رازهای جوانی و زیبایی برای ۴۰ ساله ها!

اگر شما هم اکنون در دهه ۴۰ زندگی خود به سر می برید و به دنبال راهی هستید تا به جوانی دوره های قبل بازگردید، ما در اینجا نکاتی را برایتان آورده ایم تا با رعایت آنها به هدف تان برسید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

رازهای جوانی و زیبایی برای 40 ساله ها!

 چگونه بعد از 40 سالگی جوان به نظر آییم؟

اکثر افراد در دهه 20  زندگی خود به دنبال آخرین مدهای روز هستند، زمانی که وارد دهه 30 می شوند، خود را با کار و خانواده درگیر می کنند و در دهه 40 زندگی خود نیز به دنبال راههایی برای سالم و جوان ماندند. اگر شما هم اکنون در دهه 40 زندگی خود به سر می برید و به دنبال راهی هستید تا به جوانی دوره های قبل بازگردید، ما در اینجا نکاتی را برایتان آورده ایم تا با رعایت آنها به هدف تان برسید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید

آیا تا به حال به زنان و مردان فرانسوی دقت کرده اید که چقدر جوان و شاداب اند؟ راز زیبایی آنها کرم های مرطوب کننده است که به طور مدام استفاده می کنند. بنابراین شما هم کرم مورد علاقه تان را در دسترس تان قرار دهید و آن را روزانه به صورت، گردن و دست هایتان بزنید. مرطوب کردن بدن یکی از راههای جوانی شماست.

 مصرف سدیم تان را محدود کنید

طبق مطالعات انجام شده، مصرف زیاد سدیم در مواد غذایی، روی پوست بدن تاثیر بدی گذاشته و نه تنها رطوبت آن را از بین می برد بلکه موجب گودی زیر چشم نیز می شود. میزان متوسط مصرف سدیم در روز 2300 میلی گرم یا 1 قاشق چای خوری است. بنابراین با محدود کردن میزان سدیم، پوستی شاداب و جوان خواهید داشت.

 به کمد لباس های خود تنوع دهید

هیچ چیز نمی تواند شما را به اندازه زمانی که به کمد لباس هایتان تنوع می دهید، شاد کند. لباس های قدیمی و از مد افتاده را دور بریزید و لباس های نو و شادتر را جایگزین اش کنید. بهتر است اول از همه به سراغ لباس هایی که هر روز به تن می کنید، مانند شلوار جین، بلوز یا کفش بروید. با پوشیدن لباس هایی نو، 10 سال جوان تر به نظر خواهید رسید.

 بیشتر بخندید

خنده درمان استرس است، بنابراین تا می توانید بخندید تا استرس و ناراحتی و به تبع نشانه های پیری، از شما دور شود. وقت بیشتری را با دوستان تان بگذرانید تا لبخند بیشتری بر لبان تان نقش بندد.

 مدل موهایتان را تغییر دهید

شما می توانید با تغییر مدل موهایتان، ظاهرتان را از این رو به آن رو کنید و جوان تر به نظر برسید. به دنبال مدل مویی باشید که هم به فرم صورت تان بیاید و هم زیبا و جذاب تان کند.

 لباس های اندازه تن تان به تن کنید

زمانی که به خرید می روید، حواس تان باشد که هر لباسی که چشم تان را گرفت، نخرید. لباسی که شما انتخاب می کنید باید فیت تن تان باشد. اگر لباسی به تن کنید که گویی برای شما دوخته شده است، نه تنها جذاب تر، بلکه جوان تر نیز به نظر می رسید.

 لاک بزنید

گاهی کارهای ساده ای مانند لاک زدن، می تواند شما را جوان تر نشان دهد. مطالعاتی ثابت کرده که دست هایی که لاک دارند، بسیار جوان از دست های بدون لاک به چشم می آیند. بنابراین به انگشتان تان زینت دهید تا ظاهری جوان تر داشته باشید.

 از شر موهای سفید خلاص شوید

موی سفید، نشانه بالا رفتن سن است، بنابراین اگر موی سفیدی روی سرتان دارید، بهتر است که آن را از بین ببرید. خودتان یا از آرایشگرتان بخواهید تا آن را برایتان رنگ کند. آن وقت اعتماد به نفس بیشتری نیز خواهید داشت.

 به ماساژ بروید

اگر می خواهید ذهنی سالم داشته باشید، اول از همه باید به سلامت جسم تان اهمیت دهید. ماساژ یکی از راههای بسیار خوب رهایی از استرس است. زمانی که تمام استرس از شما دور می شوید و آرام می شوید، جوان تر نیز به نظر می آیید.

 ابروهایتان را پهن تر کنید

با بالا رفتن سن، ابروها نیز باریک تر می شوند. اما خوشبختانه راههای زیادی برای پهن تر کردن آنها وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید به کمک تتو، کاشت ابرو یا حتی به وسیله یک مداد ابرو به ابروهایتان فرم دلخواه را بدهید.

 از ماسک های صورت استفاده کنید

اگر می خواهید جوان به نظر آیید، باید به پوست صورت تان رسیدگی کنید. هفته ای یک بار یا هر چند هفته یک بار در خانه برای خودتان ماسک درست کنید و به صورت تان بزنید. اگر پوست تان شفاف و براق باشد، شما نیز جوان تر و شاداب تر به نظر خواهید رسید.

 به میزان زیاد پروتئین بخورید

اگر پوست، ناخن ها و موی شما آسیب دیده است، یکی از دلایل آن می تواند کمبود پروتئین باشد. داشتن رژیم غذایی سالم که تمام مواد مغذی را شامل چربی های سالم، غلات، پروتئین، میوه و سبزیجات دارد، شما را جوان تر و بانشاط تر نشان می دهد. اما اگر بدن تان با کمبود این مواد مواجه شود، تاثیری برعکس خواهد داشت، به خصوص روی موهایتان که عمدتا از پروتئین ساخته شده است.

 در باشگاه های ورزشی ثبت نام کنید

ورزش منظم برای سلامتی شما ضروری است و باعث می شود که ظاهری جوان تر داشته باشید. کافی ست ورزش کردن را آغاز کنید تا طی چند ماه تاثیر فوق العاده آن را ببینید.

 به میزان کافی بخوابید

کمبود خواب می تواند تاثیر بدی روی ظاهرتان بگذارد. تحقیقات ثابت کرده افرادی که کمتر می خوابند، نشانه های پیری در آنها به مراتب بیشتر از افرادی است که خواب کافی دارند. بنابراین اگر می خواهید زیبا و جوان باشید، تحت هیچ شرایطی از 8 ساعت  خواب شب تان نگذرید.

 از مراقبت های پوست طبیعی استفاده کنید

هیچ گاه برای مراقبت از پوست تان دیر نیست. کرم های کهنه تان را دور بریزید و به جای آن از کرم های طبیعی، بدون مواد شیمیایی، استفاده کنید. با این کار پوست تان رطوبت بیشتری را جذب کرده و درخشش بیشتری پیدا خواهد کرد.

 مولتی ویتامین مصرف کنید

تقریبا به دست آوردن تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن از طریق مواد غذایی مصرفی، غیر ممکن است، به همین دلیل ما باید در کنار آنها از مولتی ویتامین ها مصرف کنیم. با این شیوه بدن شما تمام مواد لازم را به دست آورده و برای مدت طولانی تری جوان و شاداب خواهد ماند.

 آب زیاد بنوشید

آیا می دانستید که برای داشتن پوستی جوان، سالم و زیبا باید آب نوشید؟ به همین راحتی! هیدراته نگه داشتن بدن موجب درخشش پوست تان می شود و سیاهی های اطراف چشم تان را نیز از بین می برد.

 از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید

فرقی نمی کند که هوا بارانی ست یا آفتابی، در هر شرایطی شما باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. اشعه های آفتاب حتی در روزهای ابری و بارانی هم به پوست شما آسیب می رسانند و موجب پیری زود می شوند. بنابراین با حفاظت از پوست تان، از لکه های سیاه، چین و چروک و هر عاملی که شما را مسن تر از سن تان نشان می دهد، جلوگیری کنید.

 مصرف قند خود را محدود کنید

قندها همه جا هستند اما حواس تان باشد که رژیم غذایی شما را تحت تاثیر قرار ندهند. گفته شده که مصرف زیاد قند و شکر روی پوست صورت تاثیر زیادی گذاشته و موجب چین و چروک می شود. بنابراین تا می توانید مصرف مواد قندی خود را محدود کنید.

 از رژ گونه استفاده کنید

یکی از راههای ساده ای که چهره شما را جوان تر نشان می دهد، استفاده از رژ گونه است. از پودرهایی که چین و چروک صورت شما را تشدید می کنند، خودداری کنید. اندکی رژ گونه صورتی می تواند در عین اینکه چهره شما را طبیعی نشان می دهد، بر شادابی و جوانی صورت تان بیافزاید.

 مدیتیشن کنید

جدا از کارهایی که در بالا به شما گفته شد، مدیتیشن نیز راه دیگری است که استرس را از شما دور می کند. زمانی را به تنهایی اختصاص دهید و سعی کنید بر آرامش بدن و ذهن تان متمرکز شوید. با مدیتیشن از پیری زودرس جلوگیری خواهید کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان