معرفی جامع گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال؛ نمایشگر باکیفیت، شارژ بی‌سیم و هدفون بی‌نظیر

ماه‌ها شایعه‌پراکنی و افشای اطلاعات به پایان رسید و حالا پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال با قابلیت‌های تصویرداری فوق‌العاده، صفحه نمایش با کیفیت، هوش مصنوعی و هدفونی منحصربه‌فرد از راه رسیده‌اند.

ماه‌ها شایعه‌پراکنی و افشای اطلاعات به پایان رسید و حالا پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال با قابلیت‌های تصویرداری فوق‌العاده، صفحه نمایش با کیفیت، هوش مصنوعی و هدفونی منحصربه‌فرد از راه رسیده‌اند.

اعضای جدید خانواده پیکسل از هر نظر به‌هم شباهت دارند و تفاوت‌های آنها به اندازه نمایشگر، بریدگی صفحه، ظرفیت باتری و ابعاد محدود می‌شود. در ادامه با معرفی پرچمدارهای جدید سری پیکسل در بامیلو بلاگ همراه باشید.

نمایشگر

گوگل با حذف حاشیه‌های اضافی نمایشگرهایی بزرگتر را در ابعادی مشابه با سری پیکسل 2 قرار داده که برای پیکسل به معنی پنلی 5.5 اینچی با رزولوشن 1080 در 2160، نسبت تصویر 18:9 و از نوع OLED است که نسبت به سال گذشته 10 درصد بزرگتر شده است.پیکسل 3

پیکسل 3 ایکس ال نیز از نمایشگری 6.3 اینچی با رزولوشن 1440 در 2960 (532 پیکسل در اینچ) نسبت تصویر 18.5:9 و از نوع OLED بهره می‌برد که برخلاف مدل کوچکتر میزبان یک بریدگی فوقانی است که از نمونه‌های موجود در رقبای دیگر بزرگتر است. پنل‌های عقب و جلو نیز از پوشش محافظ گوریلا گلس 5 بهره می‌برند.

از ویژگی‌های مشابه این دو پنل نمایش باید به پشتیبانی از فناوری HDR، نمایشگر همیشه روشن و رنگ‌های عمیق‌تر اشاره کرد. سازگاری با HDR عنوان موبایل YouTube Signature Device را برای پیکسل به ارمغان آورده و حالت Boosted نیز رنگ‌های اشباع تر (sRGB + 10%) را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این نمایشگر همیشه روشن نام موزیک در حال پخش را نمایش می‌دهد.

باتری

پیکسل 3 ایکس ال از باتری 3430 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که اندکی نسبت به مدل قبل ارتقا پیدا کرده است. مدل کوچکتر نیز همراه با باتری 2915 میلی آمپر ساعتی از راه می‌رسد که از پیکسل 2 پر ظرفیت‌تر است.

قابلیت جدیدی که در این مدل‌ها شاهد آن هستیم شارژ بی‌سیم است که به لطف استند شارژ 10 واتی میسر شده و سرعت آن با شارژر سیمی پیکسل 2 برابری می‌کند. با قرار دادن موبایل در این استند می‌توان از آن به عنوان گوگل هوم، قاب عکس دیجیتال و حتی آلارم استفاده کرد. این استند به صورت جداگانه به فروش رسیده و بهایی برابر با 79 دلار دارد.

پیکسل 3 ایکس ال

شارژر معمولی گوشی حالا به مدل 18 واتی ارتقا یافته که به گفته گوگل با 15 دقیقه شارژ، باتری را برای استفاده 7 ساعته مهیا می‌کند.

دوربین اصلی

دوربین عقب پیکسل 3 از نظر سخت‌افزاری دستخوش تغییر نشده و کماکان همان سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر و مجهز به لرزشگیر تصویر در آن تعبیه شده است. با این وجود قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید نظیر تاپ شات و +HDR به آن اضافه شده‌اند.

تاپ شات در واقع یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است که با ثبت چندین تصویر مختلف قبل و بعد از فشردن کلید شاتر، فریم‌هایی را انتخاب می‌کند که در آن افراد از لحاظ فوکوس، لبخند زدن و باز بودن پلک در بهترین حالت قرار دارند و بخش‌های کم‌اهمیت‌تر نیز با رزولوشن کمتر ثبت می‌شوند. ویژگی فوتوبوث نیز بدون نیاز به دخالت کاربر به محض لبخند زدن سوژه، تصویر را ثبت می‌کند.

پیکسل 3

هوش مصنوعی قابلیت‌های مختلفی را برای دوربین به ارمغان آورده که یکی از آنها سوپرزوم است. این ویژگی نیز پس از ثبت تصاویر متعدد آن‌ها را بر اساس الگوریتم‌های خاص ترکیب کرده و جزئیاتی دقیق را به‌صورت زوم دیجیتال ارائه می‌کند.

دوربین پیکسل 3 قابلیت تصویربرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را ندارد؛ اما به لطف ثبت کننده دیجیتالی Fused Video Stabilization ضبط ویدیو حین راه رفتن و دویدن روان‌تر صورت می‌گیرد. این دوربین امکان ثبت تصاویر 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد؛ اما بهترین عملکرد را در رزولوشن 1080p ارائه می‌کند.

تصویربرداری در محیط‌های با نور کم نیز از طریق قابلیت نایت شات بهبود پیدا کرده که بدون نیاز به فلش و با کمک یادگیری ماشینی انجام می‌شود. یکی از ضعف‌های نایت شات نیاز به ثابت بودن دست کاربر و سوژه حین ثبت تصویربرداری است.

دوربین سلفی

پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال از دوربین سلفی دوگانه بهره می‌برند که میزبان یک سنسور 8 مگاپیکسلی با زاویه عریض 97 درجه‌ای و سنسور 8مگاپیکسلی دیگری با زاویه 75 درجه‌ای است. سنسور اول از گشودگی دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد؛ اما مورد دوم با اپرچر f/1.8 از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

پیکسل 3

این لنز عریض قابلیت Group Selfie را به همراه دارد که با فراهم کردن فضای بیشتر به بهبود تصاویر سلفی بدون نیاز به مونوپاد کمک می‌کند. این دوربین ازFused Video Stabilization بی بهره بوده؛ اما از لرزشگیر تصویر دیجیتال برخوردار است.

صدا

اسپیکرهای جلو هردو مدل استریو بوده و صدایی تا 40 درصد بیشتر نسبت به نسخه قبل را تولید می‌کنند. گوگل در سری پیکسل 3 جک 3.5 میلیمتری را حذف کرده؛ اما برای اولین بار یک هدفون را همراه با موبایل‌ها عرضه کرده است. ایرباد پیکسل USB-C با گوگل استیتنت یکپارچه شده و قابلیت‌هایی نظیر اجرای دستورات صوتی، خواندن پیام‌های جدید و ترجمه همزمان را دارد.

پیکسل 3

این کمپانی همچنین یک مبدل USB-C به 3.5 میلیمتری را نیز در جعبه قرار داده که از انرژی کمتری استفاده کرده و سریعتر راه‌اندازی می‌شود.

سخت افزار

سری پیکسل 3 از چیپست اسنپدراگون 845 بهره می‌برد؛ اما به منظور کاهش مصرف انرژی سرعت کلاک این تراشه برای هسته‌های معمولی روی ‍1.6 گیگاهرتز و برای هسته‌های قدرتمندتر روی حداکثر 2.5 گیگاهرتز محدود شده است. البته این میزان تاثیر چندانی روی پردازش ندارد؛ چون تفاوت کلاک آنها با تراشه معمولی تنها 0.2 گیگاهرتز است.

نکته ناامید کننده این است که میزان حافظه رم نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و همچنان 4 گیگابایت است. این دستگاه‌ها در مدل‌های 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شوند و از پشتیبانی کارت حافظه خارجی نیز خبری نیست.پیکسل 3

یکی دیگر از بهینه سازی‌های پیکسل 3 نسبت به سال گذشته، پشتیبانی از استاندارد مقاومت در برابر آب و گردوغبار است که برای سری پیکسل 2 IP67 بود. امسال شاهد رنگ جدید صورتی ملایم هستیم که به گزینه‌های مشکی و سفید قبلی اضافه شده است. سنسور فیزیکی اثر انگشت نیز کماکان در پنل عقب جاخوش کرده است.

قیمت و زمان عرضه

گوشی‌های جدید گوگل از هفته آینده در ایالات متحده و دو هفته پس از آن در اروپا عرضه می‌شوند. قیمت پایه پیکسل 3 و پیکسل 3 XL به ترتیب برابر با 799 و 899 دلار است و نسخه‌های با حافظه داخلی 128 گیگابایتی نیز 100 دلار بیشتر قیمت دارند.

جدول مشخصات

 مشخصات پیکسل 3 XL پیکسل 3
سایز نمایشگر (اینچ) 6.3 5.5
رزولوشن نمایشگر (پیکسل) 1440 در 2960 1080 در 2160
تراکم پیکسل در اینچ 523 443
دوربین اصلی 12.2 با گشودگی دیافراگم f/1.8 12.2 با گشودگی دیافراگم f/1.8
دوربین سلفی دوگانه

8+8 با گشودگی‌های دیافراگم f/1.8 و f/2.2

دوگانه

8+8 با گشودگی‌های دیافراگم f/1.8 و f/2.2

چیپست اسنپدراگون 845 اسنپدراگون 845
رم (گیگابایت) 4 4
حافظه داخلی (گیگابایت) 64 یا 128 64 یا 128
پشتیبانی از کارت حافظه خیر خیر
باتری (میلی‌آمپر ساعت) 3430 2915
سنسور اثر انگشت فیزیکی در پنل پشت فیزیکی در پنل پشت
پورت اتصال Type-C Type-C
جک هدفون 3.5 میلیمتری خیر خیر
ابعاد (میلی متر) 158 در 76.7 در 7.9 145.6 در 68.2 در 7.9
وزن (گرم) 184 148
قیمت پایه (دلار) 899 799

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان