جبار تجری معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه در گفتوگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: از اواسط شهریور ماه سال جاری تمامی دادخواستهای شوراهای حل اختلاف شهرستان کرمانشاه از طریق دفاتر خدمات قضایی به صورت الکترونیکی تنظیم و ثبت و به معاونت ارجاع شوراهای حل اختلاف ارسال میشود.
وی افزود: دفاتر خدمات قضایی با هدف مکانیزه شدن و جلوگیری از مراجعات فیزیکی غیر ضروری مردم به دستگاه قضایی، تسریع در روند رسیدگی به پرونده و صرفهجویی در وقت، شفاف سازی فرایندهای رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه راهاندازی شد.
تجری اضافه کرد: با راه اندازی این سیستم گروهی از کارشناسان مجرب حقوقی بدوا دادخواستهای ورودی و ضمائم را بررسی و کنترل و رفع نقص نموده و سپس توسط معاونت ارجاع به تمامی شعب مستقر از مجتمعهای سطح شهر کرمانشاه ارجاع میشود.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه ادامه داد: تا پیش از این افراد برای ثبت دادخواست در شوراها الزاما میبایست به اداره شورا محل مورد نظرمراجعه میکردند که با فراهم شدن امکان جدید از رفت وآمدهای غیر ضروری جلوگیری بعمل آمده است و مردم با مراجعه به نزدیکترین دفتر قضایی در محل سکونتشان میتوانند ثبت دادخواست کنند و تمام مراحل رسیدگی از طریق پیامک و درج در سامانه ابلاغ الکترونیک به اصحاب پرونده اطلاع رسانی میشود و در آینده نزدیک نیز با بررسیهای در دست اقدام، امکان ثبت دادخواست تجدید نظر خواهی و واخواهی نیز از طریق دفاتر مذکور انجام میپذیرد.