بهترین زمان برای بارداری هر خانم چه موقع است؟

اگر به تازگی قصد دارید باردار شوید ما به شما زمان تخمک گذاری را می‌گوییم شما می‌توانید رابطه جنشی خود را تنظیم کنید. در این مقاله همراه تیم الو دکتر باشید تا اطلاعات شما را در این باره افزایش دهید.

بهترین زمان برای بارداری هر خانم چه موقع است؟

شناخت زمان تخمگ گذاری و آماده شدن برای بارداری

 

چرخه ماهانه خود را بشناسید

هنگامی که شما چرخه قاعدگی خود را می شناسید، شانس ابتلا به بارداری را بهبود می دهید. مرحله اول با اولین روز خونریزی در طول دوره شروع می شود. بدن شما هورمون ها را آزاد می کند، مانند هورمون تحریک کننده فولیکول (FSH)، کهتخمک درون تخمدان ها رشد می‌کنند. بین روزهای 2 و 14، این هورمونها همچنین به ضخیم شدن پوشش رحم کمک می کنند تا برای تخمک های بارور شده آماده شوند. این مرحله مرحله فولیکولار نامیده می شود.

 

در طی تخمک گذاری چه اتفاقی میفتد؟

متوسط چرخه قاعدگی 28-35 روز است.تخمک گذاری معمولا بین روزهای 11 و 21 از چرخه شما اتفاق می افتد. هورمون هورمون لوتئینیزه کننده (LH) به وجود می آید، که موجب آزاد شدن بیشتر تخمک می شود. در عین حال، مخاطی گردن رحم شما بیشتر به سمت لغزندگی کمک می کند تا اسپرم به تخمک برسد.

 

همه چیز در زمان‌بندی است

زنان با حدود 1 میلیون تا 2 میلیون تخمک  متولد می شوند اما در طول زندگی خود تنها 300 تا 400 از آن‌ها را  طریقتخمک گذاری آزاد می کنند. معمولا هر ماه فقط یک تخمک آزاد می‌شود. تخمک به همراه یکی از دو لوله ی فالوپی حرکت می کند که تخمدان ها را به رحم وصل می کند. اگر زمان درست باشد، اسپرم ممکن است آن را در راه خود به رحم منتقل کند. اسپرم می تواند حدود 3 تا 5 روز زندگی کند، بنابراین شناختن زمانی که تخمک گذاری می شود، می تواند به شما کمک کند که در آن زمان طلایی رابطه جنسی خود را فراموش نکنید.

 

روزهای باروری خود را دنبال کنید

به طور کلی، بهترین شانس حاملگی 1-2 روز قبل ازتخمک گذاری اتفاق میفتد. اگر یک دوره منظم 28 روزه داشته باشید، 14 روز از زمانی که انتظار می‌رود دوره بعدی شما شروع می‌شود. برای داشتن رابطه جنسی در زمان مناسب برنامه ریزی داشته باشید. روزهای 12 تا 14 قاعدگی بهترین زمان می‌باشد. به خاطر داشته باشید که داشتن سکس هر روزه ممکن است تعداد اسپرم موجود در مردان را در هر دفعه کمتر کند. چرخه قاعدگی شما می‌تواند کوتاه‌تر یا بلندتر شود بهتر است برای بالا بردن احتمال بارداری خود از برنامه‌های آنلاین استفاده کنید و تاریخ‌های خود را ثبت کنید.

 

تخمک گذاری را با دمای بدن خود تنظیم کنید

پس از اینکه بدن شما تخمک را آزاد کرد، هورمون پروژسترون برای ساختن دیوانه رحم و مقاوم کردن رحم اقدام می‌کند. این عمل باعث می‌شود که دمای بدن شما بالا برود. بنابراین هربار صبح که بیدار می‌شوید، دماسنج خود را داخل دهانتان قرار دهید و دمای آن را یادداشت کنید، بالا رفتن دمای شما نشانه تخمک گذاری می‌باشد. شما می‌توانید دماسنج را از داروخانه تهیه کنید قیمت دماسنج ارزان است اما نسبت به روش‌های دیگر برای ردیابی زمان تخمک گذاری دقیق نیست.

 

آخرین مرحله چرخه ماهانه شما

در طول نیمه دوم چرخه قاعدگی شما، پروژسترون هورمون برای کمک به آماده سازی پوشش رحم برای تخمک حاصل می شود. اگر تخمک بارور نگردد آن را تجزیه می کنند، سطح پروژسترون کاهش می یابد و حدود 12 تا 16 روز بعد، تخمک - همراه با خون و بافت از رحم - از بدن دفع می شود . این روند قاعدگی است. معمولا 3 تا 7 روز طول می کشد.

 

وزن بر باروری تاثیر می گذارد

اگر اضافه وزن بیش دارید یا بیش از حد چاق هستید، از دست دادن وزن می توانید شانس ابتلا به بارداری را در شما افزایش دهید. کاهش وزن 10٪ -5٪ می تواند به طور چشمگیری میزان تخمک گذاری و میزان بارداری را بهبود بخشد. چاقی همچنین می تواند ناباروری و تستوسترون کم را در مردان ایجاد کند. به طور قابل توجهی کم کردن وزن می تواند منجر به ناباروری شود.

 

سن بر روی احتمال باروری شما تاثیرگذار است

شانس باروری با افزایش سن مخصوصا بالا رفتن سن از 30 سالگی رابطه عکس دارد. کارشناسان می‌گویند اگر زیر 25 سال سن دارید و 12 ماه تلاش کردید برای بارور شدن و بالای 35 سال سن داشتید و 6 ماه تلاش کردید در صورت عدم باروری باید به پزشک مراجعه کنید.

چگونه مردان می توانند باروری خود را افزایش دهند؟

مدیریت استرس

اجتناب از الکل و تنباکو

حفظ وزن مناسب

داشتن رژیم غذایی حاوی روی(گوشت، غذاهای دریایی، قارچ، غلات) همچنین سلنیوم که شامل(گوشت، غلات کامل، غذاهای دریایی و تخم مرغ) می‌شود. همچنین ویتامین E را در رژیم غذایی خود فراموش نکنید. بیضه ها را تا می‌توانید خنک نگه دارید. حمام گرم، سونای گرم باعث کاهش تعداد اسپرم می‌شود. 

 

چگونه تست های بارداری خانگی کار می کنند؟

آزمایشات حاملگی خانگی ادرار را برای "هورمون بارداری" به نام hCG بررسی می کند که بدن شما یکبار تخمک را در رحم وارد می کند. برخی از این تست ها ممکن است بتوانند بلافاصله 5 روز قبل از اولین دوره قاعدگی به شما باردار بودن را اعلام کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان