دکوراسیون داخلی جواهر فروشی، این جا جواهرات بیش تر می درخشند!

دکوراسیون داخلی مبحثی آشنا و البته بسیار پر طرفدار در بین اکثر مردم شناخته می شود و این خاص و همه گیر بودن باعث می شود که نیاز به یک متخصص و کارشناس حرفه ای نیز در این احساس شود

دکوراسیون داخلی مبحثی آشنا و البته بسیار پر طرفدار در بین اکثر مردم شناخته می شود و این خاص و همه گیر بودن باعث می شود که نیاز به یک متخصص و کارشناس حرفه ای نیز در این احساس شود. زمانی که داریم در مورد هنر و هنرمند در هر گرایش و رشته ای صحبت می کنیم، این موضوع را بارها شنیده ایم که : یک هنرمند و متخصص حرفه ای باید به سبک خاص خود رسیده باشد. دکوراسیون داخلی نیز از این دسته جدا نبوده و یک طراح داخلی یا دکوراتور حرفه ای را می توانیم با نگاهی به پروژه هایش شناخته و از دیگران متمایز نماییم. این پروژه ها هیچ محدودیتی را برای طراح به وجود نیاورده و فضاهای گوناگون مسکونی، اداری، تجاری و ... را شامل می شوند. در این مطلب با راهنمایی دکوراسیون پریسا فرزادی به بررسی بخشی از چالش های طراحی داخلی برای یک مغازه طلافروشی لوکس خواهد پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

دکوراسیون داخلی طلافروشی

همه ما بارها و بارها جذب ویترین های پر زرق و برق مغازه های طلافروشی شده ایم. مغازه های لوکسی که به واسطه درخشش جواهراتشان می درخشند ولی شاید ندانیم در طراحی یک مغازه طلا فروشی، از نمای بیرونی گرفته تا ویترین و پیشخوان، چه بایدها و نبایدهایی وجود دارد و طراح آن با چه چالش هایی رو به رو است.

طلا و جواهر سال هاست به عنوان کالایی گرانبها و لوکس در میان افراد خرید و فروش می شوند. قدمت استفاده از طلا و جواهرات قیمتی در تزیین ظروف و تولید زیورآلات به نخستین سال های کشف و استخراج آن بر می گردد. این روزها اما، در کنار ارزش مادی طلا، به طراحی آن هم توجه ویژه ای می شود و متخصصان طراحی جواهرات، به خلق زیباترین زیورآلات مشغولند. علاوه بر این ها از نحوه و محل ارایه این زیورآلات ارزشمند نباید غافل بود، مغازه های طلافروشی که بدون شک زیبایی و طراحی دکوراسیون آنها تاثیر زیادی بر جذب مشتری دارد. به اعتقاد دکوراسیون پریسا فرزادی، برای طراحی یک مغازه طلافروشی، علاوه بر زیبایی بصری فضا لازم است نکاتی از جمله اصول امنیتی و نورپردازی حرفه ای و مناسب رعایت شوند.

اهمیت پیشخوان در مغازه طلافروشی

تماشای ویترین مغازه های طلافروشی برای بیشتر افراد به خصوص خانم ها کار خوشایندی است. رنگبندی ویترین، نورپردازی آن و چگونگی چیدمان اجناس به عنوان اولین جاذبه های بصری نقش زیادی در جلب توجه مشتری ها دارند. با ورود مشتری ها به داخل مغازه، اهمیت همین عوامل در طراحی داخلی هم به چشم می خورد. طلا و جواهراتی که برای فروش در مغازه قرار دارند، بسیار قیمتی و لوکس هستند و همه ما می دانیم حفظ امنیت اجناس از مهمترین مسایل است. به همین دلیل، شاید بتوان گفت طراحی پیشخوان مناسب برای یک مغازه طلا و جواهر فروشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ویژگی های یک پیشخوان مناسب

به گفته خانم فرزادی، هنگامی که مشتری برای خرید طلا و جواهر وارد مغازه می شود، باید قبل از انتخاب همه اجناس موجود را ببیند. بدیهی است خارج کردن همه اجناس از ویترین ها ممکن نیست، بنابراین در یک طراحی داخلی اصولی، طراح باید پیشخوان ها را به نحوی طراحی کند که بدون نیاز به خارج کردن اجناس، مشتری بتواند آنها را ببیند. برای تامین راحتی و آسایش مشتری، محل قرارگیری پیشخوان و استفاده از صندلی در کنار آن نکات مهمی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. علاوه بر اینها، چیدمان محصولات باید به نحوی باشد که مشتری به راحتی آنها را ببیند. همه این ها از نکاتی هستند که در طراحی برای زیبا کردن فضای داخلی رعایت می شوند. اما همانطور که پیش تر اشاره کردیم، تامین امنیت در یک مغازه طلافروشی از ضروری ترین نکات است. بنابراین در ساخت ویترین ها و پیشخوان ها باید از شیشه ها و مصالح ضد سرقت استفاده شود.

نورپردازی در مغازه طلافروشی

نورپردازی در طراحی داخلی مغازه طلافروشی اهمیت زیادی دارد. از نظر گروه رهام، طراحی نورپردازی باید به گونه ای باشد تا علاوه بر تامین نور کافی برای محیط، درخشش و جذابیت جواهرات را هم بیشتر کند. اگر نور نامناسب و یا ناکافی باشد، جلوه جواهرات را کم کرده و زیبایی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. به گفته دکوراسیون پریسا فرزادی، برای انتخاب نورپردازی مناسب، مهمترین نکته توجه به ترکیب رنگی در طراحی داخلی است. در مغازه هایی که برای کف پوش یا دیوار پوش آنها از رنگ های تیره استفاده شده، نورپردازی موضعی و استفاده از لوسترها گزینه بهتری است و در مغازه هایی که از رنگ های روشن برای طراحی داخلی آن ها استفاده شده بهتر است از نورپردازی های ملایم تر استفاده شود.

اهمیت رنگ در پیشخوان طلافروشی

در انتخاب رنگ مناسب پیشخوان، هماهنگی با رنگ غالب دکوراسیون داخلی مغازه بیشترین اهمیت را دارد. علاوه بر آن باید به میزان جذب یا انعکاس نور بر آن رنگ توجه داشت. چرا که انتخاب یک رنگ اشتباه برای پیشخوان می تواند کاملا متفاوت عمل کرده و به جای اینکه به جواهرات درخشش بیشتری ببخشد، از درخشش آن ها جلوگیری و جلوه آن ها را از بین ببرد.

اگر برای طراحی مغازه طلا و جواهر فروشی خود به راهنمایی متخصصان در این زمینه نیاز دارید، پیشنهاد چیدانه برای شما دکوراسیون پریسا فرزادی است. برای مشاهده پروژه ها و کسب اطلاعات تماس این گروه از پروفایل آنها در چیدانه دیدن کنید.

نویسنده: صبا صوفی ؛ تحریریه چیدانه 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان