خواص لیمو شیرین برای سلامتی و پوست

لیمو شیرین میوه‌ بومی آسیای جنوب شرقی و از خانواده مرکبات است. جالب است بدانید درخت این میوه ۶۰ متر رشد کرده و در سال‌های پنجم تا ششم به بعد شروع به باردهی میوه می‌کند

خواص لیمو شیرین برای سلامتی و پوست

لیمو شیرین میوه‌ بومی آسیای جنوب شرقی و از خانواده مرکبات است. جالب است بدانید درخت این میوه 60 متر رشد کرده و در سال‌های پنجم تا ششم به بعد شروع به باردهی میوه می‌کند. این میوه بسیار مفید با داشتن منبع غنی‌ای از ویتامین C، آهن و اسید سیتریک برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی و گلودرد مفید است. در ادامه به خواص لیمو شیرین برای سلامتی و پوست بیشتر خواهیم پرداخت.

خواص لیمو شیرین برای سلامتی و پوست

منبع ویتامین C

آب لیمو شیرین منبع غنی از ویتامین C (اسید اسکوربیک) است و نقش کلیدی در سلامت کلی ما دارد. ویتامین c از ویتامین‌های محلول در آب است که بدن نمی‌تواند مقدار اضافی آن را ذخیره کند. بنابراین باید از طریق رژیم غذایی به صورت روزانه تامین شود. آب لیمو شیرینی یکی از راه‌های عالی برای دریافت ویتامین C است.

سم زدای بدن از خواص لیمو شیرین

این میوه در دفع سموم بسیار موثر است. لیمو شیرین می‌تواند تاثیرات اضطراب و آلودگی‌ها را خنثی کند.

تقویت دستگاه ایمنی

از خواص لیمو شیرین تقویت دستگاه ایمنی است. لیمو شیرین سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است که به کاهش التهاب، تنظیم سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.

پیشگیری از سرماخوردگی

لیموشیرین متعلق به خانواده مرکبات است. ویتامین C بالای موجود در این میوه آن را تبدیل به میوه‌ای ایمنی بخش نسبت به ابتلا به سرماخوردگی تبدیل کرده است.

کاهش گرفتگی عضلات و کمک به سلامت استخوان

ویتامین ث یک حالت دفاعی در برابر آسیب ناشی از التهاب بافت‌ها دارد؛ بنابراین می‌تواند به شرایطی مانند استئوآرتریت (آرتریت استخوان) و روماتیسم کمک کند. به خصوص در زمانی که سلول‌های ایمنی بخش بدن سبب ایجاد التهاب در بافت‌ها شوند. فولیک اسید موجود در لیموشیرین به حمایت از استخوان‌ها و مفاصل کمک می‌کند.

بهبود بینایی

خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتری لیموشیرین از چشم‌ها در برابر عفونت محافظت کرده و مانع از پیشرفت آب مروارید می‌شود.

برطرف کردن بوی بدن و تعریق

شاید برای‌تان جالب باشد. حمام آب لیمو شیرین می‌تواند از تعریق بیش‌ازاندازه‌ی بدن و بوی بد آن جلوگیری کند. اگر از این مشکل رنج می‌برید، حتما حمام آب لیمو شیرین را امتحان کنید.

درمان اختلالات ادراری

لیمو شیرین سرشار از پتاسیم است که کلیه و مثانه را از سموم پاک می‌کند.

بهبود سلامت پوست و مو

عصاره این میوه در صنایع آرایشی برای تقویت مو، درمان موخوره و شوره سر به کار می‌رود. علاوه بر مو ویتامین C موجود در لیموشیرین برای درخشان کردن و روشن کردن پوست، کاهش آکنه و لک و آب رسانی به پوست کمک می‌کند.

مشکلات گوارشی

مصرف لیمو شیرین تازه سوءهاضمه و یبوست را درمان می‌کند. طعم عالی این میوه باعث تحریک غدد ترشح کننده بزاق می‌شود. در نتیجه آنزیم‌های تسهیل‌کننده عمل گوارش و هاضمه رها می‌شوند. فلاوونوئید موجود در لیموشیرین میزان سطح صفرا و اسیدهای گوارشی را بالا می‌برد که در نهایت به همراه هم به عمل هضم کمک می‌کنند. لیموشیرین منبع بسیار خوبی از پتاسیم است که اسهال را بهبود می‌بخشد درعین حال فیبر موجود در این میوه مانع یبوست هم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سلامت گوارش و پروبیوتیک

همه چیز درباره یبوست

بهبود مشکلات تنفسی

روغن لیمو شیرین به تمیز کردن و از بین بردن مشکلات تنفسی کمک کرده و باعث می‌شود بهتر نفس بکشیم. کاربرد این روغن در اسپری‌ها و بخورها است.

درمان یرقان

یکی از موادی که پزشک‌ها مصرف آن را برای درمان یرقان پیشنهاد می‌کنند، لیمو شیرین است. طبع سرد این میوه علائمی مانند تب و تهوع را کاهش می‌دهد. علاوه بر این نقش موثری در عملکرد کبد دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان