۶ علامت هشدار دهنده برای کبد سمی!

کبد یکی از دوستان واقعی و سخت کوش شما است. بنابراین کبد سمی می تواند مشکلات جدی برای سلامت عمومی شما ایجاد کند. پس با نشانه ها و علائم کبد سمی آشنا شوید.

کبد یکی از دوستان واقعی و سخت کوش شما است. نزدیک به حدود 500 وظیفه و عملکرد در کتاب های مختلف برای کبد شرح داده شده است. بنابراین کبد سمی می تواند مشکلات جدی برای سلامت عمومی شما ایجاد کند. پس لازم است با نشانه ها و علائم کبد سمی آشنا شوید.

 

کبد سمی

 

1. خستگی مزمن

سندرم خستگی مزمن شبیه بیماری طولانی مدت آنفلوانزا است. بر طبق تعریف، شما باید علائم را حداقل 6 ماه قبل تشخیص خستگی مزمن تجربه کنید. دلیل این موضوع مسمومیت کبد است. کبد، تا حد زیادی به تامین انرژی در بدن کمک می کند. گلوکز را به گلیکوژن تبدیل می کند و برای استفاده بعدی آن را ذخیره می کند. یک کبد سالم گلوکز را بین وعده های غذایی و یا هر زمان که نیاز به تغذیه و انرژی وجود دارد، جاری می کند. اما کبد بیمار به سختی می تواند گلوکز تولید کند و فضای بسیار کمی برای ذخیره آن دارد. بنابراین عملکرد نادرست کبد می تواند منجر به خستگی و عدم تامین انرژی لازم برای بدن گردد.

 

2. چشمان و پوست زرد

هنگامی که چشم یا پوست فرد زرد می شود، این اتفاق را از نظر علمی زردی می نامند. اما زردی به خودی خود بیماری نیست بلکه نشانه ای از ناکارایی موجود است. به طور معمول وقتی یک کبد بیمار باعث ایجاد بیش از حد بیلی روبین می شود، زردی ظاهر می شود. بیلی روبین یک رنگدانه ی زرد است که از طریق تجزیه گلبول های قرمز مرده در کبد تشکیل شده است. حدس بزنید چه اتفاقی می افتد وقتی که کبد در خلاص شدن از بیلی روبین همراه با گلبول های قرمز قدیمی شکست می خورد. درست حدس زدید. چشمان و پوست شما زرد خواهد شد.

 

3. حساسیت ها

اغلب آلرژی ها به علت کبد تنبل و دارای اضافه بار است. هنگامی که مواد بسیار زیادی وارد جریان خون می شوند، مغز آنها را به عنوان آلرژی ها تشخیص می دهد و آنتی بادی ها و مواد شیمیایی (هیستامین ها و غیره) را منتشر می کند که سبب خارش می شود. کبد سالم به نوبه خود، کاملا خون را از تمام مولکول های مضر را پاکسازی می کند و اثر آن را بر روی بدن به عنوان حساسیت از بین خواهد برد.

 

زردی چشم

 

4. افزایش وزن

هر ساله افراد بیش از پیش به رژیم سالم و ورزش روی می آورند، اما هنوز هم با مسائل مربوط به اضافه وزن مبارزه می کنند. اگر افزایش وزنی دارید که به نظر نمی رسد از بروز بیش از حد و یا سوء عملکرد هورمون ناشی شود، ممکن است بخواهید با پزشک خود در مورد عملکرد نادرست کبد صحبت کنید. چه اتفاقی می افتد وقتی کبد نمی تواند با تمام سموم (الکل، شیرین کننده های مصنوعی، رژیم غذایی با چربی بالا، داروهای خاص و غیره) مقابله کند. تنها چیزی که کبد می تواند به وجود آورد این است که سم های تصفیه نشده را در سلول های چربی ذخیره کند. این امر نمی توانند به شما اجازه دهد وزن خود را کاهش دهید، مگر اینکه برای تمیزشدن کبد خود تلاش نمایید.

 

5. تورم پاها

هنگامی که شما مشکل را نادیده می گیرید، کبد ضعیف شما تلاش می کند تا خود را با استفاده از فاصله بین بافت ها ترمیم کند. ایجاد این فاصله کار را برای عملکرد کبد سخت تر خواهد کرد که در نهایت منجر به پرفشاری خون می شود. این باعث می شود که مایع در پاها انباشته شود. خبر خوب این است که تورم بدون درد است. این تورم ممکن است بر روی هر دو پا، ماهیچه ها یا ران ها تاثیر بگذارد. با این حال، اثر جاذبه باعث تورم بیشتر در قسمت پایین بدن مانند مچ و قوزک خواهد شد.

 

6. درد ناحیه کبد

احساس درد در ناحیه فوقانی سمت راست شکم شما نشانه ای از وجود مشکل در کبد شما است. این معمولا یک درد خفیف است. با این حال در یک زمان هایی بسیار شدید می شود. به یاد داشته باشید که کار کبد سم زدایی و کمک به بدن برای تصفیه و فیلتر زباله و همچنین کمک به هضم غذا و تبدیل ان ها به مواد مغذی می باشد . هنگامی که کبد شما تحت تأثیر یک بیماری قرار می گیرد، نمی تواند کارآمد باشد. این ناکارآمدی منجر به سمی شدن کبد و درد در آن ناحیه خواهد شد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان