ماهان شبکه ایرانیان

این ۲۵ قانون را دنبال کنید تا زن قدرتمندی باشید [قسمت اول]

وقتی شما درباره‌ی زن قوی و مستقل حرف می‌زنید، منظور زنی است که اول‌ ازهمه، به خود اطمینان دارد

وقتی شما درباره‌ی زن قوی و مستقل حرف می‌زنید، منظور زنی است که اول‌ ازهمه، به خود اطمینان دارد. او محدودیت‌های خود را می‌شناسد و از اینکه در صورت لزوم از آن‌ها فراتر رود ترسی ندارد. او از نقایص خود آگاه است و با فراست از همان‌ها استفاده می‌کند. او مصمم است که به اهداف خود دست پیدا کند و اگر در این راه کسی سر راهش قرار گرفت، او را به کنار خواهد راند. مثل جمله‌ای معروف که می‌گوید: «زن موفق از آجرهایی که به سمت او پرت می‌کنند ساختمانی محکم را پایه می‌گذارد». مهم نیست که اکنون خود را در چه جایگاهی می‌بینید. با استفاده از راهنمایی‌ها و توصیه‌هایی که برای شما آورده‌ایم، می‌توانید خود را به یک زن قوی و مستقل تبدیل کنید. با بنیتا همراه باشید.

من زنان قوی را باور دارم. من به زنانی که می‌توانند روی پای خودشان بایستند اعتقاد بیشتری دارم. به زنانی که نیاز ندارند پشت شوهرشان پنهان شوند اعتقاد بیشتری دارم. اعتقاد دارم اگر شما با مشکلی مواجه می‌شوید، به‌عنوان یک زن در پی حل آن مشکل بربیایید، نه اینکه نقش یک قربانی را بازی کنید، یا اینکه خود را ضعیف و رنج‌دیده نمایش دهید، یا دیگران را مقصر جلوه دهید. شما می‌ایستید و مبارزه می‌کنید، شما با سری برافراشته با دنیا مواجه می‌شوید و در همان حال جهان در قلب شماست. «سی. جوی- بل. سی»

مردم همیشه نسبت به زنان قوی احساس خاصی دارند، آن‌ها هرکجا قدم بگذارند فضا را از اعتمادبه‌نفس و درخشش خود مملو می‌کنند. بسیاری از زنان احتمالاً اذعان می‌کنند که دوست دارند مستقل باشند، عزت‌نفس داشته باشند و چه به لحاظ ذهنی و چه جسمی قدرتمند باشند، ولی رسیدن به این‌چنین شخصیتی، خود چالشی درخور توجه است. علی‌رغم نقش‌های جنسیتی و آداب‌ورسوم اجتماعی، بسیاری از زنان توانسته‌اند بالاتر از انتظارات عمومی ظاهرشده و نگاه دنیا را با به تصویر کشیدن زیبایی و قدرت زنانه، بهبود ببخشند. در این‌جا 25 روش عالی برای تبدیل‌شدن به یک زن قدرتمند را گردآوری کرده‌ایم.

1- ریسک‌پذیر باشید

یک زن قوی از خطر نمی‌ترسد. برای او ریسک کردن مسئله‌ی مهمی نیست. درواقع، طبیعت او ریسک‌پذیر است. مثل تنها به مغازه اغذیه‌فروشی رفتن در شب. چه به لحاظ شخصی و چه حرفه‌ای و چه جغرافیایی، زن قوی حاضر است قدم‌هایی را بردارد که زنان خجالتی از آن‌ها گریزان‌اند و اگر حس می‌کند استحقاق ترفیع گرفتن را دارد بدون هیچ شک و تردیدی آن را مطالبه می‌کند.

2- بگویید نه

یاد بگیرید بدون اینکه بخواهید عذرخواهی کنید به دیگران پاسخ منفی بدهید. علاوه بر این، پاسخ منفی وجهی از صداقت را در خود دارد. یک زن قوی هرگز فقط برای اینکه دیگران را خشنود کند به آن‌ها پاسخ مثبت نمی‌دهد. هرگز باری را که برای شما سنگین است به دوش نگیرید.

3- شیک‌پوش باشید

زنان موفق

Credit: missmillmag

شیک‌پوشی سپری در برابر زندگی روزمره است. یک زن قوی، پر از اعتمادبه‌نفس است. برای موقعیتی که می‌خواهید در آن قرار داشته باشید لباس بپوشید نه وضعیتی که اکنون در آن هستید. بگذارید همه بگویند شما معتاد به خرید کردن هستید. اوضاع برمی‌گردد و خواهند گفت شما دارید امپراطوری خود را می‌سازید و اولین گامش کمدی پر از لباس است.

4- رهبر باشید

دنباله‌روی اجتماع نباشید، بگذارید مردم دنباله‌روی شما باشند. شما هرگز یک زن موفق قوی را نمی‌بینید که پیرو عامه‌ی مردم باشد. او حاضر نیست سیاهی‌لشکر باشد. از تلاش برای سازگار شدن با هر شرایطی دست‌بردارید و خودتان باشید. اگر واقعاً دیدگاه همکارانتان را قبول ندارید، با آن‌ها موافقت نکنید. هرکسی حق دارد نظر خود را داشته باشد، شما هم همین‌طور. شیوه‌ی تفکر و صحبت خودتان را داشته باشید.

5- وقتی اشتباه کردید به آن اقرار کنید

یاد بگیرید پیش از آنکه دیگران داستانتان را بزرگنمایی کنند، خودتان اشتباهاتتان را بپذیرید. یک زن قوی، با اعتمادبه‌نفس و خشنود، مشکلی در پذیرفتن عیب‌هایش نمی‌بیند. صادقانه، به عهده گرفتن اشتباهاتتان کار سختی نیست. قوی باشید و بپذیرید که اشتباه کرده‌اید و این کار را با یک لبخند انجام بدهید. اذعان کنید که خطا کرده‌اید، عذرخواهی کنید و اشتباهاتتان را تصحیح کنید و مانند شخصیت قوی و رو به رشدتان، به جلو گام بردارید.

6- ببخشید

افراد ضعیف هرگز نمی‌توانند دیگران را ببخشند. بخشایندگی صفت انسان‌های قوی است. یک زن قوی می‌داند که با بخشایش دستاورد بیشتری خواهد داشت، تا اینکه بخواهد خود را اسیر کینه و بیزاری کند. تنها راه رها شدن از مردمی که به شما آسیب‌زده‌اند یا قلب شما را شکسته‌اند، بخشیدن است. بخشایش کلیدی است که شما را از خشم آزاد می‌کند، پس دیگران را برای خطاهایشان ببخشید اما هرگز آن‌ها را تبرئه نکنید.

7- ارزش خود را بدانید

یک زن با اعتمادبه‌نفس، ارزش واقعی خود را می‌داند و می‌توان روی قدرت او حساب کرد. یک زن قدرتمند ارزش خود را می‌شناسد. او می‌داند که شایسته‌ی بهترین‌هاست و چه در زندگی شخصی و چه زندگی حرفه‌ای آن را به دست می‌آورد. اگر فکر می‌کنید شایسته‌ی ترفیع گرفتن هستید بدون پوزش خواستن آن را طلب کنید و به کمتر از آن قانع نشوید. یک زن قوی ساکت نمی‌نشیند تا فرد دیگری بیاید و به او توجه کند و پاداش بدهد.

8- برای باورها و اعتقاداتتان ایستادگی کنید

برای باورهایتان ایستادگی کنید، حتی اگر به معنای تنها ایستادن باشد. هرکسی مسائل را به شیوه‌ای متفاوت می‌بیند. اگر کسی با دیدگاه‌های شما موافق نیست به این معنی نیست که شما اشتباه می‌کنید. اجازه ندهید نظر دیگران قضاوت شما را مکدر کند. در مورد باورها و اعتقاداتتان، محکم باشید و قاطعانه برخورد کنید.

9- شما مسئول شادمانی و خشنودی روحی خودتان هستید

زنان موفق

Credit: wisecareers

داشتن یک زندگی شاد در این نیست که به دنبال یک مرد باشید یا حتی مردی را داشته باشید. بلکه در این است که بهترین زنی باشید که می‌توانید باشید. یک زن قوی برای شادی و خوشبختی خود متکی به کسی نیست. علاوه بر این او ارزش خود را می‌داند و اهمیت نمی‌دهد دیگران چه فکری درباره‌ی او می‌کنند. آن‌قدر مؤدب باشید که نصیحت دیگران را بشنوید ولی همیشه افکار خود را داشته باشید. شادی خود را وابسته‌ی فرد دیگری نکنید. خورشید خوشبختی شما آفتابش را از خود شما می‌گیرد.

10- آدم خودتان باشید

هر چیزی که هویت فردی را خدشه‌دار کند خودکامگی است. خودتان باشید و به آن افتخار کنید. روابط، ازدواج، بچه‌ها، دوستان و خانواده همگی مهم هستند، اما اجازه ندهید آن‌ها شما را تعریف کنند. شما باید به‌عنوان شخصیتی که هستید تعریف شوید. یک زن قوی نیاز ندارد برچسب نام فرد دیگری را یدک بکشد تا با آن توصیفش کنند. خودتان مرکز توجه باشید، بگذارید دنیا بداند شما نیرویی هستید که باید روی آن حساب باز کند.

11- شیوه‌ی صحیح جلب‌توجه را جستجو کنید

در دنیای امروزه، هزاران برنامه و نرم‌افزار وجود دارند که می‌توانند کمک کنند، بی‌آنکه وارد رابطه‌ای واقعی شویم، به خشنودی و رضایت خاطر برسیم. دیگر بر کسی پوشیده نیست که هرروزه، در کمپین‌های بازاریابی، تبلیغات و انواع رسانه‌ها، زنان مورد استفاده‌ی ابزاری و بهره‌کشی جنسی قرار می‌گیرند. بنابراین اگر برای رسیدن به خواسته‌هایتان از بدن و جسمتان استفاده کنید، تنها این طرز فکر را تداوم می‌بخشید که زنان به‌جز روابط جنسی چیزی برای ارائه ندارند

اگر می‌خواهید ارتباطات طولانی‌مدت و عمیق و ریشه‌داری داشته باشید و توجه درست دیگران را به خود جذب کنید، دانایی و هوش و احساساتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر شأن و وقار خود را حفظ کنید و بدانید ارزش شما ماورای ظاهر و جذابیت‌های جنسی شماست، انسان‌هایی را به خود جذب خواهید کرد که در شما به دنبال  چیزی بیش از روابط سطحی و تمایلات غریزی ابتدایی خواهند بود.

12- زنان قدرتمند دیگر را الگوی خود قرار دهید

امروزه هرگاه تلویزیون را روشن کنید و به تماشای یکی از سریال‌هایی بنشینید که زندگی روزمره مردم را به تصویر می‌کشند، چیزی بیش از مادی‌گرایی، افسون، خویشتن‌دوستی و جذابیت‌های جنسی مردان و زنان، نخواهید دید. سریال‌هایی که نام زندگی روزمره را به دوش می‌کشند و همچنین سایر رسانه‌ها، علی‌رغم اسمشان، هیچ تصویری از واقعیت را نشان نمی‌دهند. تماشای این سریال‌های سطحی، تنها باعث می‌شود مردم کورکورانه دنباله‌روی الگوهایی باشند که لزوماً بهترین ارزش آن‌ها را بالفعل نمی‌کنند. به‌جای تماشای برنامه‌هایی مثل «همراه با کارداشیان‌ها» چرا به دنباله‌روی از دیگر زنان قدرتمندی که مروج نهضت‌ها و جنبش‌هایی هستند که به سیاره‌ی‌ ما و ساکنانش کمک می‌کنند و در این راه از جسم و بدن و پولشان برای جلب‌توجه استفاده نمی‌کنند٬ شروع نمی‌کنید؟ اپرا و اِلن دی جنرس نمونه‌هایی فوق‌العاده از این زنان هستند. برای آشنایی با یکی از این زنان موفق خواندن «زنان خود ساخته: مگ ویتمن [قسمت اول]» را به شما توصیه می‌کنیم.

منبع: enkivillage, smuggbugg, powerofpositivity


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان