به گزارش خبرنگار
حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در صورتی که کارفرما بدون توجه به ماده ٣٩ قانون تامین اجتماعی در زمان اشتغال کارکنان تحت شمول، از بیمه کردن کارکنان خود خودداری کند، شخص مدعی باید با تکمیل فرم مخصوص و ضمیمه کردن مدارک و مستندات اشتغال به کار اقدام و به شعبه بیمه، آخرین لیست واریزی حق بیمه را ارائه کند.
موضوع در کمیته ادعای سابقه شعبه و استان مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به مستندات ارائه شده اعلام نظر میشود.
بیشتر بخوانید: قوانین و شرایط اختیاری کردن بیمه تأمین اجتماعی
مدارک لازم
1) حکم استخدامی لیست حقوق کارگاه منضم به اظهارنامه مالیاتی
2)دفاتر قانونی کارگاه
3)فیش بانکی
4)کارت حضور و غیاب و یا دفتر حضور و غیاب
5)فرم انجام معاینات قبل از استخدام