اولین نسخه از پورشه 911 GT3 با کد 997 در سال 1999 معرفی شد. هرچند این مدل از نظر قدرت و عملکرد فنی در حد یک سوپراسپرت عمل میکرد، مدل GT3 RS با تقویت پیشرانه و تواناییهای مختص پیست، از سال 2007 به سبد محصولات پورشه اضافه شد. در سال 2017، به جای پیشرانهی 3.8 لیتری تخت، از نوع 4 لیتری در تمام مدلهای GT3 استفاده میشود که 500 اسب بخار قدرت و 460 نیوتنمتر گشتاور دارد.
در سال 2012 برای اولین بار از پیشرانهی 4 لیتری در مدل GT3 RS استفاده شد و به این جهت، GT3 RS 4.0 نام گرفت. از این مدل فقط 600 دستگاه تولید شد که هرکدام بیش از 185 هزار دلار قیمت داشت. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو 3.5 ثانیه و نهایت سرعت آن 311 کیلومتر بر ساعت است. ارزش کلکسیونی GT3 RS 4.0 امروزه بیش از 400 هزار دلار ارزیابی میشود.
از سال 2011 کلاس R GT به مسابقات رالی جهانی اضافه شده است. خودروهای حاضر در این رقابت، باید نسبت قدرت به وزن یک اسب بخار به 3.4 کیلوگرم را رعایت کنند و صرفا با سیستم انتقال نیرو به دیفرانسیل عقب عرضه شوند. با این حساب، خودروی GT3 RS 4.0 شرایط لازم برای ورود به این کلاس را دارد. دیگر خودروهای جذابی که در این رقابت حضور دارند، فیات 124 اسپایدر و لوتوس اگزیج هستند.
مسابقات گروه R GT زیر نظر اتحادیهی جهانی اتومبیلرانی (FIA) برگزار میشوند و امسال طی 5 مرحله و در مونتکارلو، فرانسه، جمهوری چک، ایتالیا و سوئیس برگزار خواهد شد. تاکنون دو مرحله از این رقابت برگزار شده است و در جدول، خودروهای پورشه و فیات ردههای اول و دوم را در اختیار دارند. رانندهی صدرنشین این رقابتها فرانسو دیلیکور فرانسوی است که با 54 سال سن، رانندگی پورشه GT3 RS 4.0 را به عهده دارد.
در پایان این مطلب، بینندهی هنرنمایی دیلیکور و خودروی پورشه در رالی فرانسه باشید که چند روز پیش انجام شد و با قهرمانی او همراه بود.
دانلود با کیفیت 360p 720p 1080p