نبرد برند‌ها: لکسوس در برابر BMW!

این دو خودرو ساز نقاط مشترک زیادی با یکدیگر دارند، به خصوص زمانیکه صحبت از قیمت گذاری و خطوط تولید خودرو‌ها در میان باشد

نبرد برند‌ها: لکسوس در برابر BMW!

چگونه برند لوکس شرکت تویوتا یعنی لکسوس در مقایسه‌ی با برند لوکس آلمانی یعنی BMW قرار می‌گیرد؟

این دو خودرو ساز نقاط مشترک زیادی با یکدیگر دارند، به خصوص زمانیکه صحبت از قیمت گذاری و خطوط تولید خودرو‌ها در میان باشد. با این وجود،‌ زمانیکه قصد انجام چنین سرمایه گذاری ارزشمند‌ی را دارید، اطمینان حاصل کردن از این که چه ویژگی‌هایی این دو رقیب را در بخش‌های مختلفی شامل ایمنی، قابلیت اطمینان، عملکرد، و طراحی فضای داخلی از یکدیگر جدا می‌سازد از اهمیت بالایی برخوردار است. ما به منظور کمک به خریداران خودرو‌های لوکس، امتیازات وبسایت یو اس نیوز را در تمامی بخش‌های ذکر شده در میان هر برند به عنوان یک واحد کامل، با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. سپس به بررسی چگونگی قرار گرفتن کمپانی BMW و لکسوس در رو به روی یکدیگر در تمامی کلاس‌های خودرو‌ و شاسی بلند‌ مجزا در این وبسایت می‌پردازیم. به یاد داشته باشید که امتیازات ذکر شده در این مطلب ممکن است با امتیازات موجود در رتبه بندی‌های خودرو‌های جدید ما مطابقت نداشته باشند. علت این موضوع، به روز رسانی مکرر لیست رتبه بندی‌ها همزمان با در دسترس قرار گرفتن داده‌ها و نقد و بررسی‌های جدید متخصصین می‌باشد. در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا دریابید چگونه کمپانی‌های BMW و لکسوس در بخش‌هایی که دارای بیشترین اهمیت برای خریداران خودرو‌های لوکس می‌باشد، در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و کدام خودرو ساز از این نبرد سر بلند بیرون خواهد آمد :

ایمنی

برنده : لکسوس

زمانیکه صحبت از ایمنی در میان صفوف خودرو‌ها در میان باشد هر دو کمپانی BMW و لکسوس با کسب امتیاز 9٫68 از 10 به تساوی می‌رسند. بسیاری از مدل‌های سال 2019 هنوز مورد تست تصادف قرار نگرفته‌اند و حتی برخی از خودرو‌های لوکس هیچ گاه این آزمایشات را نمی‌گذرانند، در نتیجه امتیاز دهی در این بخش کار دشواری محسوب می‌شود. در رابطه با خودرو‌هایی که توسط سازمان ملی مدیریت ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) مورد آزمایش تصادف قرار گرفته‌اند،‌ هر دو برند BMW و Lexus عملکرد فوق العاده‌ای را به نمایش گذاشته‌اند. به طوریکه تمامی امتیازات وبسایت یو اس نیوز در زمینه‌ی ایمنی برای این دو برند در محدوده‌ای بین 9٫3 و 10 در یک مقیاس ده امتیازی قرار دارد. به علاوه،‌ هر دو خودرو ساز به خاطر تکنولوژی‌های کمک راننده پیشرفته مدرن خود مورد ستایش نیز قرار گرفته‌اند. اما با این وجود کمپانی لکسوس به طور پیوسته خودرو‌هایی با تجهیزات ایمنی پیشرفته بیشتری در مقایسه با رقبای دیگر از جمله BMW تولید کرده است. تمامی مدل‌های لکسوس به صورت پیش فرض به امکاناتی نظیر دوربین دید پشت، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر به همراه سیستم کمک به هدایت خودرو، سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، کروز کنترل منطبق شونده، و بسیاری از تجهیزات دیگر مجهز هستند. در نتیجه برتری در این بخش به لکسوس تعلق می‌گیرد.

قابلیت اطمینان

برنده : لکسوس

درست مشابه وضعیت امتیازات ایمنی، همه‌ی مدل‌های سال 2019 در زمینه‌ی قابلیت اطمینان توسط کمپانی J.D. Power امتیاز دهی نشده‌اند. با این حال،‌ این امکان برای ما وجود داشت تا تمامی مدل‌هایی که دارای امتیاز بودند را مورد محاسبه قرار دهیم که نتایجی نقریباً برابر بدست آمد. کمپانی لکسوس به زحمت و با کسب امتیاز کلی 3٫65 در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده در برابر امتیاز 3٫625 کمپانی BMW برتری را از آن خود می‌کند. قابل اطمینان‌ترین خودرو در این میان، لکسوس LS با امتیاز 4٫5 از پنج محسوب می‌شود. با این حال کمپانی لکسوس همچنین دو نمونه‌ از خودرو‌هایی با پایین‌ترین میزان قابلیت اطمینان در میان این برند‌ها را نیز ارائه می‌دهد : مدل IS با امتیاز 2٫5 و مدل GX با امتیاز 3٫ تمامی خودرو‌های دیگر از سوی این دو برند خودرو ساز دارای امتیاز 3٫5 یا 4 در زمینه‌های قابلیت اطمینان پیش بینی شده می‌باشند.

عملکرد

برنده :‌BMW

کمپانی BMW موفق به کسب امتیاز 8٫69 از 10 در زمینه‌ی عملکرد برند از سوی وبسایت یو اس نیوز شد که این در حالیست که امتیاز داده شده به برند لکسوس برابر با 8٫1 می‌باشد. خودرویی که در میان این دو خودرو ساز دارای بالاترین امتیاز در زمینه‌ی عملکرد می‌باشد مدل اسپورت لوکس کمپانی لکسوس یعنی مدل LC با امتیاز 9٫2 است. اما گذشته از مدل LC،‌ مابقی خودرو‌های کمپانی لکسوس موفق به کسب امتیازات 7٫2 تا 8٫4 در زمینه‌ی عملکرد شده‌اند. در نقطه‌ی مقابل، کمپانی BMW چندین خودرو که موفق به کسب امتیاز 9 از ده در این زمینه شده‌اند را ارائه می‌دهد. اما با این وجود تعدادی از محصولات این شرکت که عملکردی پایین‌تر از حد انتظار از خود نشان داده‌اند، باعث پایین‌ آمدن امتیاز میانگین این برند در زمینه‌ی عملکرد شده‌اند. گزینه‌‌های برتر کمپانی BMW در این بخش را مدل‌های سری 2 و X5 که هر یک موفق به کسب امتیاز 9٫1 شده‌اند، تشکیل می‌دهند.

فضاهای داخلی

برنده : BMW

هیچ یک از دو برند BMW و لکسوس موفق به حضور در لیست ده برند دارای بهترین فضا‌های داخلی از سوی وبسایت یو اس نیوز نشدند. میانگین امتیاز کمپانی BMW در زمینه‌ی فضای داخلی در میان خودرو‌های این شرکت که از سوی وبسایت یو اس نیوز اعطا شده برابر با 8٫07 است. این در حالیست که این امتیاز در مورد برند لکسوس به 7٫66 می‌رسد. در حالیکه دو مدل لکسوس LS و LC به ترتیب امتیازات مناسبی برابر با 8٫5 و 8٫4 را در زمینه فضای داخلی دریافت می‌کنند اما مابقی محصولات این شرکت قابل مقایسه با بسیاری از رقبا در این زمینه نخواهند بود. کمپانی BMW نیز به همین ترتیب تنها از تعداد اندکی خودرو که امتیازات بالایی را در زمینه‌ی فضای داخلی دریافت می‌کنند برخوردار است که شامل مدل‌های سری 7 با امتیاز 8٫8، سری 5 با امتیاز 8٫7 و مدل X1 با امتیاز 8٫4 می‌شود.

قیمت

برنده : لکسوس

ما به منظور رسیدن به قیمت میانگین هر برند از تمامی شروع قیمت‌های هر دو خودرو ساز BMW و لکسوس میانگین گرفته‌ایم. در حالیکه ما رتبه‌ای به مدل BMW i8 اختصاص نداده‌ایم اما قیمت 147٫500 دلاری این خودرو میانگین قیمت کمپانی BMW را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. بنابراین، اگرچه کمپانی BMW دارای گزینه‌های بیشتری از خودرو‌های ارزان قیمت‌تر می‌باشد اما میانگین شروع قیمت این شرکت معادل 58٫419 دلار برآورد شده که این در حالیست که این رقم در رابطه با کمپانی لکسوس به 52٫805 دلار می‌رسد. صرف نظر از مدل i8، سری 7 این شرکت با داشتن شروع قیمتی برابر با 83٫650 دلار گران قیمت‌ترین مدل این برند خودرو ساز محسوب می‌شود. مدل‌های لکسوس LC و LX نیز به ترتیب با شروع قیمت‌های 92٫000 دلار و 85٫630 دلار روانه بازار می‌گردند. برای کسانی که به دنبال خرید یک BMW یا لکسوس ارزان قیمت‌تر هستند نیز گزینه‌هایی وجود دارد. مدل‌های سری 2، سری 3، و X1 همگی با شروع قیمتی پایین‌تر از 35٫000 دلار عرضه می‌گردند. ارزان قیمت‌ترین مدل لکسوس یک مدل شاسی بلند ساب کامپکت لوکس به نام UX است که دارای شروع قیمتی معادل 32٫000 دلار می‌باشد.

خودرو‌های سایز کوچک لوکس

برنده : BMW

هر دو برند لکسوس و BMW چندین مدل سایز کوچک لوکس را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. خط تولید کمپانی لکسوس شامل مدل‌های IS و RC می‌شود در حالیکه لیست خودرو‌های سایز کوچک لوکس کمپانی BMW از مدل‌های سری 2، سری 3، و سری 4 تشکیل می‌شود. مدل BMW i3 نیز جایی را در رتبه بندی خودرو‌های سایز کوچک لوکس ما به خود اختصاص داده است اما ما در ادامه‌ی این مطلب بخشی را به خودرو‌های برقی و هیبرید اختصاص داده‌ایم. سه مدل سایز کوچک کمپانی BMW با کسب امتیازات 8٫8 برای مدل سری 2، 8٫7 برای سری 3، و 8٫7 برای سری 4 موفق به کسب امتیازاتی بسیار بالاتر از خودرو‌های کمپانی لکسوس شده‌اند. مدل‌های IS و RC کمپانی لکسوس نیز به ترتیب امتیازات 8٫2 و 8٫1 را کسب نموده‌اند. حتی در صورتیکه ما مدل BMW i3 با امتیاز 8٫2 را نیز در میانگین کل این کلاس خودرو به حساب بیاوریم، برند BMW همچنان به راحتی برنده‌ی این بخش خواهد بود.

خودرو‌های سایز متوسط لوکس

برنده : BMW

مدل سری 5 کمپانی BMW در صدر رتبه بندی خودرو‌های سایز متوسط لوکس ما جای گرفته و با کسب امتیاز کلی 9٫2 از سوی وبسایت یو اس نیوز هر دو رقیب لکسوس خود را کنار می‌زند. مدل لکسوس GS موفق به دریافت امتیاز 8٫5 شده و لکسوس ES به امتیاز 8٫1 بسنده کرده است. این دو خودرو به ترتیب در جایگاه پنجم و نهم رتبه بندی ما قرار می‌گیرند.

خودرو‌های سایز بزرگ لوکس

برنده : BMW

برند لکسوس خودرو‌یی سایز بزرگ با استایل کوپه همانند مدل BMW سری 6 را تولید نمی‌کند و در نتیجه این برند به صورت پیش فرض برنده‌ی این بخش اعلام می‌شود. با این وجود گزینه‌های بهتری نسبت به سری 6 در رتبه بندی‌های ما وجود دارد. این خودرو با کسب امتیاز 8٫3 در میان نُه خودرو دیگر در این کلاس در جایگاه ششم جای می‌گیرد. در صورتیکه قصد خرید خودرویی مشابه سری 6 را دارید، ما پیشنهاد می‌کنیم که مدل‌های آئودی A7، تسلا مدل S، و مرسدس CLS را نیز در نظر داشته باشید.

خودرو‌های سوپر لوکس

برنده : BMW

رتبه بندی‌ خودرو‌های سوپر لوکس ما بخشی است که در آن دو برند BMW و لکسوس بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. مدل BMW سری 7 با کسب امتیاز 8٫7 به زحمت نسبت به مدل لکسوس LS با امتیاز 8٫6 برتری دارد. همچنین در حالیکه با خرید مدل LS بیش از 8500 دلار پس انداز خواهید کرد اما فضای داخلی این خودرو به لوکس بودن همتای آلمانی خود نمی‌رسد. اما زمانیکه صحبت از عملکرد در میان باشد مقایسه‌ی این دو رقیب ممکن‌تر خواهد بود.

خودرو‌های اسپورت لوکس

برنده : لکسوس

مدل i8 کمپانی BMW برای رتبه دهی در وبسایت ما بیش از حد گران قیمت است در نتیجه مدل تماماً‌ جدید لکسوس LC 2018 به صورت خودکار برنده‌ی این بخش محسوب می‌شود. لکسوس LC با کسب امتیاز کلی 9٫1 از سوی وبسایت یو اس نیوز، گزینه‌ای قابل اطمینان در این کلاس خودرو به شمار می‌رود. در حقیقت، این خودرو در جایگاه دوم رتبه بندی‌ خودرو‌های اسپورت لوکس ما قرار می‌گیرد و تنها، مدل نمادین پورشه 911 است که نسبت به این خودرو برتری دارد. این خودرو از یک اتاق مدرن، موتور هشت سیلندر قدرتمند، و قابلیت اطمینان بالا برخوردار است. اما در صورتیکه از طرفداران برند BMW هستید و در بازار خودرو به دنبال یک خودرو اسپورت لوکس هستید،‌ مدل‌های سری 2 و سری 4 ارزش در نظر گرفته شدن را خواهند داشت. هر دوی این خودرو‌ها قدرت فراوان و همچنین دینامیک سواری مثال زدنی‌ را ارائه می‌کنند. در حالیکه ما مدل پلاگین هیبرید BMW i8 را رتبه دهی نمی‌کنیم و مدل اسپورت جدید کمپانی BMW یعنی مدل Z هنوز در دسترس نیست، ما پیشنهاد می‌کنیم که هر دوی این گزینه‌های ذکر شده را مورد بررسی قرار دهید.

شاسی بلند‌های ساب کامپکت لوکس

برنده : BMW

خط تولید کمپانی BMW شامل دو مدل شاسی بلند ساب کامپکت لوکس می‌شود : مدل X1 و X2. مدل X1 با کسب امتیاز 8٫7 به وضوح برنده‌ی این بخش بوده و در جایگاه دوم رتبه بندی ما قرار می‌گیرد. مدل تماماً‌ جدید کمپانی ولوو یعنی XC40 در حال حاضر رهبری این کلاس را به عهده دارد. مدل X2 عملکرد چندان مناسبی نداشته و با امتیاز 7٫6 به انتهای رتبه بندی ما سقوط می‌کند. کمپانی لکسوس یک شاسی بلند ساب کامپکت لوکس جدید به نام مدل UX را برای سال 2019 معرفی کرد. این خودرو در جایگاه چهارم رتبه بندی ما قرار می‌گیرد که دو جایگاه پایین‌تر از مدل X1 و چند رتبه بالاتر از مدل X2 محسوب می‌شود. کمپانی لکسوس همچنین یک مدل هیبرید به نام UX Hybrid را نیز ارائه می‌کند که هم‌تراز مدل UX به شمار می‌رود.

شاسی بلند‌های کامپکت لوکس

برنده : BMW

مدل NX کمپانی لکسوس برای رقابت در رتبه بندی شاسی بلند‌های کامپکت لوکس ما بسیار در تلاش است. امتیاز کلی 7٫9 این خودرو که از سوی وبسایت یو اس نیوز به آن اعطا شده جایگاه دوازدهم در میان 16 خودرو این لیست را برای این شاسی بلند کامپکت محفوظ می‌دارد. در همین حال مدل X4 کمپانی BMW با کسب امتیاز کلی 8٫1 و نشستن در جایگاه هشتم لیست فاصله‌ی چندانی با این خودرو ندارد. اما از طرف دیگر مدل X3 عملکردی به مراتب بهتر را به نمایش گذاشته و با کسب امتیاز کلی 8٫6 و اختصاص دادن جایگاه پنجم لیست به خود، پیروزی در این بخش را برای این خودرو ساز آلمانی به ارمغان می‌آورد.

شاسی بلند‌های سایز متوسط لوکس

برنده : BMW

هر دو خودرو ساز دو مدل شاسی بلند سایز متوسط لوکس را به طرفداران خود ارائه می‌دهند. در صورتیکه برند لکسوس را انتخاب کنید مدل‌های GX و RX 350 گزینه‌های پیش روی شما خواهند بود و اگر طرفدار برند BMW باشید این شرکت مدل‌های X5 و X6 را برای شما در نظر گرفته است. مدل X5 با کسب امتیاز 8٫8 برنده‌ی کلی در این بخش محسوب می‌شود. این خودرو همچنین برنده‌ی عنوان بهترین شاسی بلند سه ردیفه‌ی لوکس خانوادگی از سوی وبسایت یو اس نیوز نیز اعلام شده است. مدل RX 350 کمپانی لکسوس نیز با کسب امتیاز 8٫6 عملکرد مناسبی را ارائه داده است. اما در نقطه‌ی مقابل BMW X6 و لکسوس GX در میان 21 خودرو به ترتیب در جایگاه 17 و بیست و یکم لیست قرار می‌گیرند.

شاسی بلند‌های سایز بزرگ لوکس

برنده : لکسوس

مدل لکسوس LX در جایگاه پنجم لیست کوتاه شاسی بلند‌های سایز بزرگ لوکس ما که متشکل از 9 خودرو است قرار می‌گیرد. اما با این وجود از آنجاییکه کمپانی BMW هیچ شاسی بلند سایز بزرگ لوکسی را ارائه نمی‌کند، کمپانی لکسوس به عنوان برنده‌ی این بخش اعلام می‌گردد. در صورتیکه قصد خرید از این کلاس خودرو را دارید، ما پیشنهاد می‌کنیم که مدل برتر این کلاس یعنی لینکولن نَویگِیتور یا مرسدس بنز GLS که در جایگاه دوم قرار گرفته‌ است را نیز در نظر بگیرید، به خصوص از آنجاییکه هر دو این خودرو‌ها بسیار کمتر از لکسوس LS قیمت گذاری شده‌اند.

خودرو‌های برقی و هیبرید لوکس

برنده : BMW

زمانیکه صحبت از خودرو‌های برقی یا هیبرید پلاگین در میان باشد کمپانی BMW تلاش‌های فراوانی را در این زمینه از خود نشان داده است. مدل i3 تنها خودرو تمام برقی این برند به شمار می‌رود و شما می‌توانید این خودرو را به همراه یک توسعه دهنده‌ی شعاع حرکتی بنزین سوز نیز خریداری کنید. این خودرو همچنین با کسب امتیاز 8٫2 در اواسط لیست خودرو‌های سایز کوچک لوکس ما جای می‌گیرد. علاوه بر این، کمپانی BMW نسخه‌های پلاگین هیبرید خودرو‌های بنزین سوزی مانند X5، سری 3، سری 5، و سری7 را در کنار مدل پلاگین هیبرید i8 ارائه می‌کند. اما در نقطه‌ی مقابل، کمپانی لکسوس هیچ مدل پلاگین هیبرید یا برقی را ارائه نمی‌دهد، اگرچه این خودرو ساز به خاطر لیست چشمگیری از مدل‌های هیبرید مرسوم خود شناخته شده است. مدل‌های GS، ES، RX، NX، LC، UX، و LS همگی به عنوان خودرو‌های هیبرید نیز قابل دسترس می‌باشند. با میانگین گرفتن امتیازات در مورد تمامی خودرو‌های هیبرید یا برقی در میان هر دو برند نشان می‌دهد که برتری در این بخش از آن BMW است.

برنده …

BMW

همانطور که از مطالب ذکر شده پیداست این رقابت حتی یک جدال نزدیک به هم نیز محسوب نمی‌شود. کمپانی لکسوس برتری نسبی در زمینه‌های قابلیت اطمینان، ایمنی و قیمت را به نام خود ثبت نمود. جدای از این سه بخش، تنها زمینه‌های دیگری که لکسوس در آن پیروز شد بخش‌هایی بودند که BMW هیچ مدلی را برای رقابت ارائه نداده بود. اما در نقطه‌ی مقابل کمپانی BMW در زمینه‌های عملکرد و فضای داخلی از حریف خود پیش است. این برند همچنین امتیازات ایمنی فوق العاده و همچنین امتیازات قابلیت اطمینان پیش بینی شده‌ی بالاتر از حد متوسط در میان تمامی خودرو‌های این شرکت را نیز ارائه می‌دهد. در تمامی بخش‌هایی که کمپانی BMW مدل یا مدل‌هایی را که به رقابت با لکسوس می‌پردازند ارائه می‌دهد، این خودرو ساز لوکس آلمانی به طور شایسته‌ای نسبت به حریف خود برتری دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر