با انواع محصولات ام‌جی در بازار ایران آشنا شوید

دیگر مثل قدیم نیست که بشود با ۲۰۰ میلیون تومان یک مرسدس بنز یا بی‌ام‌دبلیو خرید. این روزها جای خودروهای اروپایی را خودروهای شرقی از کره، ژاپن تا چین گرفته‌اند

دیگر مثل قدیم نیست که بشود با 200 میلیون تومان یک مرسدس بنز یا بی‌ام‌دبلیو خرید. این روزها جای خودروهای اروپایی را خودروهای شرقی از کره، ژاپن تا چین گرفته‌اند. با این حال می‌شود انتخاب عاقلانه‌ای در میان همین خودروهای فعلی بازار هم داشت؛ انتخابی که به محض هزار کیلومتر به سر و صدا نیفتد و پایمان را به سرعت در نمایندگی و تعمیرگاه باز نکند.
ام‌جی یکی از همین خودروهای خارجی نسبتا ارزان بازار ایران است. از یک سو این خودرو در چین تولید می‌شود اما از سوی دیگر با لیسانس انگلیس به دست مشتری می‌رسد. پس یعنی کیفیت اروپایی و قیمت شرقی دارد. در گزارش زیر تنوع محدود محصولات ام‌جی در ایران را دنبال می‌کنیم.
ام‌جی3: با خرید ام‌جی صفر مدل سه شما سوار یکی از پرطرفدارترین خودروی چین در انگلیس خواهید شد. بعد از بحران اقتصادی شرکت ام‌جی در انگلیس، کمپانی چینی به نام سایک امتیاز آن را خریداری کرد و اولین خودرویی که به بازار داد ام‌جی3 بود. با این‌حال آن خودرویی که ما به نام ام‌جی 3 می‌شناسیم و احتمالا در خیابان‌ها دیده‌ایم سال 2016 تولید شده که تفاوت‌هایی با ام‌جی قبلی دارد.
شتاب 0 تا 100: 11.5 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی: 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر
حجم موتور: 1498 سی‌سی

ام‌جی6: این دستگاه آخرین خودرویی بود که چین به انگلیس می‌فروخت. ام‌جی6 سال 2011 به بازار آمد و سال 2015 با اعمال تغییراتی تلاش کرد ثابت کند که رد پایی از شایعه بی‌کیفیتی خودروهای چینی را به دنبال نمی‌کشد. برای مثال صندوق‌عقب ام‌جی جدیدتر به یک صندوق فست‌بک تغییر کرد و چراغ‌های آن هم حالت هجومی‌تری به خود گرفت. وقتی تولید ام‌جی 6 متوقف شد با کمی تاخیر چینی‌ها GT را به بازار معرفی کردند. این خودرو تلاشی برای پیاده کردن طراحی آمریکایی‌ها در شورلت بود. پلت فرم ساخت این خودرو شباهت‌هایی هم به ام‌جی 350 داشت.
شتاب 0 تا 100: 8.4 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی: 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر
حجم موتور: 1796 سی‌سی

ام‌جیGs: سال 2015 ام‌جی مانند با سرعت بیشتری شروع به رونمایی و ساخت محصولات جدید خود کرد. برای مثال یکی از شاسی‌بلندهای خود را سال 2015 معرفی کرد. این خودرو با همکاری جنرال‌موتورز در چین تولید شد که از موتور توربوشارژ برخوردار بود. برای اولین بار کمپانی سایک، موتور دولیتری را در این خودرو به کار گرفت و امکانات رفاهی بیشتری هم به آن داد. مثلا یکی از این امکانات پدال تعویض دنده‌ای بود که مانند خودروهای رالی‌سواری در پشت فرمان قرار داده شد. برای خرید ام‌جی صفر GS امروز باید 300 تا 320 میلیون تومان بودجه داشته باشید. البته مدل‌های ارزان‌تری را در سایت دیوار هم پیدا خواهید کرد.
شتاب 0 تا 100: 8.69 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی: 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر
حجم موتور: 1955 سی‌سی

شوالیه: شوالیه یا همان ام‌جی 550 سال 2010 به بازار آمد. این خودرو در انگلیس نسخه هاچ‌بک هم داشت و با طراحی مهندسان انگلیسی هم ساخته شد. بعد از طراحی‌های ناموفق مدل‌های قدیمی شوالیه آغازی برای طراحی‌های مدرن خودرو در ام‌جی بود. در حال حاضر تولید این خودرو متوقف شده و در ایران هم به جز بازار دست‌دوم به فروش نمی‌رسد.
شتاب 0 تا 100: 11 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی: 8 لیتر در هر 100 کیلومتر
موتور: 1800 سی‌سی

ام‌جی 360: برای خرید ام‌جی صفر باید به گارانتی نمایندگی مدیاموتور توجه کنید اما اگر سراغ ام‌جی 360 رفتید می‌توانید آن را با قیمت ارزان‌تری از آذربایجان خودرو بخرید. ام‌جی 360 تنها مدل دنده دستی این خودرو در ایران است که سال 2016 به بازار چین ارائه شد و در حال حاضر در دیوار قیمت آن بین 140 تا 160 میلیون تومان تفاوت دارد. قبل از این مدل ام‌جی 350 در بازار ایران هم فروخته می‌شد. هنوز هم مدل‌های دست‌دوم آن را در دیوار می‌شود پیدا کرد.
شتاب 0 تا 100: 9.7 ثانیه (مدل توربو) و 12 ثانیه ( مدل غیر توربو)
مصرف سوخت ترکیبی: 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر
حجم موتور: 1498 سی‌سی

منبع: ویرلن
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان