ماهان شبکه ایرانیان

شکایت مردم از خودروسازان ۳ برابر شده است

بنا به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران شکایت های خودرویی مردم در طی سال گذشته ۳ برابر شده است

بنا به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران شکایت های خودرویی مردم در طی سال گذشته 3 برابر شده است.
به نقل از ایرنا، یدالله صادقی با بیان اینکه مرجع رسیدگی و دریافت شکایت های خودرویی شهروندان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران است توضیح داد تعداد شکایت های خودرویی مردم در سراسر کشور سال ٩٦ دو هزار و ٦٧ مورد بود اما در ٩ ماه گذشته امسال با رشد سه برابری تا این مقطع از سال به ٦ هزار و ٣٦٦ مورد رسیده است. عمده شکایات مربوط به روند فروش و تحویل خودروهای تولید داخلی و خارجی است که برای رسیدگی به کمیته نظارت بر تخلفات خودرویی در سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال می شود.
لازم به ذکر است شکایات دیگر استان ها نیز برای رسیدگی به استان تهران ارجاع داده می شود.
گفته می شود هرچند سال گذشته واردات خودرو قانونی بوده است و امکان واردات خودرو برای شرکت های خودروسازی محیا بوده است اما شکایات کمتری دریافت شده است و امسال با توجه به موضوع منع واردات، عدم ایفای تعهدات کامل واردکنندگان و افت تولید خودرو، شکایت خودرویی به طور چشمگیری افزایش یافته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد که نیمی از مجموع شکایت های سال جاری و گذشته به تشکیل پرونده منجر شده اند. به عبارت دیگر در چهار هزار و ٧00 مورد تخلف شرکت های خودروساز یا عرضه کننده احراز و پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. بیش از نیمی از پرونده های مختومه خارج از تعهدات قراردادی بین خریدار و فروشنده تلقی شده و در واقع شکایت مربوطه و به دلیل وارد نبودن کنار گذاشته شده است
صادقی عنوان عمده تخلف های خودرویی را ایفای نکردن تعهدات و مطالبه وجه اضافه بر تعهدات شرکت های خودرویی برشمرد.
بنا به گفته های وی به شرکت های خودرویی 10 روز فرصت داده می شود تا یا رضایت شاکی را جلب یا دلایل خود را در خصوص روند عملکردی که داشته اند گزارش کنند. در صورتی که پس از گذشت این زمان شاکی اعلام رضایت نکند شکایت موردنظر در کمیته مربوط از نظر مباحث حقوقی، فنی و تجاری مورد رسیدگی قرار می گیرد و به دنبال صدور رای در کمیته، پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در انتها در خصوص زمان تشکیل جلسات کمیته رسیدگی به شکایت های خودرویی توضیح داد که در حال حاضر و با توجه به شرایط کنونی هفته ای یک بار جلسه تشکیل می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان