تعدادی از پیکهای موتوری اسنپ باکس امروز در مقابل ساختمان این شرکت تجمع و اعتراض کردند. «پارسا جانباز»، مدیر اجرایی اسنپ باکس در گفتگو با دیجیاتو علت این مسئله را تغییر در محاسبه نحوه قیمتگذاری برای خدمات بخش سازمانی عنوان کرد.
به گفته جانباز، تجمع از سوی پیکهایی بوده است که با رستورانها همکاری داشتهاند و مربوط به پیکهایی که به کاربران عادی سرویس اسنپ باکس خدمترسانی میکنند نبوده است. جانباز توضیح میدهد که تا پیش از این، حقالزحمه هر پیک برای رساندن هر سفارش غذا، فارغ از فاصله رستوران و محل دریافت آن، ثابت و یکسان بوده است اما اسنپ باکس این روند را از امروز تغییر داده است. مدیر اجرایی اسنپ باکس در همین رابطه به دیجیاتو گفت:
«روش قبلی برای بخشی از ناوگان که زحمت بیشتری میکشیدند عادلانه نبود. اما اکنون قیمتگذاری به این صورت شده است که با سپری کردن زمان بیشتر و همچنین طی کردن مسیر بیشتر، درآمد بیشتری به پیکها تعلق خواهد گرفت. این رقم حتی تا 30 درصد بیشتر خواهد بود.»
جانباز در پاسخ به این سوال که همین تغییر اکنون چرا اعمال شده و چگونه باعث اعتراض ناوگان اسنپ باکس شده است، به دیجیاتو میگوید: «این تغییر دو علت داشت. علت اول عدالت است؛ اینطور پیکی که فاصله بیشتری طی میکند دریافتی بیشتری خواهد داشت. علت دوم درخواست رستورانهاست. تا پیش از این خود رستورانها هم برای فاصلههای کوتاه به راحتی میتوانستند از ناوگان استفاده کنند اما برای ارسال غذا به فاصلههای دورتر به مشکل میخوردند و درخواستها سریع پذیرفته نمیشد چون قیمت تفاوتی نمیکرد و ناوگان ترجیح میداد فاصلههای نزدیک را بپذیرد. این اتفاق به رستورانها هم کمک میکند تا سرویسدهی بیشتری به مشتریانی که از آنها فاصله دورتری دارند، داشته باشند و از طرفی درآمد پیکها را هم افزایش میدهد.»
به گفته جانباز، مسئولان اسنپ باکس توضیحات لازم را به موتورسواران دادند و در نتیجه این اعتراضات در مقابل ساختمان شرکت نیز به پایان رسیده است.