اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پنجمین کلنگ‌زنی نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار با موفقیت انجام شد/داستان ناتمام کلاف سردرگم احداث یک نیروگاه ۲۰ ساله

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ داستان ناتمام نیروگاه 546 مگاواتی سیکل ترکیبی سبزوار که از 20 سال پیش در دست احداث بود، پس از گذشت این مدت همچنان در خانه اول قرار دارد. پیش بینی ها از آغاز بهره برداری از نیروگاه سبزوار تا پایان سال 97 حکایت می کرد اما پس از سال ها کلنگ این نیروگاه در حالی که مردم منطقه انتظار بهره برداری وافتتاح را می کشیدند، مجدد توسط وزیر نیرو به زمین می خورد.

در حالی که طی روزهای گذشته عملیات اجرایی نیروگاه 546 مگاواتی سیکل ترکیبی سبزوار با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو در این شهرستان آغاز شد، امروز فرماندار سابق سبزوار با انتشار مطلبی در اینستاگرامش نوشت ده سال قبل تر در تاریخ بیست خرداد 87 نیروگاه سبزوار طی مراسمی کلنگ زنی شده بود که دوباره بعد از ده سال وزیر نیرو این نیروگاه را کلنگ زنی کرده است! در حالیکه انتظار خبر افتتاحش را داشتیم. 

WhatsApp Image 2019-02-04 at 05.15.51

گفتنی است شرکت افق توسعه انرژی خلیج فارس سهامدار عمده این طرح بوده و مقرر بود نیروگاه سبزوار با یک هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از محل صندوق توسعه ملی در مدت 22 ماه به بهره‌برداری برسد که هنوز این امر محقق نشده است. نکته جالب توجه اینکه طبق پیش بینی ها و مندرجات سایت وابسته به شرکت افق توسعه انرژی خلیج فارس اولین واحد این پروژه می بایست در سال 1397 برق خود را به شبکه سراسری برق کشور عرضه می کرد.

WhatsApp Image 2019-02-04 at 05.11.33

اما اخیرا و در پنجمین کلنگ زنی نیروگاه بیان شده است که این نیروگاه با سرمایه 290 میلیون یورو تأسیس خواهد شد. همچنین به گفته مقامات وزارت نیرو 225 میلیون یورو از سرمایه ارزی این پروژه از محل صندوق توسعه ملی و 30,000 میلیارد ریال آن نیز توسط بانک صادرات، بنیاد تعاون ناجا و پیمانکار بخش خصوصی تأمین می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان