ماهان شبکه ایرانیان

گزارش میزان از نشست فیلم بنفشه آفریقایی؛

شجاع نوری :فیلم بنفشه آفریقایی حس خوبی برای مخاطب ایجاد می کند/حمید بابا بیگی: تاس جزو عناصر اصلی فیلم بود

نشسست خبری فیلم سینمایی "بنفشه افریقایی" به کارگردانی مونا زندی نژاد با اجرای محمود گبرلو در پردیس سینمایی ملت موسوم به کاخ رسانه ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، نشسست خبری فیلم سینمایی "بنفشه افریقایی" به کارگردانی مونا زندی نژاد با اجرای محمود گبرلو در پردیس سینمایی ملت موسوم به کاخ رسانه ها برگزار شد.

مونا زندی نژاد کارگردان اثر، علیرضا شجاع نوری تهیه کننده ، رضا بابک، مریم شیرازی و مریم جبرئیلی بازیگران فیلم، پیمان یزدانیان آهنگساز اثر و سایر عوامل در این نشست حضور داشتند.

زندی نژاد درباره حضورش در جشنواره فیلم فجر گفت: من چندین طرح و فیلمنامه داشتم که پروانه نمایش نگرفت و سیزده سال گذشت تا به بنقشه افریقایی رسیدیم. البته در این میان چندین مستند و سریال هم کار کردم.

شجاع نوری :فیلم بنفشه آفریقایی حس خوبی برای مخاطب ایجاد می کند/حمید بابا بیگی: تاس جزو عناصر اصلی فیلم بود

رضا بابک درباره بازی در این فیلم گفت: برای من مهم است که کار را دوست داشته باشم و دلیل غیبتم در سینما همین بود. من همه آدمها را دوست دارم اما برای حضور در یک اثر باید آن اثر مورد علاقه مند باشد که بنفشه افریقایی بود.

زندی درباره چگونگی انتخاب بازیگران اثر افزود: رضا بابک از همان لحظه اول انتخاب صد در صد ما بودند. اما درباره سعید آقاخانی و فاطمه معتمدآریا بعد تصمیم گرفته شد. یکی از گرفتی های ما این بود که رضا بابک تکیده باشد زیرا وی به شدت در این سن سر حال و شاداب هستند.

وی درباره داستان این فیلم که بر اساس روایتی واقعی است اذعان کرد: ماجرای اصلی و سه کارکتر اصلی کاملاً واقعی و بر اساس داستان اصلی بود اما شخصیت های دیگر مثل فرشته و یا شغل زن بر اساس تفکر نویسنده و من بود. دیروز فیلم را در اکران مردمی با مردم دیدم و بسیار خوشحالم که مخاطبان به شدت با آن ارتباط برقرار کردند.

علیرضا شجاع نوری تهیه کننده اثر درباره دلیل ساخت بنفشه افریقایی افزود: ما می خواستیم فیلمی دوست داشتنی و صمیمی بسازیم که با جز به جز آن ارتباط برقرار شود. اگر ما می خواهیم سینمای جهانی داشته باشیم باید به صورتی درست و دلنشین از روایت های خودمان و کشورمان استفاده کنیم. این فیلم حس خوبی برای مخاطب ایجاد می کرد و هرکس اثر را دید دوست داشت در آن فضا زندگی کند.

وی در همین راستا ادامه داد: من سعی کردم تا بتوانیم خاطره و اتفاق زیبایی را از ایران به نمایش بگذاریم.

زندی نژاد درباره تغییر نام از زنگاری به بنفشه افریقایی افزود: در ابتدا نام فیلم زنگاری بود اما بنفشه افریقایی خودش جای خود را در اثر باز کرد. کاراکتر شکو در فیلم به شدت به این گل و نوع رشدش نزدیک بود و به همین دلیل اسم را تغییر دادیم.

وی درباره تعریف تازه ای از زن ایرانی در فیلم بنفشه افریقایی ادامه داد: خوشبختانه در تمامی اکران ها کاراکتر شکو را دوست داشتند و اکثر خانم ها دوست داشتند از لحاظ شخصیتی در جایگاه شکو باشند.

حمید بابابیگی درباره نگارش فیلمنامه اضافه کرد: تاس جزو عناصر اصلی فیلم بود. بازی موجود در بازی یادآور گذشته دو شخصیت فریدون و شکو است. سایر نشانه ها نیز به همین شکل به گذشته این دو شخصیت بر می گردد.

زندی نژاد اضافه کرد: از لحن و لهجه و بیان بازیگران و نوع رفتار این خانواده مشخص بود که از تهران و یا شهری دیگر به آن شهر برای زندگی آمده اند. از نظر من رفتار غیر اخلاقی وجود نداشت که شخصیت مرد با همسر اول مخالفت کند.

رضا بابک درباره تعادل بین شخصیت ها در بنفشه افریقایی تاکید کرد: کارگردان کار ما یک خانم است و خواهی نخواهی طرف خانم ها را می گیرد اما من این حس را نکردم و به نظرم توازن بین سه شخصیت به صورت کامل از سوی فیلمساز و فیلمنامه نویس برقرار بود. از نکات جالب فیلم این بود که خیلی از اتفاقات در درون شخصیت‌ها، نگاهشان و اتفاقات کوچک رقم می خورد. ما صحنه‌های بسیار زیادی گرفتیم که تشخیص به حذف داده شده  است. از نظر من روابط بسیار با ایجاز پیش آمده و فیلم به سینما نزدیک شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان