ماهان شبکه ایرانیان

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کرمان در گفت‌و گو با میزان عنوان کرد

کاهش ۱۸ درصدی آمار مددجویان در کانون اصلاح و تربیت ماهان / انجام یک میلیون و ۵۰۰ هزار ابلاغ الکترونیکی

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در آذرماه سال جاری ۷۸ درصد ابلاغ‌های استان به صورت الکترونیکی انجام شده است، گفت: طی این مدت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ابلاغ الکترونیکی انجام شده است.

کاهش 18 درصدی آمار مددجویان نوجوان در کانون اصلاح و تربیت ماهان / انجام یک میلیون و 500 هزار ابلاغ الکترونیکیحمید خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به آمار پرونده‌های ورودی به دادگستری استان کرمان گفت: در 9 ماهه‌ی سال جاری بیش از 415 هزار پرونده وارد دادگستری استان شده است که همچنین طی این مدت با تلاش شبانه روزی قضات و کارکنان اداری بالغ بر 416 هزار فقره پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

وی با اعلام اینکه درصد نرخ رسیدگی از ابتدای سال تاکنون در دادگستری استان کرمان 100 درصد بوده است، گفت: متوسط زمان رسیدگی در محاکم تجدید نظر نسبت به دادگاه‌ها، دادسرا‌ها و سایر محاکم بیشتر بوده است.

خالقی به کاهش 73 درصدی پرونده‌های مسن در دادگستری استان اشاره کرد و افزود: موجودی پرونده‌های مسن در ابتدای سال 97 بیش از 37 هزار فقره بوده است که این امار تا پایان آذرماه سال جاری به 13 هزار فقره رسیده است که این کاهش در پرونده‌های موجود در دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های استان 75 درصد، در دادگاه‌های بخش استان 64 درصد و در دادسرا‌های عمومی و انقلاب استان 72 درصد بوده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان به آمار پرونده‌های ورودی به دادسرا‌های عمومی و انقلاب استان اشاره و عنوان کرد: در مجموع دادسرا‌های عمومی و انقلاب استان کرمان در 9 ماهه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ورودی پرونده‌ها 15 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان این که در بین دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان کرمان پرونده‌های ورودی به دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان کوهبنان در 9 ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: بعد از کوهبنان دادگاه عمومی انقلاب شهرستان انار با 22 درصد کاهش مواجه بوده است.

خالقی به عملکرد شعب تجدیدنظر استان اشاره کرد و گفت: ورودی پرونده‌ها در 9 ماهه‌ی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به شعب تجدید نظر 4 درصد افزایش یافته است و خروجی نیز در همین مدت 4 درصد افزایش داشته است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در 8 ماه ابتدای سال جاری آمار مددجویان کانون اصلاح و تربیت کرمان 18 درصد کاهش داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان