نکاتی جالب در مورد نامزدهای جوایز اسکار امسال

اسامی نامزد‌های ۹۱مین دوره جوایز اسکار اعلام شد و نام فیلم‌های «رما» Roma و «سوگلی» The Favourite بیشتر از بقیه در این لیست به چشم می‌خورد. در زیر نکات جالبی در مورد لیست نامزدهای امسال را آورده‌ایم:

اسامی نامزد‌های 91مین دوره جوایز اسکار اعلام شد و نام فیلم‌های «رما» Roma و «سوگلی» The Favourite بیشتر از بقیه در این لیست به چشم می‌خورد.
در زیر نکات جالبی در مورد لیست نامزدهای امسال را آورده‌ایم:

قدم بزرگی برای شبکه نت‌فلیکس نام این شبکه تلویزیونی قوی برای توزیع و تهیه‌کنندگی بسیاری از فیلم‌های نامزد اسکار، از جمله فیلم «رما» که نامزد جایزه بهترین فیلم نیز شده است، در این لیست پیشتاز است.
نت‌فلیکس با ساخته‌های خود در مراسم امسال 14 نامزدی اسکار را از آن خود کرده است. فیلم «رما» نامزد 10 اسکار و آخرین ساخته جول Joel و ایتان کوئن Ethan Coen، «تصنیف باستر اسکراگز» The Ballad of Buster Scruggs، نامزد سه اسکار شد. محصول دیگر شبکه نت‌فلکیس، End Game، نیز برای اسکار بهترین فیلم مستند کوتاه، نامزد شده است.

همچنین بخوانید:
نامزدهای اسکار 2019: Roma و The Favourite بیشترین نامزدی را کسب کردند

یکی دیگر از ساخته‌های این شبکه، مستند Period: End of Sentence نیز نامزد اسکار بهترین فیلم مستند کوتاه شد، اما این فیلم در لیست آکادمی محصول شبکه نت‌فلیکس نیست.

در اسکار 2018، در مجموع ساخته‌های شبکه نت‌فلیکس 8 نامزدی اسکار را دریافت کرد، که نیمی از آن برای فیلم «گل‌گرفته» Mudbound بود. در سال‌های قبل از آن‌، ساخته‌های نت‌فلکیس بیشتر در بخش‌ بهترین فیلم‌های مستند نامزد اسکار شده بودند.
در مقایسه با این شبکه، استودیو آمازون Amazon Studio، که محصول سال 2017 آن، «منچستر کنار دریا» Manchester by the Sea، برنده اسکار بهترین فیلم شد، در مراسم امسال سه نامزدی برای داستان عاشقانه لهستانی خود، «جنگ سرد» Cold War را دارد.

واکاندا Wakanda برای همیشه از نظر بسیاری از طرفداران سینما، اسکار همیشه به دنبال فیلم‌های خاص و کمتر دیده شده، است. اما امسال این افراد دیگر نمی‌توانند در مورد این موضوع گلایه کنند.
فیلم پرفروش کمپانی مارول Marvel، «بلک پنتر» Black Panther، پرفروش‌ترین فیلم سال 2018 در آمریکای شمالی، 7 نامزدی اسکار، از جمله نامزدی اسکار بهترین فیلم، را به دست‌ آورد. «بلک پنتر» اولین فیلم ابرقهرمانی در تاریخ جوایز اسکار است که به این افتخار دست یافته است.

بازیگر فیلم «بلک پنتر»، لوپیتا نیونگو Lupita Nyong’o، تصاویری از دست‌اندرکاران این فیلم در حال خوشحالی و جشن گرفتن این نامزدی، در مراسم اکران این فیلم در همایش داستان‌های مصور Comic-Con در سن‌دیگو، در صفحه توییتر خود منتشر کرد.
«بلک پنتر» در کنار نامزدی برای اسکار بهترین فیلم، نامزد جایزه بهترین طراحی لباس، بهترین موسیقی فیلم، بهترین طراح تولید و بهترین تنظیم و ویرایش آهنگ شده است.

آلفونسو کوارون Alfonso Cuaron با اقتدار حکومت می‌کند.

«رما» ساخته آلفونسو کوارون، فیلم سیاه و سفیدی در مورد کودکی این کارگردان در دهه 70 در مکزیکوسیتی و مادر و پرستار او، 10 نامزدی اسکار را از آن خود کرد.
اما این فیلم‌ساز مکزیکی دلیل دیگری برای افتخار کردن به خود را دارد: 4 نامزدی متعلق به خود اوست. نامزدی جایزه بهترین فیلم برای فیلمی که خود او تهیه‌کننده آن است، بهترین کارگردان، بهترین فیلم‌نامه اورجینال و بهترین فیلم‌برداری.
این اتفاق قبلا برای وارن بیتی Warren Beatty نیز افتاده بود، او دو بار نامزد چهار جایزه اسکار در چهار بخش مختلف، برای دو فیلم «سرخ‌ها» Reds و «بهشت می‌تواند صبر کند» Heaven Can Wait، شده بود.
برادران کوئن نیز برای فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» نامزد چهار اسکار شدند.

کسانی که به آن‌ها بی‌توجهی شد و آن‌هایی که دیده شدند.طرفداران سینما از شنیدن خبر این‌که بردلی کوپر Bradley Cooper برای جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» A Star Is Born نامزد اسکار نشده است، بسیار تعجب کردند. با این‌حال کوپر نامزد سه اسکار شد، بهترین بازیگر، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین فیلم (به عنوان تهیه‌کننده).
با این‌حال دیدن نام اسپایک لی Spike Lee در لیست نامزدهای کارگردانی برای اولین‌بار برای فیلم «بلکککلنزمن» BacKkKlansman اتفاقی خوشحال‌کننده است. در مجموع اسپایک لی 5 بار نامزد اسکار شده است. این فیلمساز آمریکایی در سال 2016 برنده جایزه اسکار یک عمر فعالیت هنری شد.نام دیگری که جای آن در لیست نامزدها خالی است، تیموتی شالامی Timothee Chalamet است که بازی فوق‌العاده او در فیلم «پسر زیبا» Beautiful Boy در نقش پسری معتاد، لایق نامزدی برای اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل بود.
بسیاری انتظار داشتند مستند «همسایه من نمی‌شوی؟» Won’t You Be My Neighbor، مستندی در مورد مجری آمریکایی برنامه کودک، آقای راجرز، نامزد بهترین فیلم مستند شود، که این‌طور نشد.
اتفاق خوشحال‌کننده دیگر، نامزدی بازیگر فیلم «رما»، یالیتزا آپاریچیو Yalitza Aparicio، برای جایزه بهترین بازیگر زن بود.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر