طرز تهیه گراتن گل کلم غذایی لذیذ با طعمی دوست داشتنی!

در این بخش از مطالب آشپزی آرگا، طرز تهیه گراتن گل کلم را ارائه می نماییم، گراتن گل کلم از جمله غذاهای مدرن می باشد که به راحتی می توان در منزل تهیه کرد و از سرو آن لذت برد.

طرز تهیه گراتن گل کلم غذایی لذیذ با طعمی دوست داشتنی!

گل کلم ازش غذایی زیادی دارد، چرا که حاوی کالری، فیبر، کربوهیدرات، ویتامین C و انواع ویتامین (اسید فولیک، تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین و پانتونیک اسید)، پروتئین و مواد معدنی می باشد. بنابراین استفاده از این نوع سبزیجات در تهیه انواع غذاها می تواند، در حفظ سلامتی بدن بسیار تاثیر گذار باشند. به همین منظور در ادامه می توانید، با طرز تهیه گراتن گل کلم آشنا شوید.

علاوه بر گراتن گل کلم پخت انواع گراتن همچون گراتن سبزیجات، گراتن بادمجان، گراتن پاستا و… می تواند برنامه غذایی ماهانه شما را با تنوع بیشتری همراه سازد.

آموزش تهیه گراتن گل کلم

مواد لازم

مواد مورد نیاز برای تهیه گراتن گلم عبارت است از:

  • گل کلم کوچک/ 1 عدد
  • سیب زمینی/ 2 عدد
  • پیاز داغ/ 3 قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا/ 150 گرم
  • شیر/ 1.5 لیوان
  • آرد/ 2 قاشق چایخوری
  • سیر رنده شده/ 1 قاشق مرباخوری
  • پنیر پارمزان/ 3 تا 4 قاشق غذاخوری
  • جعفری خورد شده/ 2 قاشق غذاخوری
  • پودر آویشن و پودر پاپریکا/ به مقدار دلخواه
  • نمک و فلفل/ به میزان لازم

طرز تهیه گراتن گل کلم

سیب زمینی ها را خوب بشویید و پوست آن ها را بگیرید، بعد هر سیب زمینی را به دو قسمت تقسیم کنید و با مقدار ی آب بپزید.

داخل ظرف دیگری آب بریزید و بر روی حرارت قرار دهید، زمانی که آب به جوش آمد، گل کلم های که از قبل خرد کرده و شسته اید را با کمی نمک به آب اضافه کنید، تا بپزد و پس از گذشت 10 دقیقه ظرف را از روی حرارت بردارید و گل کلم ها را آب کش نمایید.

در ادامه طرز تهیه گراتن گل کلم باید سس را آماده کنید. نحوه تهیه این سس به این صورت است، که سیر رنده شده را با مقداری کره، کمی تف دهید. سپس آرد را به آن اضافه کنید.  البته بهتر است مقداری شیر نیز به آن بیافزاید، تا آرد گوله نگردد و پس از این که به طور کامل مواد را مخلوط کردید، مابقی شیر را به آن اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید. حال باید پنیر پارمزان را به آن بیفزاید و هم بزنید، تا به طور کامل پنیر حل شود و سس غلیظ گردد. سپس جعفری را به آن اضافه نمایید و سس را هم بزنید.

در ادامه، کف ظرف مخصوص فر را مقداری چرب کنید و سیب زمینی آب پز شده را به صورت حلقه مانند برش بزنید و آن را کف ظرف بچینید و مقداری پودر آویشن، پودر پاپریکا، فلفل و نمک روی سیب زمینی ها بپاشید.

بعد سطح آن را با پیاز داغ بپوشانید و سپس بیش از یک سوم سس آماده شده را روی آن بریزید.

اکنون گل کلم آبکش شده را به همراه مابقی سس به آن اضافه کنید. بعد سطح آن را با پنیر پیتزا بپوشانید.

در مرحله آخر، ظرف را داخل فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده، بگذارید تا بپزد، بعد از گذشت 30 دقیقه و زمانی که سطح گراتن طلایی شد. آن را از فر خارج کنید.

دستور تهیه گراتن گل کلم

ضمن سپاس از همرایتان با این مطلب، امیدواریم از طریقه پخت گراتن گل کلم راضی بوده باشید و این گراتن را در منزل تهیه نمایید و از سرو آن لذت ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان