توان پل زیبای ریالتو را به سه قسمت تقسیم کرد:

راهروی میانی برای عبور مردم

نرده های بیرونی

دو ردیف مغازه دور تا دور پل برای عرضه ی طلا و جواهر، ملحفه و در کل سوغات برای گردشگران.

ریالتو طوری طراحی شده که دو سمت پل پلکانی دارد و شما را به مرکز پل و راهروی اصلی می رساند بنابراین باید توجه داشته باشید که بالا رفتن از این پل برای افراد مسن و یا معلولان حرکتی می تواند چالش بزرگی باشد. همین پله ها سبب شده اند که طی سال ها افراد زیادی پل ریالتو را تحسین و عده ی دیگری از آن انتقاد کنند؛ آن قدر که برخی این پل را هشتمین عجایب دنیا می آیند و بعضی دیگر آن را خرجی اضافه می دانند. قاعدتا نظرها در زمینه ی موفقیت معماری پل بسیار گوناگون است اما نمی توان انکار کرد که ریالتو از محبوب ترین پل های دنیا می باشد و در سفر به ونیز نباید دیدن آن را از دست داد.

 آنتونیو دا پونته معمار پل ریالتو

معمار پل ریالتو

ساخت و ساز پل ریالتو

یکی از انتقادات مهم وارد شده بر پل، مدت زمان بسیار طولانی ساخت آن می باشد؛ حدود 3 سال طول کشید که پل ریالتو افتتاح شود و بسیاری از منتقدان این زمان را برای ساخت چنین پل کوچکی زیاد می دانند. سازنده ی پل تنها علت این امر را حمل و نقل دشوار بیان کرد، او گفت که باید همه سنگ ها و اجزای پل به وسیله ی قایق و کشتی آورده می شدند و این کار امری زمانبر و دشوار بود. 

آن ها باید پل را طوری می ساختند که از استحکام زیادی برخوردار باشد به همین دلیل از پل های چوبی ابتدایی الگوبرداری نمودند، در دو پل چوبی پیشین که در محل پل کنونی ریالتو قرار داشت از 12000 پایه ی چوبی برای استحکامش استفاده شده بود.

سازندگان پل باید سنگ های مرمر غول پیکر را به اندازه های مناسب برش می دادند تا برای نصب در پل آماده شود. در این مرحله آن ها با مشکل زیادی رو به رو بودند زیرا به دلیل وزن سنگین، مدام سنگ ها به داخل آب سقوط می کردند و این موضوع هم روند کار را کُند می کرد. البته لازم به ذکر است که سنگ آهک نیز در ساخت پل ریالتو استفاده شده است، سنگ های آهک مرغوبی که با نام ایسترین ( Istrian ) هم شناخته می شوند.

پس از پایان ساخت این پل هم افراد زیادی عقیده داشتند که پل فرو خواهد ریخت اما با گذر زمان و استوار ماندن این پل زیبا، امروزه ریالتو را یکی از عجایب معماری جهان و دستاوردی شگرف از دوره ی رنسانس می دانند.

علاوه بر این موضوعات باید در نظر داشته باشید که نوع ساخت پل ها به روش قوسی شکل از بهترین و مقاوم ترین سبک های پل سازی است. در این روش وزن پل به خوبی در همه جای سازه پخش می شود و به یک نقطه ی خاص فشار زیادی وارد نمی گردد. قوس پل ها هرچه باریک تر باشند وزن را بهتر تحمل می کنند بنابراین در پل ریالتو سعی شده تا آن زیاد وسیع و گسترده نباشد.

درست است که ساخت پل 3 سال طول کشید و حدود 250.000 سکه طلا هزینه در برداشت، عددی که در سال 2015 میلادی معادل 19 میلیون دلار است اما معمار خبره ی این پل توانست سازه ای را خلق کند که پس از گذشت سال ها هنوز هم از مهم ترین جاذبه های ونیز به حساب می آید و سبب رونق تجارت در منطقه ی گرند کانال شده است.

*متاسفانه تصویری از پل ریالتو در حین ساخت در دسترس نمی باشد.

پل ریالتو ونیز
پل ریالتو ونیز

تاریخچه پل ریالتو

از دیرباز در محدوده ی پل ریالتو و بازارهای اطرافش در ونیز جمعیت زیادی می زیستند به همین دلیل نیاز به پل در این ناحیه به شدت احساس می شد اما پل های چوبی که در این ناحیه می ساختند پاسخ گوی رفت و آمد اهالی نبود، تا این که در سال 1255 میلادی پلی چوبی اما مستحکم تر و متحرک ساختند. این روند ادامه داشت تا این که در حدود نیمه ی اول قرن 15 میلادی دو ردیف مغازه در طول پل مستقر شده بودند و عبور و مرور را باز هم سخت تر کرده بودند.

دیگر در این زمان تعمیر به موقع و نگهداری از پل امری حیاتی بود زیرا اگر پل فرو می ریخت جان افراد زیادی به خطر می افتاد. همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم پل ریالتو بارها ویران شد تا این که در سال 1503 میلادی پیشنهادی برای ساختن پل سنگی مطرح گردید. سال 1551 بود که مسئولین شهر رقابتی برپا کردند و در میان صدها معمار ماهر و آنتونیو دا پونته را انتخاب نمودند، دلیل انتخاب او پیروی از سبکی نوین بود زیرا اغلب معماران تصمیم داشتند پلی به سبک کلاسیک و سنتی بسازند.

ساخت پل را آغاز کردند و سرانجام سال 1591 بود که پل به طور کامل ساخته شد البته معمار این اثر زیبا همان پل چوبی قدیمی را الگوی کار خود قرار داد و فضای کافی برای وجود فروشگاه روی پل را هم در نظر گرفت. ظاهر پل تقریبا شبیه دو رمپ شیب دار هستند که به مرکزی مسطح می رسند.

شکل این پل تلفیقی از معماری مدرن و سنتی است و توانسته به خوبی تمامی نیاز ساکنان را برآورده نماید، در سال های ابتدایی پل ریالتو ساخته شد تا ساکنین ونیز بتوانند به راحتی به محله ی ریالتو دسترسی داشته باشند، زیرا طی قرن های متمادی ریالتو از مهم ترین مراکز تجاری و مالی ونیز به حساب می آمد، در سال 1097 میلادی آن قدر محله ی ریالتو مشهور شده بود که آرام آرام همه ی فروشگاه های با اهمیت به ریالتو انتقال یافتند و باعث ازدحام جمعیت و ترافیک در گرند کانال شدند تا جایی که به وضوح نیاز به پلی چون ریالتو احساس می شد و آن قدر بازسازی و مرمت شد تا به شکل امروزی در آمد.

پل ریالتو در سال 1494 میلادی

پل ریالتو

پل ریالتو در سال 1694 میلادی

پل ریالتو

پل ریالتو در سال 1875 میلادی

پل ریالتو

 

آیا پل ریالتو ویران می شود؟

از همان سال اول ساخت و ساز پل سخن از فرو ریختن ریالتو به گوش می رسید و آن را به سخن افراد حسود و تنگ نظر نسبت می دادند. اما نگرانی ها درباره ی ساخت و ساز این پل زیبا تنها مربوط به زمان افتتاحیه ی آن نبود، بلکه هنوز هم افرادی عقیده دارند که پل در حال سقوط است. در سال 2011 میلادی این نگرانی ها آن قدر زیاد شد که  140 ستون کوچک و چوبی برای جلوگیری از فروریختن پل نصب کردند. همچنین در سال 2013 میلادی گزارش شد که پل تقریبا 25 سانتیمتر از زمان اولیه ی خود نشست کرده و هر لحظه احتمال سقوط آن وجود دارد اما شاهدیم که هنوز هم پل ریالتو سالم است و کارشناسان و مهندسان هم در تلاش اند راهکاری برای مستحکم تر شدن ریالتو بیندیشند.

پل ریالتو ونیز
پل ریالتو ونیز
پل ریالتو ونیز

در بازدید از پل ریالتو فراموش نکنید

پیشنهاد می کنیم اگر بازدید از پل ریالتو را در برنامه ی خود قرار داده اید به این قسمت خوب توجه کنید تا کمی دقیق تر بدانید چه چیزی در انتظار شما است.

1- غروب و طلوع آفتاب را در کنار ریالتو از دست ندهید زیرا این منطقه در این زمان ها فوق العاده دیدنی است.

2- مغازه های اطراف پل بیشتر برای استفاده ی ساکنان و خرید روزانه مناسب هستند پس انتظار خریدهای لوکس را از این منطقه نداشته باشید.

3- می توانید به راحتی سوغاتی جالب و جذاب را برای اطرافیانتان از مغازه و فروشگاه های ریالتو تهیه نمایید پس از قبل خوب فکر کنید که برای چه کسانی قصد خرید سوغات دارید چون اجناس تهیه شده برای گردشگراد در ریالتو بسیار دلفریب هستند.

پل ریالتو ونیز
photo by AWESOME Pyry Luminen
پل ریالتو ونیز
پل ریالتو ونیز

در اطراف پل ریالتو چه می گذرد؟

محلی از کانال گرند که پل ریالتو در آن ساخته شده از دیرباز حائز اهمیت بود اما چرا؟ در این محل مواد غذایی و کالاهای دست ساز ساکنان محلی به فروش می رسید، فروشندگان کالاهایشان را به وسیله ی قایق های رنگی و زیبا به سوی کانال گرند می آوردند تا به افراد ثروتمندتر عرضه کنند بنابراین نیاز به پلی داشتند تا دو سوی کانال را به هم مرتبط کند و فروشندگان بتوانند به خریداران هر سوی کانال کالا بفروشند.

این پل بارها و بارها تغییر شکل پیدا کرد تا اینکه بین سالهای 1588 تا 1591 میلادی توانستند چنین گذرگاه شاخصی را بسازند. از آن پس ونیز به یکی از مهم ترین قطب های تجاری ایتالیا تبدیل شد به گونه ای که فروشندگان از کشورهای دیگر هم برای عرضه ی کالاهایشان به ونیز می آمدند و کم کم همه نوع کالا در اطراف گرند کانال پیدا می شد، از جمله ادویه جات، ترشیجات، ابریشم و پارچه، فرش، فلزات و …

یکی از دلایل محبوبیت پل ریالتو این است که می توان فروشنده هایی را از شهرها و کشورهای مختلف در آن دید، تقریبا همه روزه افرادی از سراسر کوه های آلپ در این ناحیه حضور پیدا می کنند، همین امر دلیلی شده تا پل ریالتو از جذاب ترین مناطق گردشگری در سراسر ونیز باشد، پس اگر اهل خرید هستید با دیدین این پل می توانید هم محصولات گوناگونی تهیه کنید و هم از زیبایی های منطقه لذت ببرید.

ونیز
ونیز

حقایقی جالب درباره پل ریالتو

– گرند کانال یکی از طولانی ترین کانال های دنیا است و 3800 متر طول و شکلی شبیه به حرف S انگلیسی دارد و پل ریالتو در باریک ترین قسمت آن ساخته شده است.

– این پل سن پولو ( محله ای در شمال ونیز ) را به سان مارکو ( میدان اصلی شهر ) متصل می کند. 

– پلی که اکنون می بینید بر گرفته از سبک کهن پل چوبی ریالتو می باشد.

– مغازه هایی که در اطراف و روی این پل قرار دارند از محبوب ترین مراکز خرید در ونیز به حساب می آیند.

– جیب بری و دزدی بر روی پل ریالتو بسیار شایع است.

– برخی از افراد از بالای پل سعی می کنند آب دهانشان را روی افرادی که با قایق از زیر پل عبور می کنند بیندازند، پس باید مراقب خود باشید.

– افراد زیادی در پیدا کردن پل شما را گمراه می کنند، پس از قبل محل دقیق پل را بیابید.

– مغازه های اطراف پل از مغازه های روی پل جذاب تر هستند.

– پل ریالتو به عنوان اولین محل تجاری ونیز شناخته می شود.

بازار و رستوران های اطراف پل ریالتو ونیز

پل ریالتو ونیز
پل ریالتو ونیز

گرند کانال ونیز

گرند کانال ونیز
پل ریالتو

نظر مورخان در مورد پل ریالتو 

ژان موریس ( Jan Morris ) نویسنده، مورخ و سفرنامه نویس مشهوری است که شهرتش را مدیون سفرنامه های پر شورش می باشد، هرچند که ژان در مصاحبه خود در سال 2016 میلادی با بی بی سی 2 گفت که دوست ندارد از او به عنوان سفرنامه نویس یاد شود بلکه او یک مورخ است و در سفرهایش همانند سفر صلح و دوستی به کشور و شهرهای گوناگون می رود.

ژان موریس درباره بازدیدش از پل ریالتو ونیز می گوید:

از لحاظ ساختاری این پل یک پروژه ی کاملا موفقیت آمیز است، من عاشق چهره ی عجیب و غریب این پل شده ام، در انتهای پل مجسمه ای از یک فرشته و در انتهای دیگرش مجسمه ای از روح القدس قرار داده اند حال و هوای پل را به کل دگرگون ساخته. من تصور می کنم عبور از کنار بازارچه های ماهی کانال گرند روح زندگی را به انسان باز می گرداند.

ژان موریس ( Jan Morrisنویسنده، مورخ و سفرنامه نویس مشهور

ژان موریس

بهترین زمان بازدید

شما در هر زمان از سال که برای بازدید از پل ریالتو اقدام کنید با ازدحام جمعیت رو به رو خواهید شد، اما اگر ترجیح می دهید زمانی به دیدار این پل و دیدینی های اطرافش بروید که خلوت باشد و با خیالی آسوده از پل دیدن کنید پیشنهاد ما به شما صبح زود است. در نزدیکی طلوع آفتاب خیابان ها و مراکز مهم ونیز کاملا خالی از جمعیت هستند و همین زمان رمانتیک ترین زمان برای بازدید هم هست.

پل ریالتو
photo by AWESOME Marko Ostovic
پل ریالتو
photo by balayi male avalie
پل ریالتو
photo by Helene boisserand

کجا بمونیم؟

پل ریالتو و مناطق زیبای اطرافش آن قدر زیبا و دیدنی است که حداقل باید یک روز زمان برای دیدن ان ها در نظر بگیرید، بنابراین یکی از مهم ترین نکاتی که با آن برخورد خواهید کرد اقامت است، در این بخش قصد داریم نزدیک ترین و بهترین هتل ها به پل ریالتو را به صورت مختصر به شما معرفی نماییم، در نظر داشته باشید که هر یک از هتل ها در آینده به صورت کامل معرفی خواهند شد:

– کاخ سان مارکو ؛ San Marco Palace – All Suites: چهار ستاره

– Suites Torre dell’Orologio : چهار ستاره

– هتل سان مارکو ؛ Hotel San Marco: سه ستاره

– هتل رویال سان مارکو ؛ Royal San Marco Hotel: چهار ستاره

تمامی این هتل ها به پل ریالتو نزدیک هستند، اما متاسفانه به دلیل تنوع زیاد در هزینه های اقامت نمی توانیم هزینه ای ثابت برای اقامت در این اقامتگه ها بیان نماییم.

میانگین هزینه اقامت در این هتل ها:

حدودا یک شب اقامت 300 هزار تومان تا 1 میلیون تومان

هتل Suites Torre dell’Orologio

هتل ونیز

هتل سان مارکو

هتل ونیز

دسترسی به پل ریالتو

یافتن پل ریالتو در ونیز کار بسیار آسانی است، زیرا این پل بسیار مشهور و زبانزد می باشد. کافی است سوار قطار شده و تابلوهای راهنمای ریالتو را دنبال کنید. این پل در منطقه ی سن پولو قرار گرفته است و یکی از مهم ترین مراکز دیدنی و خرید ونیز هم میدان پیازا سان مارکو است اگر شما هم برای تفریح بع این میدان رفتید سمتی که برج ساعت قرار دارد را دنبال کنید تا کانال گرند را بیابید، بادیدن کانال حتما پل ریالتو را هم خواهید یافت.

اگر هم دوست دارید کمی در ونیز قایق سواری کنید در هر نقطه ی شهر می توانید قایقی را اجاره کرده و از قایقران بخواهید شما را به ریالتو برساند، با رسیدن به پل از قایق پیاده شوید، در این صورت می توانید پل را از زاویه ی پایین هم تماشا نمایید.

هزینه بلیط:

لازم نیست هیچ بلیطی برای بازدید از این پل تهیه نمایید و بازدید از آن کاملا رایگان است.

ساعت بازدید:

شما در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز می توانید از پل ریالتو بازدید نمایید.

آدرس: ایتالیا، ونیز، سسییر سن پولو.

.Address: Sestiere San Polo, 30125 Venezia, Italy

پل ریالتو را در نقشه کارناوال بیابید

پل ریالتو ونیز
پل ریالتو ونیز

دیدنی های اطراف پل ریالتو

در ونیز و بخصوص در اطراف پل ریالتو مراکز گردشگری بسیار جالبی وجود دارند که پیشنهاد می کنیم در حین بازدید از این پل زیبا به آن ها هم سر بزنید، جاهایی مثل موارد زیر:

– گرند کانال ؛ Grand Canal: پیاده روی در اطراف گرند کانال که یکی از مشهورترین کانال های آبی در دنیا است می تواند تفریح جالبی باشد.

– عمارت سن مارکو ؛ di San Marco: نمایان گر تمدن و سبک ساخت و ساز کهن ایتالیایی است.

– کلیسا سن زکریا ؛ San Zaccaria: کلیسایی زیبا مربوط به قرن 15 میلادی.

– برج کلیسای سنت مارک ؛ St. Mark’s Campanile: برجی دیدنی و تاریخی.

گرند کانال ونیز

گرند کانال ونیز

برج کلیسای سنت مارک

برج کلیسا سنت مارک

کلیسا سن زکریا

کلیسا زکریا ونیز

توصیه کارناوال 

تنها توصیه ای که در بازدید از این پل به شما داریم این است که با توجه به آزاد بودن شنا در آب در اطراف پل ریالتو اما این منطقه برای شنا مناسب نیست زیرا آب آلوده ای دارد و عبور و مرور در آن بسیار زیاد است.

نکته ی آخر این که در سراسر جهان پل های شاخص زیادی ساخته شده اند که هریک به دلایل خاصی مشهور شده اند، کارناوال تا به امروز به بسیاری از این پل ها در ایران و جهان سر زده، توصیه می کنیم با کلیک بر روی لینک های زیر بیشتر با برخی از این اماکن زیبا آشنا شوید.

در ایران:

هیجان در مرتفع ترین پل معلق خاورمیانه ؛ مشکین شهر

پل طبیعت تهران ؛ گذرگاهی رویایی در قلب پایتخت

جاذبه های گردشگری اصفهان ؛ پل ها و مناره های تاریخی

در کشورهای دیگر:

طولانی ترین پل شیشه ای جهان در چین ؛ پل ژانگ جیا جی

پل هنر پاریس ؛ فریاد عاشقانه های صمیمانه

پل معلق کاپیلانو ، کانادا ؛ هیجان عبور از رودخانه

پل ریالتو
photo by Stefan Totev

در پایان، مجازی گشتی بر روی پل زیبای ریالتو بزنید

 

سخن آخر

چقدر با پل های مهم دنیا آشنا هستید؟

آیا تا به حال پل ریالتو را از نزدیک دیده اید؟

تجربیات و دیدگاه های خوبتان را با ما در میان گذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر