به این ۶ دلیل هر روز پیاده روی کنید!

پیاده روی روزانه سلامتی شما را بهبود بخشیده و از بیماری های روحی و جسمی زیادی جلوگیری خواهد کرد. با مزایا و فواید پیاده روی روزانه آشنا شوید.

مطالعات بسیاری بر روی اهمیت پیاده روی روزانه انجام شده است. مهمترین نتیجه اثبات شده پیاده روی روزانه، جلوگیری از مرگ زودرس می باشد. همچنین بهبود سلامت عمومی بدن، بالارفتن انگیزه روحی و روانی، جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی نیز از مزایای پیاده روی روزانه هستند. پیاده روی نه تنها پاهای شما را تقویت می کند، بلکه راهی برای از بین بردن استرس، مبارزه با افسردگی می باشد. افزایش سوخت و ساز بدن و جلوگیری از چاقی نیز از مزایای مهم پیاده روی است. به خاطر داشته باشید که سرعت راه رفتن شما نیز مهم است. شما باید سرعت پیاده روی مناسبی (نه قدم زدن برای خرید روزانه) داشته باشید.

پیاده روی روزانه

1. روند زوال عقل را کاهش می دهد

تمرینات هوازی سطح پایین در افراد مبتلا به اختلالات می تواند علائم زوال عقل را کاهش دهد. بنابراین پیاده روی روزانه همراه با فعالیت های ورزشی سبک حداقل سه بار در هفته می تواند فرایند ذهنی کلی شما را بهبود بخشد. این تمرینات روند زوال عقل را کاهش خواهند داد.

 

2. عملکرد قلب را بهبود می بخشد

اگر به دنبال روشی برای بهبود علمکرد قلب خود هستید، پیاده روی روزانه را فراموش نکنید. پیاده روی به قلب کمک می کند تا خون را به شکل مناسب تری در بدن پمپاژ کند و در نتیجه تمام سیستم قلبی عروقی از این امر بهره خواهند برد. این کار به نوبه خود باعث کاهش مرگ و میر ناشی از مشکلات قلبی می شود.

 

3. خطر سرطان را کاهش می دهد

در مطالعات اخیر ثابت شده است که پیاده روی می تواند نقش بسیار مهمی در روند درمان سرطان داشته باشد. این کار سبب می شود خستگی ناشی از درمان سرطان کاهش یابد. بنابراین این علت می تواند بهانه خوبی برای پیاده روی روزانه حداقل به مدت 25 دقیقه باشد.

 

پیاده روی روزانه

 

4. خلق و خوی شما را بهبود می بخشد

با توجه به برخی از آزمایشات انجام شده روی افرادی که عادت به پیاده روی و تمرین روزانه دارند، ثابت شده که آن ها در شرایط روحی بهتری قرار خواهند داشت. بنابراین در شرایط تنش های احساسی، خستگی ذهنی یا افسردگی، توصیه می شود پیاده روی در پارک یا کوه را به تنهایی یا همراه دوستان خود انتخاب نمایید.

 

5. سطح ویتامین D بدن را افزایش می دهد

ویتامین D به استخوان ها اجازه جذب فسفر و کلسیم را می دهد که به نوبه خود سیستم اسکلتی را تقویت می کند. پیاده روی طولانی در روز مقدار ویتامین D در بدن شما را افزایش می دهد. هنگامی که پوست در معرض نور خورشید قرار می گیرد، بدن شروع به تولید ویتامین D می کند، که برای فعالیت استخوان ها ضروری است. برای انجام این کار حتما از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. به همین دلیل است که به طور کلی برای شهروندان سالخورده توصیه می شود که پیاده روی روزانه را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

 

6. به درمان اختلال نعوظ مردان کمک می کند

پیاده روی روزانه یکی از روش های درمانی اختلال نعوظ در مردان است. در حالت کلی مردانی که عادت به پیاده روی روزانه دارند در زندگی جنسی خود موفق تر خواهند بود. این امر در بسیاری از زنان نیز مؤثر است زیرا به آنها اجازه می دهد تا زندگی جنسی کاملا فعال و با سطح بالاتری از رضایت روحی داشته باشند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان