دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی:

۱۲۰۰ زندانی استان مرکزی مشمول عفو شدند

دادستان اراک در تشریح جزئیات آمار زندانیانی که مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند، گفت: در این راستا حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر از زندانیان استان مشمول عفو رهبری شدند؛ امیدواریم در روز‌های آتی این میزان به حدود یک هزار و ۶۰۰ یا ۷۰۰ نفر برسد.

1200 زندانی استان مرکزی مشمول عفو شدندبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، عباس قاسمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی در تشریح جزئیات آمار زندانیانی که مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند، گفت: عفو مقام معظم رهبری سالیانه و به مناسبت‌های مختلف صورت می‌گیرد که یکی از آن‌ها 22 بهمن ماه است امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر در راستای بند 11 از اصل 110 قانون اساسی به محکومین زندانی تعلق گرفت.


وی تصریح کرد: در این راستا حدود یکهزار و 200 نفر از زندانیان استان مرکزی مشمول عفو شدند. البته از این تعداد پرونده حدود 600 نفر منتهی به آزادی شده است و مابقی کاهش محکومیت داشتند و امیدواریم در روز‌های آتی این میزان به حدود یکهزار و 600یا 700 نفر برسد.


قاسمی اظهار کرد: محکومینی که دارای شرایطی خاصی نیستند، می‌توانند از این عفوی که مقام معظم رهبری در راستای قانون اساسی اعطا کردند استفاده کنند. عده‌ای از محکومین همچون افرادی که به قاچاق مسلحانه و عمده مواد مخدر، اسلحه و مهمات روی آوردند، مجرمان امنیتی که محکومیت آن‌ها بیش از یک سال است، افراد مرتکب آدم ربایی در صورت عدم رضایت شاکی، اسیدپاشی، سرقت مسلحانه و سارقینی که میزان حبس آنان بیش از 5 سال باشد، متجاوزان به عنف و آنانکه اقدام به راه اندازی مراکز فساد و فحشا کردند مشمول عفو رهبری نمی‌شوند.

وی ادامه داد: مجرمین مشمول عفو تحت کنترل و نظارت جدی و دقیق قرار دارند، ما مشخصات و ویژگی‌های این افراد را در اختیار مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی قرار می‌دهیم و این مراجع با دقت این افراد را تحت نظر دارند در واقع این افراد زیر ذره‌بین قرار دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان