۶ دلیل برای خرید آیفون ۸ به‌جای آیفون XS

اپل اخیرا سه آیفون جدید را معرفی کرده؛ اما مدل‌های قدیمی‌ هنوز ویژگی‌های قابل توجه بسیاری دارند و علاوه بر این قیمت آنها حالا از همیشه کمتر شده است.

اپل اخیرا سه آیفون جدید را معرفی کرده؛ اما مدل‌های قدیمی‌ هنوز ویژگی‌های قابل توجه بسیاری دارند و علاوه بر این قیمت آنها حالا از همیشه کمتر شده است.

این کمپانی با رونمایی از آیفون‌های XS، XS Max و XR در هفته‌های اخیر، قیمت موبایل‌های قدیمی خود را کاهش داد. در حالی که بالاترین نرخ آیفون به 1449 دلار رسیده، می‌توان آیفون 8 را که تنها یک سال از معرفی آن سپری شده با پرداخت 600 دلار خریداری کرد.

در مورد آیفون های 2018 اپل بخوانید:‌ آیفون‌های XS، XS Max و XR؛ سه جایگزین اپل برای آیفون X

قیمت مناسب تنها مزیت آیفون 8 نیست و این موبایل از نظر طراحی و مشخصات فنی توانایی رقابت با پرچمدارهای جدید اپل به‌ویژه آیفون XS را دارد. در ادامه با بامیلو بلاگ همراه باشید تا با مقایسه آیفون 8 و آیفون XS نشان دهیم دود از کنده بلند می‌شود!

1. قیمت آیفون 8 چهارصد دلار از آیفون XS کمتر است

اگر به دنبال موبایلی مقرون به صرفه و برخوردار از مشخصات سخت افزاری جدید هستید، آیفون 8 با قیمت 599 دلاری انتخابی مناسب برای شما است. البته در صورتی که حافظه داخلی بالا جزو اولویت‌های شما باشد، ناگزیر به انتخاب مدل 256 گیگابایتی این موبایل هستید که قیمت آن برابر 749 دلار است.

مقایسه آیفون 8 و آیفون XS

با این حال آیفون 8 هنوز هم مقرون به صرفه تر از آیفون XS است؛ چرا که قیمت پایه محصول جدید اپل از 999 دلار شروع شده و برای مدل 512 گیگابایتی به 1349 دلار می‌رسد.

2. آیفون 8 نسبت به XS باریکتر و سبکتر است

ضخامت اندک و وزن سبک برای کاربرانی که به استفاده مداوم از گوشی عادت دارند، ویژگی قابل توجهی به شمار می‌رود و در این زمینه نیز آیفون 8 یک سر و گردن بالاتر از رقیب قرار می‌گیرد.

آیفون 8 دارای وزنی برابر با 148 گرم و ضخامت 7.3 میلی متری است؛ در حالی که این مقادیر برای آیفون XS به ترتیب برابر با 177 گرم و 7.7. میلی متر است.

3. آیفون 8 نیز از قابلیت مقاومت در برابر آب و شارژ بی‌سیم بهره می‌برد

آیفون 8 که حالا بیش از یک سال از زمان معرفی آن سپری شده نیز مثل آیفون XS با شارژ بی‌سیم Qi سازگاری دارد. علاوه بر این به لطف استاندارد IP67 در برابر نفوذ آب تا عمق یک متری به مدت 30 دقیقه از خود مقاومت نشان خواهد داد. این استاندارد در مدل جدید به IP68 رسیده که پیشرفت چندانی به شمار نمی‌رود و تنها عمق مقاومت را از یک به دو متر ارتقا داده است.

مقایسه آیفون 8 و آیفون XS

4. آیفون 8 دارای کلید هوم و اسکنر اثر انگشت است

شاید اسکنر اثر انگشت برای بازگشایی قفل و کلید فیزیکی هوم جزو آخرین فناوری‌های اپل نباشند؛ اما کاربران قدیمی‌ آیفون به احتمال زیاد به وجود این قابلیت‌ها عادت کرده و با آنها انس گرفته‌اند.

کمپانی کوپرتینویی از سال گذشته و با معرفی آیفون X اسکنر اثر انگشت و کلید هوم را با سیستم شناسایی چهره Face ID و ژست‌های حرکتی جایگزین کرد که به آیفون XS نیز راه پیدا کرده‌اند.

5. قابلیت‌های پیشرفته دوربین آیفون 8 و آیفون XS تفاوت چندانی ندارند

دوربین آیفون XS دارای امکانات برجسته‌ای است که آن را به گزینه‌ای خاص در دنیای موبایل تبدیل کرده وآیفون 8 از آن محروم است؛ این امکانات شامل حالت عکاسی پرتره، نورپردازی پرتره با دوربین سلفی و اصلی، انیموجی، میموجی و زوم اپتیکال دو برابری است.

با این حال نباید دوربین آیفون 8 را دست کم گرفت، برای مثال ماژول سلفی این گوشی تا حد زیادی شبیه دوربین آیفون XS است که شامل لنز 7 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و فیلمبرداری با رزولوشن 1080p HD است.

مقایسه آیفون 8 و آیفون XS

دوربین اصلی آیفون 8 از همان سنسور واید 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، تصویربرداری واید رنگی، فلش دوربین چهارگانه True Tone با قابلیت  Slow Sync و فیلمبرداری 4K بهره می برد که در مدل جدید نیز تعبیه شده است (هرچند آیفون XS سنسور 12 مگاپیکسلی دیگری نیز دارد). از سوی دیگر اخیرا خبرهایی مبتنی بر مصنوعی بودن تصاویر سلفی آیفون XS به گوش می‌رسد.

6. سیستم عامل iOS 12 برای آیفون 8 نیز ارائه شده است

اپل برخلاف اغلب کمپانی‌های تولید کننده موبایل‌های اندرویدی، نسخه‌های جدید سیستم عامل موبایل را برای مدل‌های قدیمی‌تر نیز منتشر می‌کند، از اینرو iOS 12 که آخرین نسخه این سیستم عامل محسوب می‌شود، از دو هفته قبل حتی برای آیفون 5s نیز منتشر شده که طبیعتا به معنی برخوردار شدن آیفون 8 از آن است.

مقایسه آیفون 8 و آیفون XS

iOS 12 علاوه بر قابلیت‌های جدید از جمله بهینه‌سازی سیستم اعلان و اپلیکیشن واقعیت افزوده جدید، سرعت دستگاه‌های قدیمی‌تر را هم افزایش می‌دهد.

بین انتخاب آیفون XS Max و گلکسی نوت 9 شک دارید؟ مقایسه گلکسی نوت 9 و آیفون XS Max؛ کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است؟

شما بین آیفون XS و آیفون 8 کدام را انتخاب می‌کنید؟‌ دلیل شما برای این انتخاب چیست؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان