برای جلوگیری از پوکی استخوان چه بخوریم؟

پوکی استخوان هیچ نشانه ای را نشان نمی دهد تا زمانی که دیگر کار از کار بگذرد. به همین دلیل مهم است که در حال حاضر باید مصرف کلسیم خود را افزایش دهید تا از پوکی استخوان در پیری جلوگیری نمایید.

پوکی استخوان یک بیماری خاموش است که به آرامی استخوان ها را خراب می کند. آسیب ناشی از آن می تواند غیر قابل برگشت باشد، اما می توان با مصرف غذاهای غنی از کلسیم و حفظ رژیم متعادل از آن جلوگیری کرد. علاوه بر این، برای جلوگیری از پوکی استخوان، می توان از مواد و دستورالعمل های طبیعی استفاده کرد. پوکی استخوان هیچ نشانه ای را نشان نمی دهد تا زمانی که دیگر کار از کار بگذرد. به همین دلیل مهم است که در حال حاضر باید مصرف کلسیم خود را افزایش دهید تا از پوکی استخوان در پیری جلوگیری نمایید.

جلوگیری از پوکی استخوان

 

پوکی استخوان چیست؟

پوکی استخوان یک بیماری استخوانی است که باعث کاهش تراکم استخوان می شود. این بیماری با استخوان های متخلخل مشخص می شود. با افزایش اندازه سلول های داخلی استخوان ها، آنها شکننده می شوند و راحت تر شکسته می شوند. این بیماری ساکت است، زیرا اغلب تا زمان آسیب دیدن استخوان ها از ان غافل هستیم. شکستگی ها اغلب در مچ دست و همچنین در مهره های ران وجود دارد. این جدی ترین شکستگی است زیرا در صورت عدم انجام جراحی فوری عواقب جدی برای سلامتی بیمار خواهد داشت.

 

علت پوکی استخوان چیست؟

عوامل متعددی وجود دارد که سبب ظهور پوکی استخوان می شوند. در میان آنها، یکی از اصلی ترین عوامل پیری است. هنگامی که شما بزرگتر می شوید، توده استخوانی شما کاهش می یابد و شکننده بودن استخوان ها افزایش می یابد. بعد از 50 سال، خطر ابتلا به پوکی استخوان افزایش می یابد.

یکی دیگر از عوامل مهم چاقی است، به طور مستقیم با تراکم استخوان ارتباط دارد. همچنین عوامل ژنتیکی نیز تأثیرگذار خواهند بود. افرادی که اعضای خانواده از پوکی استخوان رنج می برند دارای احتمال بالایی برای ابتلا به این بیماری هستند.

به طور مشابه، این بیماری ممکن است به دلیل مصرف یک رژیم غذایی کم کالری باشد. در مورد زنان، به علت کاهش استروژن در طی یائسگی، خطر آن چهار برابر بیشتر از مردان است.

علت پوکی استخوان

 

چگونه از پوکی استخوان جلوگیری کنیم؟

پیشگیری از پوکی استخوان ممکن است با مصرف یک رژیم غذایی غنی از کلسیم، از جمله آجیل، ماهی، لبنیات یا مواد غذایی دیگر به دست آید. علاوه بر این، اجتناب از شیوه زندگی بی حرکت و جلوگیری از چاقی یک اقدام پیشگیرانه قوی است. همچنین برای افراد مبتلا به پوکی استخوان تمرینات ویژه ای وجود دارد که به کاهش علائم بیماری کمک می کند.

 

دستورالعمل های غنی از کلسیم برای جلوگیری از پوکی استخوان

کلسیم وظیفه اصلی تامین مقاومت و قدرت استخوان ها و دندان ها را بر عهده دارد. علاوه بر این، در حفاظت از عضلات و نفوذپذیری غشاهای سلولی دخالت دارد. برای بزرگسالان توصیه می شود روزانه 800 میلی گرم کلسیم مصرف داشته باشند. جوانان بین 11 تا 24 ساله، زنان باردار، شیرده یا یائسه باید روزانه 1200 میلی گرم کلسیم مصرف کنند.

درمان طبیعی پوکی استخوان

 

1. کلم بروکلی، هویج و کاهو

کلم بروکلی یکی از سبزیجاتی است که بیشترین کلسیم را دارد. این سبزی همراه با کاهو، ترکیبی عالی است. از سوی دیگر آب هویج، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که بدن را تمیز می کند و همچنین به حل کردن کلسیم در استخوان ها کمک می کند. جمع آوری این سه سبزی یک درمان ایده آل برای جلوگیری از پوکی استخوان است.

1 فنجان آب هویج طبیعی (250 میلی لیتر)، 3 برگ کاهو، 1 سر کلم بروکلی را در مخلوط کن ترکیب کرده اضافه کنید و یک آبمیوه تازه بنوشید. لازم نیست آن را صاف کرده و یا شیرین نمایید.توصیه می شود هر سه روز یک لیوان بنوشید، اگر چه می توان تعداد آن را نیز افزایش داد.

درمان طبیعی پوکی استخوان

 

2. نوشیدنی ماست، سیب و بادام

ماست یک محصول لبنی با محتوای کلسیم بالا برای استخوان است. از سوی دیگر، هر 100 گرم از بادام 240 میلی گرم کلسیم را دریافت می کند. در همین حال، سیب یکی از میوه ها با بیشترین مقدار کلسیم است. این مخلوط برای تهیه کلسیم بدن مناسب بوده و دارای طعم بسیار خوشمزه است.

1 فنجان ماست طبیعی (250 میلی لیتر)، 1 سیب له شده بدون دانه، 5 بادام و پودر دارچین (برای طعم) را آماده نمایید. ماست را با سیب خرد شده مخلوط کنید. بادام را اضافه کرده و دوباره مخلوط نمایید دارچین را برای طعم و مزه اضافه کنید. یک لیوان هر 3 روز بنوشید. شما می توانید بسیاری از غذاهای غنی از کلسیم را برای پیشگیری از پوکی استخوان خود پیدا کنید. کلید جلوگیری از بیماری های مرتبط با سن، مراقبت از سلامت شما است، زمانی که شما جوانتر هستید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان