ماهان شبکه ایرانیان

دستاوردی مهم برای سلامتی جامعه توسط گروه دانش بنیان ویوان

افزایش قیمت ارز و موانع تولید موجب شده که بسیاری از مکمل ها و افزودنی های خوراک دام و طیور که تاثیر مستقیمی بر سلامت فرآورده های لبنی، گوشتی و مصارف انسانی دارد به کشور وارد نشده و به طبع آن سلامتی جامعه را در معرض خطر قرار دهد اما اخیرا با تولید یک محصول دانش بنیان توسط متخصصین داخل کشور، علاوه بر رفع این دغدغه باعث کاهش قابل توجهی در هزینه های پ ...

1

دردنیای امروز ، مساله تغذیه و رابطه آن با سلامتی انسان اهمیت اساسی یافته است، زیرا سلامتی است که پایه گذار یک زندگی موفّق و سرشار از تلاش و سازندگی می باشد و از طرفی غذایی سالم است که از مواد اولیه سالم و ایمن تهیه شده باشد.

پژوهش های سازمان خوار و بار جهانی(فائو) نشان داده است که حدود 25 درصد از غلات تولیدی( که بخش اصلی جیره غذایی دام و طیور را تشکیل میدهد) در سطح جهان، آلوده به سموم قارچی نظیر آفلاتوکسین ها می باشند.

 استفاده از این محصولات آلوده به سموم قارچی در تغذیه دام، طیور و آبزیان باعث انتقال این سموم به فرآورده های غذایی با مصارف انسانی نظیر گوشت، شیر و تخم مرغ خواهد شد که نهایتا بروز بیماری های خطرناکی در انسان، مانند سرطان را به همراه خواهد داشت.

2

یکی ازموثرترین راهکارها برای غلبه بر این مشکل و بر طرف کردن خطرات این سموم، استفاده از محصولاتی به نام توکسین بایندر(جاذب سموم) در خوراک دام و طیور می باشد. یک توکسین بایندر خوب مانع از اثرات مخرب این سموم بر دام و طیور و جذب آنها توسط دستگاه گوارش و ورود سموم به تخم مرغ، شیر ، گوشت و محصولات دامی می شود.

در سالهای گذشته توکسین بایندرها عمدتا از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی به میهن مان وارد شده و علاوه بر تحمیل هزینه های گزاف به پرورش دهندگان و تولیدکنندگان خوراک دام و طیور باعث خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور می شدند. اخیرا یک شرکت دانش بنیان داخلی توانسته است به تکنولوژی تولید این محصولات دست یابد.

"گروه دانش بنیان ویوان" به عنوان یک شرکت پیشگام و رهبر خلاق در تولید افزودنی های خوراک دام، طیور و آبزیان که همواره سلامت خوراک و محصولات دام و طیور را در جنبه های مختلف تولید محصولات خود انعکاس داده است، پس از 8 سال پژوهش و انجام بیش از 30 طرح علمی - تحقیقاتی موفق به تولید اولین توکسین بایندر چندجزیی وسیع الطیف در ایران با نام تجاری مگنوتوکس(Magnotox) شد. این محصول پس از نظارتهای موشکافانه و دقیق کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور و گذراندن موفقیت آمیز تست های آزمایشگاهی و حیوانی موفق به دریافت تاییدیه و مجوز ساخت گردید.

طبق تحقیقات انجام شده این توکسین بایندر تولید شده در داخل کشور می تواند انتقال سموم به شیر و محصولات دامی را به طور قابل توجهی کاهش دهد باعث کاهش سرطان و بهبود سلامتی انسان ها شود. هم چنین استفاده از این محصول موجب کاهش هزینه های تولید و افزایش سودآوری اقتصادی برای فعالان این صنعت خواهد شد.

3

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان