انیمیشن Smallfoot: داستانی بامزه در مورد هیولایی دوست‌داشتنی

افسانه‌ها از وجود هیولایی عجیب و وحشی در قله‌های بلند هیمالیا، خبر می‌دهد، موجودی که به حدی ترسناک است که کسی جرات به زبان آوردن نامش را ندارد

افسانه‌ها از وجود هیولایی عجیب و وحشی در قله‌های بلند هیمالیا، خبر می‌دهد، موجودی که به حدی ترسناک است که کسی جرات به زبان آوردن نامش را ندارد. میگو Migo (با صدای چنینگ تیتوم Channing Tatum) شایعه‌های زیادی در مورد این موجودات صورتی و بی‌مو با پاهای کوتاه، شنیده است. میگو یک پاگنده است که در دهکده یتی‌ها زندگی می‌کند.
سرنوشت میگو از قبل معلوم است، او هم مانند پدرش (با صدای دنی دویتو Danny DeVito) هر روز صبح با درآمدن خورشید ناقوس را به صدا د‌ر‌خواهد آورد. اما این یتی کوچک هنوز در رویاهای خودش سیر می‌کند، رویای هیجان‌انگیز پیدا کردن گونه‌های دیگری از موجودات جایی آن‌ پایین در زیر ابرها. وقتی یک هواپیما در مسیر او سقوط می‌کند، او جواب سوال همیشگیش را پیدا می‌کند. حق با اوست، موجودات دیگری وجود دارند، موجوداتی واقعی و خیره‌کننده.

با این‌ تفاوت که زبان آدم‌ها به گوش این پاگنده‌ مانند زبان اسپرانتور Esperanto و زبان یتی برای آدم‌ها مانند غرشی وحشتناک است. پس مجبورند که با کمک سیستم ارتباطی سمافوره Semaphore (ارتباط به وسیله پرچم) و بازی کندی کراش Candy Crush و البته ترانه‌ها، با هم ارتباط برقرار کنند.
آدمی که از هواپیما بیرون پرید، پرسی Percy (با صدای جیمز کوردن James Corden)، مجری تلویزیونی ناموفقی است که به دنبال پیدا کردن راهی برای نجات برنامه‌اش است. به محض این‌که چشم پرسی به میگو می‌افتد با خود فکر می‌کند که بهترین راه برای موفقیت برنامه‌اش را پیدا کرده است، البته اگر وجدانش سد راهش نشود.
«پا کوچول» Smallfoot محصول کمپانی انیمیشن وارنر Warner Animation Group (کمپانی سازنده فیلم‌های «لک‌لک‌ها» Storks و «فیلم لگو» The LEGO Movie) است، و این به این معناست که این فیلم در گروه انیمیشن‌های زیر مجموعه استودیو پیکسار Pixar قرار نمی‌گیرد. کمپانی‌های زیادی جرات این را ندارند که با استودیویی که فیلم‌های فوق‌العاده و موفقی چون «در جستجوی نمو» Finding Nemo و «درون بیرون» Inside Out را ساخته است و هر صحنه تماشایی آن بر قلب مخاطبان کوچک و در کنار آن‌ها والدینشان تاثیر می‌گذارد، رقابت کنند. مسلما فکر نمی‌کنیم کمپانی‌ای که تنها خلاقیتش استفاده از شخصیت‌های دنیای دی‌سی DC، در قالب بتمن گستاخی در «فیلم لگو» بوده است نیز بتواند از پس این کار بربیاید. ظاهر شخصیت میگو جالب ولی تا حد زیادی معمولی است. در ابتدا به نظر شبیه یک عروسک خمیری Gumby Doll بزرگ می‌آید که پوست گوسفند به تن دارد و دوستانش تقریبا شبیه یکدیگر هستند. (به نظر می‌رسد بودجه فیلم به اندازه‌ای نبوده است که بتوانند برای این شخصیت‌ها بینی نیز در نظر بگیرند.)با تمام این‌ها، «پا کوچول» حال و هوای بامزه، احمقانه و شیرینی دارد. انتخاب هوشمندانه بازیگران آن نکته بسیار مثبت این انیمیشن است. تیتوم با صدای دوست‌داشتنیش، کوردن با لهجه بریتیش و طنزش، کامن Common در نقش بزرگ دهکده و زندایا Zendaya در نقش دختر او. جینا رودریگز Gina Rodriguez و لبران جیمز LeBron James نیز شخصیت دو دوست میگو را صداگذاری کرده‌اند. برخلاف وجود شوخی‌های مشخص و سطحی، این انیمیشن پیام اخلاقی مثبتی دارد: نباید از ناشناخته‌ها ترسید و باید از آن استقبال کرد، فقط سعی کنید لهش نکنید!
این مطلب از نوشته لیا گرینبلات Leah Greenblatt در سایت اینترتینمنت ویکلی Entertainment Weekly گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر