نماینده خوزستان در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین تشریح کرد؛

مافیای بازنشستگان نفتی منتظر برخورد جدی مجلس باشند/ ادامه فعالیت مدیران بازنشسته در هلدینگ خلیج‌فارس و صندوق‌های بازنشستگی نفت یعنی اوج ناسالمی

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در شهریورماه سال جاری نمایندگان مجلس طرحی را به تصویب رساندند که مطابق با آن ادامه کار بازنشستگان در تمام دستگاه‌های دولتی و شبه دولتی که به نحوی از انحا از بودجه دولتی بهره می برند، ممنوع است.اما با گذشت بیش از دو ماه از اولتیماتوم مجلس، همچنان برخی از این مدیران بازنشسته همچون مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و صندوق بازنشستگی نفت در سمت خود به فعالیت ادامه می‌دهند.

ساعدی نماینده دشت آزدگان و هویزه در واکنش به این موضوع گفت: "حقیقتا اسم این کار را مافیا می گذارم." این نماینده با اعتراض نسبت به دور زدن قانون توسط بازنشستگان نفتی اظهارداشت: این افراد از کار کردن در نفت دل نمی کنند و کاش به جای این پافشاری در ابقای سمت مدیرعاملی و یا هیئت مدیره‌گی، بروند و در مناطق محروم فعالیت کنند. 

به عقیده این نماینده مجلس، مدیرعاملی بازنشستگان در شرکت های زیرمجموعه نفت، هلدینگ‌ها و صندوق های بازنشستگی یک نوع دور زدن قانون و بی‌احترامی به قوانین تصویب شده در مجلس است. وی در ادامه افزود: یقین داشته باشید مجلس و سازمان بازرسی کشور مجددا در این حوزه ورود خواهند کرد که البته به نظر می رسد برای تسریع رسیدگی به این تخلفات نیازهست که قوه قضاییه نیز وارد عمل شود.

به نظر ساعدی اگر هم اکنون جلوی چنین پدیده‌های زشتی گرفته نشود امکان دارد به عنوان یک فرهنگ به نسل‌های بعدی تسری پیدا کند. وی همچنین افزود: بازنشستگان تلاش‌های بسیاری برای حوزه نفت داشته اند و از تلاش هایشان نیز تشکر و تقدیر به عمل آمده است اما اینکه بخواهند در غالب سمت ها ونام‌های جدید با عنوان هلدینگ و صندوق بازنشستگی به فعالیت مستمر خود در نفت ادامه دهند یعنی اوج ناسالم بودن و عدم احترام به قانون.

ساعدی با تاکید بر این موضوع که عدم تمکین از قانون از سوی این مدیران بازنشسته سبب آزردگی نمایندگان مردم در مجلس شده است، گفت: مطمئن باشید اغلب نمایندگان به شدت پیگیر خروج بازنشستگان از نفت هستند و به احتمال زیاد طرح‌هایی در آینده‌ای‌ نزدیک به تصویب مجلس خواهد رسید،  تا مچ همه افرادی که دست اند کار این برنامه بوده و یا هادی افراد خاطی هستند گرفته شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان