تکنیکهای بازایابی مدرن تولیدکنندگان را تشویق میکنند تا محصولات خود را در طیف وسیعی از گزینهها و با ویژگیهای متفاوت در یک حوزه ارائه کنند و به همین دلیل است که هر روز خودروهای مختلفی به دنیای محرکهای فلزی اضافه میشوند.
به گزارش گروه خودروی عصر ایران برخی از خودرو سازها اثبات کردهاند که در باتلاق زمان نیفتاده و همچنان در طول مدتها جاودان باقی میمانند. آنها در دهههای متمادی بینشی جذاب از طراحی و تحول خودرو ارائه دادهاند. قطعا یکی از این خودروها پرفروشترین خودروی تاریخ جهان تویوتا یعنی کرولا است.
تویوتا کرولا با فروشی بیش از ۴۰ میلیون دستگاه در سطح جهان، در ۱۱ نسل مختلف طراحی و به بازار عرضه شده است. این خودرو اولین بار در سال ۱۹۶۶ به بازارهای جهانی معرفی و با توجه با ظاهر مردم پسند، مصرف سوخت پایین، قابلیتهای دینامیکی مناسب، قیمت پایین و رقابتی توانسته رتبه اول را در بین پرفروشترین خودروهای جهان از آن خود نماید.
با بهروزآوریهای تویوتا و استفاده از چراغ های LED، دوربین عقب و پکیج تکنولوژی به صورت استاندارد، کرولا دیگر مشابه خودروهای ارزان قیمت به نظر نمیرسد و از کمی چاشنی امکانات برخوردار شده است.
این تصویر تحول کرولا را در طول 5 دهه به تصویر میکشد.
کرولای تویوتا در حال حاضر در نسل یازدهم خود به سر برده و همچنان در همه جای دنیا جزو خودروهای پرفروش به حساب میآید.
خودرو در طول سالها به سبک مهندسی ژاپنی مدرن شده و با تولید انبوه همچنان ارزان، قابل اعتماد و خوش ظاهر باقی مانده است.