ماهان شبکه ایرانیان

فواید بستنی برای سلامتی

برای عاشقان بستنی به خصوص کسانی که استعداد چاقی دارند همیشه این نگرانی وجود دارد که با خوردن خوراکی خوشمزه‌شان وزن اضافه کنند

فواید بستنی برای سلامتی

برای عاشقان بستنی به خصوص کسانی که استعداد چاقی دارند همیشه این نگرانی وجود دارد که با خوردن خوراکی خوشمزه‌شان وزن اضافه کنند. به همین خاطر یا با ترس و لرز بستنی می‌خورند یا به کل قید بستنی را می‌زنند. اما خبر خوش این است که اگر با خوردن یک کاسه کوچک بستنی راضی باشید و زیاده‌روی نکنید، بستنی می‌تواند فواید بسیار زیادی برای شما داشته باشد. در این مقاله به فواید بستنی و حقایقی جالب درباره آن خواهیم پرداخت.

سال 1846 بستنی یک ماده سرد و شیرین و مانند خامه یخ زده بود که به صورت دستی و محدود تولید شد و محبوبیت خاصی بین مردم پیدا کرد. در سال 1851 اولین کارخانه بستنی سازی در مریلند تاسیس شد. در ابتدا فقط ثروتمندان می‌توانستند بستنی بخورند چون بستنی یک خوراکی یخ زده است و نگه‌داری از یخ در آن زمان کار سختی بود و فقط برای ثروتمندان امکان‌پذیر بود. قبل از بستنی، در مهمانی‌های اشرافی از شیر یخ زده یا خامه سرد به جای بستنی استفاده می‌شد. در ایران هم عصاره انگور را روی کاسه‌ای از برف می‌ریختند و به عنوان دسر می‌خوردند.

امروزه بستنی به وفور در تمام مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها وجود داشته و در طعم‌ها و مدل‌های مختلف در دسترس همه است. حتی به کمک دستگاه‌های بستنی ساز در خانه هم به راحتی می‌توانیم بستنی کنیم. با وجود این همه بستنی چرا باید از خوردن آن صرف نظر کنیم!

فواید بستنی

فواید بستنی برای سلامتی

بهترین خبر خوب برای کسانی که عاشق بستنی هستند، کاهش وزن است. وقتی یک ماده غذایی سرد میل می‌کنید بدن شما کالری بیشتری می‌سوزاند و این کار به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بستنی بخورید تا خوشحال شوید.

از فواید بستنی انرژی‌زا بودن هم می‌توان نام برد. بستنی بخشی از انرژی از دست رفته شما را بازیابی می‌کند به همین دلیل است که می‌گویند وقتی احساس می‌کنید انرژی کافی را ندارید یک کاسه کوچک بستنی میل کنید تا حالتان از این رو به آن رو شود و انرژی خود را به دست آورید.

چون بستنی از شیر و خامه درست می‌شود ویتامین، کلسیم، پروتئین و پتاسیم بدن شما را فراهم می‌کند. بر اساس بعضی از مطالعات بستنی باعث کاهش احتمال بروز سرطان روده بزرگ می‌شود.

لاکتوفرین و سیتوکین موجود در بستنی ایمنی بدن را بالا می‌برد. بنابراین اگر بستنی بخورید بدن‌تان از ابتلا به ویروس‌های مختلف مثل آنفولانزا مبتلا نمی‌شود.

بستنی محرک هورمون ترومبوتونین است که روی روحیه شما تاثیر می‌گذارد و سبب آرامش شما می‌شود.

زنان بارداری که در دوران بارداری حالت تهوع می‌گیرند، می‌توانند از بستنی برای از بین بردن حالت تهوع استفاده کنند.

بستنی چون حاوی مواد مغذی است در دوران بارداری است به رشد استخوان‌های جنین کمک می‌کند. فقط نباید در خوردن آن زیاده‌روی شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده، بستنی یا محصولات لبنی شیری حاوی نوعی چربی است که احتمال تشکیل لقاح را افزایش داده و شانس بارداری را بالا می‌برد.

بستنی حاوی پروتئین‌های مفید برای ساخت و ترمیم بافت‌های عضلانی، ویتامین A و ویتامین D است که همه برای بدن مفید هستند.

ویتامین k موجود در بستنی به افزایش گردش خون کمک کرده و مانع از ایجاد خون لختگی در بدن می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان