ماهان شبکه ایرانیان

کنگره ملی شهدای فرهنگی کشور برگزار شد

استاد حوزه علمیه قم در کنگره ملی بزرگداشت شهدای فرهنگی کشور گفت: هر شخصی در هر مسئولیت و جایگاهی که قرار دارد بداند که باید نسبت به آن جوابگو باشد چرا که این مسئولیت امانتی در دست آن‌هاست که نسل به نسل چرخیده و به دست آن‌ها رسیده است.

کنگره ملی شهدای فرهنگی کشور برگزار شد

به گزارش ایسنا، کنگره ملی بزرگداشت شهدای فرهنگی کشور با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهید شاخص سال «قدرت‌الله چگینی» همزمان با سالروز تولد این شهید با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، فریدون همتی استاندار قزوین، محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب‌الامر استان قزوین، سید علی موسوی موینی فرماندار قزوین، مسئولان استانی، جامعه فرهنگیان، خانواده شهدا و ایثارگران در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار ‌شد.


حجت‌الاسلام سید احمد دارستانی از اساتید حوزه علمیه قم و عضو جامعه مدرسین، در این مراسم با بیان اینکه قیام عاشورا الگو و سرمشقی بزرگ برای تمام اعصار بود، اظهار کرد: مادران شهدا با الگو قرار دادن حضرت زینب کبری(س)، عزیزان خود را در راه اسلام فدا کردند.

وی افزود: در قیام حسینی دو لشگر و سپاه حق وجود داشت که یک لشگر تا عصر عاشورا به شهادت رسید و سپاه دوم حرکت خود را از عصر عاشورا به فرماندهی امام سجاد (ع) و علمداری حضرت زینب(س) آغاز کرد.

حجت‌الاسلام دارستانی با بیان اینکه سپاه دوم برای صادر کردن اهداف قیام حسینی به پا خواست، خاطرنشان کرد: در حالی که از کشتی قیام حسینی چیزی جز 80 زن و کودک باقی نمانده بود، حضرت زینب (س) با فرماندهی هوشمندانه و آسیب‌شناسی دقیق پیام این قیام را به بهترین نحو ممکن در تاریخ ماندگار کرد.

عضو جامعه مدرسین قم اظهار کرد: انقلاب اسلامی برگرفته شده از تربیت نسلی بود که الگوی آن‌ها سیره عاشورایی و زینبی بود؛ لذا با افتخار برای پیروزی انقلاب و اسلام فرزندان و عزیزان خود را تقدیم کردند.

حجت‌الاسلام دارستانی در پایان تأکید کرد: هر شخصی در هر مسئولیت و جایگاهی که قرار دارد بداند که باید نسبت به آن جوابگو باشد چرا که این مسئولیت امانتی در دست آن‌هاست که نسل به نسل چرخیده و به دست آن‌ها رسیده است.
 
اجرای سرود، پخش کلیپ معرفی شهید قدرت‌الله چگینی، بیان فضائل شهید توسط برادر وی، مداحی ولی‌الله کلامی زنجانی و ‌تقدیر از خانواده شهید از دیگر برنامه‌های این کنگره بود. همچنین از سند هویت شهید شاخص فرهنگی معلم وارسته «قدرت‌الله چگینی» با حضور مسئولان رونمایی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان