با چاقی شکمی چه کنیم؟! (۲)

برای لاغر کردن یک شکم بزرگ راه‌های مختلفی وجود دارد، ولی بهترین آنها این است که آن مقدار کالری که هر روز با خوردن غذاها به دست می‌آورید، از میزانی که با انجام فعالیت‌های روزانه مصرف می‌کنید کمتر باشد.

با چاقی شکمی چه کنیم؟! (2)

اثر مثبت رژیم سالم، واقعیتی ثابت شده با مدارک علمی...

نتایج پژوهشی که خلاصه آن در ژورنال تغذیه بالینی آمریکا به چاپ رسیده نشان می‌دهد که رعایت یک رژیم کنترل شده که سرشار از غلات کامل باشد برای آب کردن چربی اضافی شکمی موثر است. بخشی از افرادی که در این تحقیق شرکت داشتند رژیمی شامل غلات کامل، 5 وعده میوه و سبزی، 3 وعده لبنیات کم‌چرب و 2 وعده گوشت کم‌چرب، ماهی یا گوشت مرغ را در پیش گرفتند و گروهی دیگر همان رژیم را رعایت کردند با این تفاوت که غلات موجود در رژیم این گروه تصفیه شده بود و سبوس نداشت.

دیده شد که گروه اول بیش از گروه دوم توانستند چربی اضافی شکمشان را آب کنند. 

دام‌‌های تبلیغاتی کسب و کار لاغری....

کسانی که به طور کلی چاق هستند و به خصوص درصدد لاغر کردن شکم چاقشان می‌باشند، به دنبال روشی هستند که به آسان‌ترین شیوه، با کمترین زحمت و در کوتاه‌ترین زمان، با دوام‌ترین نتیجه را بدهد. به بیان دیگر آنها می‌خواهند با کمترین تلاش و در کوتاه‌ترین زمان شکمشان کوچک شود و دیگر هم چاق نشود. اینها همان چیز‌هایی هستند که آگهی‌های رنگارنگ لاغری وعده می‌دهند. برای اینکه در دام این تبلیغات گیج کننده نیفتید، باید از چند حقیقت علمی آگاه شوید:

1-‌ بدانید که وقتی رژیم می‌گیرید تا لاغر شوید، نمی‌توانید به بدنتان دستور دهید که چربی اضافی کدام قسمت را بسوزاند. 
2-‌ باید بدانید که متاسفانه وقتی برای لاغر شدن دست به کار می‌شوید، آن نقاطی از بدنتان که اول از همه چاق شده‌، آخر از دیگر نقاط چاق بدن‌ لاغر خواهند شد.
3- شما می‌توانید با انجام حرکات خاص قدرتی، عضلات یک نقطه از بدن‌ مثل بازوها را تقویت و حجیم سازید، ولی نمی‌توانید چربی اضافی همان قسمت را به طور موضعی آب کنید. 
4- هرگز این را باور نکنید که چربی‌ها به عضله مبدل خواهند شد. اگر شما تمرینات قدرتی خاصی روی یک عضله انجام دهید تا تقویت شود، می‌توانید زیر چربی‌های اضافی آن قسمت عضله بسازید. این کار شکل ظاهری شما را بهتر خواهد کرد، ولی با این روش نمی‌توانید چربی اضافی آنجا را بسوزانید و لاغرش کنید.
5-‌ برای لاغر کردن یک شکم بزرگ راه‌های مختلفی وجود دارد، ولی بهترین آنها این است که آن مقدار کالری که هر روز با خوردن غذاها به دست می‌آورید، از میزانی که با انجام فعالیت‌های روزانه مصرف می‌کنید کمتر باشد. 
6-‌ در چنین رژیمی که میزان کالری دریافتی شما را کمتر از میزان کالری مصرفی تنظیم می‌کند، لازم است کالری مورد نیاز‌تان را از منابع غذایی سالم یعنی گوشت‌های کم‌چرب، غلات کامل، میوه‌ها و سبزی‌ها تأمین کنید. در ضمن باید میزان مصرف کربوهیدرات‌ها و قند‌های ساده را هم به حداقل برسانید. به علاوه در کنار داشتن یک رژیم غذایی مناسب و علمی، ورزش مرتب و موثر هم لازم است.
7- برای لاغر شدن باید به طور مرتب ورزش کنید، ولی باید این ورزش را دوست داشته باشید. انجام تمرین‌های قدرتی و کار با وزنه‌ها نیز برای کامل کردن مجموعه کارهایی که برای لاغر شدن انجام می‌دهید لازم هستند. 
 اگر دیدید که علیرغم انجام همه این کارها، باز هم وزنه همان عدد قبلی را نشان می‌دهد و شکمتان مانند قبل چاق است، به پزشک مراجعه کنید. گاهی اوقات بیماری داخلی خاصی نمی‌گذارد بدنتان چربی بسوزاند.

برای خواندن بخش اول -با چاقی شکمی چه کنیم؟! - اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر