نسل جدید پورشه 911 GT2 RS با معرفی در ماه آینده، تبدیل به قویترین و تندوتیزترین 911 جادهای خواهد شد که تا به حال ساخته شده است. این خودرو بر پایهی شاسی نسل دوم 911 بنا شده است و قطعات سختافزاری خود را از نسخهی GT3 RS دریافت میکند. GT2 RS که از پلتفرم دیفرانسیل عقب بهره میبرد، سیستم تقسیم گشتاور، فرمانپذیری محور عقب و همچنین دیفرانسیل عقب قفل شونده پورشه را دریافت خواهد کرد.
قدرت این خودرو از پیشرانهی توربوشارژر 6 سیلندر با آرایش تخت تأمین میشود که منتسب به نسخهی 911 توربو اس است، اما با تغییراتی که در این پیشرانه اعمال شده، قدرت آن به 700 اسب بخار افزایش یافته است. این قدرت باعث میشود GT2 RS عملکرد درخشانی در مسیر مستقیم داشته باشد. انتظار میرود شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت خودرو کمی بیش از 2.5 ثانیه باشد و حداکثر سرعت آن به 330 کیلومتر بر ساعت برسد. این اعداد باعث سرافکندگی نسخههای GT3 RS و توربو اس چهارچرخ محرک میشوند.
همچنین این نسخه نیروی دانفورس بیشتری نسبت به سایر مدلهای 911 عرضهشده تولید میکند که حاصل خصوصیات مسابقهای بدنه است. این خصوصیات شامل بالهی عقب ثابت، ورودیهای بزرگتر هوا و دریچههای خروج هوا روی قوس گلگیر است که از GT3 RS به عاریت گرفته شده است. به نظر میرسد ورودیهای هوای روی درپوش موتور، که در تصاویر ثبتشده از خودروی تست قابل مشاهده است، برای تولید نهایی دور از انتظار باشد. با اینکه درپوش کاملاً آماده است، اما قبل از مشاهدهی این تصاویر طوری تلقین شده بود که انتظار میرفت خروجیهایی نیز در این قسمت قرار بگیرد؛ این قضیه برای بالچههای دماغهی خودرو نیز قابل پیشبینی بود. با اینکه بعید است موارد ذکرشده در تولید نهایی قرار گیرند؛ اما سپرهای تولید نهایی، نیروی دانفورس بیشتری تولید خواهند کرد.
کمپانی پورشه از اظهار نظر دربارهی خودروی درحالتوسعهای که تصویر آن ثبت شده است، خودداری کرد. اما آندرس پرنینگر، رئیس بخش عملکرد بالای پورشه، تأیید کرد که GT2 RS از سال گذشته در مسیر توسعه قرار گرفته است. با توجه به رؤیت خودرو در بررسیهای اخیر که در پیست نوربرگرینگ صورت گرفته است، این خودرو ماههای آخر بررسی را سپری میکند و بهزودی رونمایی خواهد شد.
911 GT2 جدید، اولین مدلی خواهد بود که نام GT2 را بعد از مدل مبتنی بر سری 997 - که هفت سال پیش به بازار عرضه میشد - با خود یدک میکشد. نسخهی قبلی GT2 RS مجهز به پیشرانهی 6 سیلندر تخت بود که توان خروجی آن 611 اسب بخار و وزن کلی آن 1370 کیلوگرم بود. همواره بهطور گستردهای اعلام شده بود که این خودرو، هیجانانگیزترین و افراطیترین پورشه 911 است که تاکنون به فروش رفته است.