مهدی شمسایی ظفرقندی در گفتوگو با ایسنا درباره پرداخت خسارت مربوط به ساختمان پلاسکو ضمن تسلیت به خانواده هایی که عزیزانشان را در این حادثه از دست دادند، اظهار کرد:همانطور که پیشتر نیز از سوی بیمه نوین اعلام شده بود، بلافاصله پس از وقوع حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو در روز پنجشنبه پیگیری خسارات وارده به بیمه گذاران شرکت، در دستور کار مدیران و نمایندگان ما قرار گرفت و روز جمعه نیز همکاران ما وضعیت پرونده های خسارت را بررسی کردند و از بیمه گذار دعوت شد صبح امروز به محل شرکت مراجعه کند و چک خسارت به ایشان تحویل شد.
وی ادامه داد: با توجه به عمق و تلخی این حادثه همکاران بنده در بیمه نوین وظیفه خود می دانستند که با پیگیری های لازم با خسارت دیدگان به آنها اطمینان دهند که شرکت به صورت کامل به تعهدات خود در کوتاه ترین زمان ممکن پایبند خواهد بود.
مدیر روابط عمومی بیمه نوین ادامه داد: تلخی و عمق این حادثه به لحاظ انسانی بسیار غم انگیز بود و به لحاظ اقتصادی نیز در ماه های پایانی سال باعث نگرانی بسیاری از صاحبان کسب و کار و سرمایه در این مجتمع شده است، در چنین شرایطی بیمه نوین به عنوان یک شرکت بیمه ای وظیفه خود می داند خود پیگیر وضعیت بیمه گذاران زیان دیده خود و وضعیت پرونده خسارت آنها باشد.
شمسایی ادامه داد: ایفای تعهدات یک اصل و وظیفه در امر بیمه گری است، از آن مهم تر زمان و نحوه بررسی پروندههای خسارت است که به آن به عنوان یک وظیفه مضاعف باور داریم و به آن پایبندیم.
وی تاکید کرد: همچنین با توجه به گسترش ابعاد حادثه و امکان گسترش خسارات در محدوده ساختمان پلاسکو، همکاران ما همچنان در حال بررسی پروند های بیمه گذاران در آنجا هستند و آمادگی حضور و پرداخت خسارت در محل نیز پیش بینی شده است.
وی در پاسخ به اینکه چقدر از مبلغ تعهد در بیمهنامه به بیمه گذار پرداخت شده است گفت: سقف تعهد بیمه گر به بیمه گذار بدون اعمال کسورات قانونی پرداخت شده است.