با فواید باورنکردنی پیاده روی روزانه آشنا شوید

تحقیقات جدید نشان داده است که پیاده روزی روزانه به اندازه هزار تا ده هزار گام می تواند نقش جدی در حفظ سلامتی افراد داشته باشد. اما فواید و مزایای واقعی پیاده روی روزانه چیست؟

پیاده روی روزانه دارای فواید بی شماری برای سلامتی خواهد بود. پیاده روی روزانه نه تنها باعث کاهش وزن می شود، بلکه موجب گردش خون و آزاد شدن رگ های واریسی می شود، همچنین عضلات پا را مقاوم خواهد کرد. پیاده روی خطر ابتلا به فشار خون بالا را نیز کاهش می دهد. مانع از شروع دیابت شده و اثر مثبت بر کلسترول دارد. مهم تر از همه اینکه ذهن را آرام می کند.

 

مزایای پیاده روی

 

نکات لازم برای پیاده روی

  • در هنگام پیاده روی، از قوزکردن و نگاه کردن به زمین اجتناب کنید
  •  روش پیاده روی و تکنیک های آن را روز به روز بهبود بخشیده و شیوه مناسبی را برای خود انتخاب نمایید
  • برای شروع پیاده روی حتما یک کفش مناسب خریده و راحتی پاها را در آن حس کنید
  •  اگر وقت ندارید در طول روز پیاده روی نمایید می توانید به جای آسانسور از راه پله استفاده کنید
  •  سعی کنید برای جلوگیری از احتباس مایعات در بدن، آب زیادی بنوشید
  •  هنگام قرارگرفتن مقابل نور خورشید در تابستان سعی کنید حتما از کرم های ضد آفتاب بهره بگیرید تا از سوختگی پوست در امان بمانید.

 

مزایای پیاده روی

 

مزایای پیاده روی روزانه

یکی دیگر از مزایای پیاده روی این است که باعث می شود شما احساس عاطفی بیشتری داشته باشید، بنابراین هر روز لذت بخش تر خواهد بود. پیاده روی کوتاه، قلب ما را تقویت می کند. به طور قابل توجهی کاهش خطر ابتلا به مشکلات در سطح قلب و عروق. ثابت شده است که پرستاران (کسانی که به شدت پیاده روی می کنند) 35٪ عوارض قلبی کمتر نسبت به هر خانم بدون فعالیت در همان سن دارند. پیاده روی به مغز کمک زیادی می کند، زیرا عملکرد شناختی با یک پیاده روی روزانه به طور قابل توجهی بهبود می یابد. به طور کلی، برای کاهش خطر عوارض در مغز سالمندان بسیار مفید خواهد بود.

اگر چه به نظر باور نکردنی می رسد، اما یک پیاده روی روزانه (30 دقیقه در روز) از دیابت نوع 2 جلوگیری می کند. در حقیقت، خطر ابتلا به این بیماری را 58 درصد کاهش می دهد. قدم زدن مقاومت قلب و عروق را نیز بهبود می بخشد و کمک می کند تا ریه ها قوی تر و سالم تری داشته باشید. پیاده روی روزانه همچنین می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند. در نهایت، پیاده روی باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان سینه می شود. زیرا راه رفتن هضم را بهبود می بخشد و از انباشته شدن مواد غذایی نیمه هضم شده و مدفوع جلوگیری خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان