مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در گفت‌وگو با میزان:

بیش از ۱۲ میلیارد ریال به زندانیان و خانواده‌های آنان کمک شده است / آزادی ۳۲ زندانی در ۹ ماهه امسال

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز از اعطای بیش از ۱۲ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی به زندانیان و خانواده‌های نیازمند آنان در ۹ ماهه اول سال جاری خبر داد.

بیش از 12 میلیارد ریال به زندانیان و خانواده‌های آنان کمک شده است / آزادی 32 زندانی در 9 ماهه امسالجبار باقری مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در تشریح عملکرد 9 ماهه 97 انجمن حمایت زندانیان مرکز اظهار کرد: بیش از 12 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی به زندانیان و خانواده‌های نیازمند آنان در نه ماهه اول سال جاری اعطا شده است.

وی گفت: در بخش پذیرش و تشخیص 16 هزار مراجعه به دفاتر انجمن مستقر در زندان‌های استان تهران انجام که 9870 مورد مشاوره حضوری، 10683 مورد مشاوره تلفنی و 538 مورد تشکیل پرونده دائم و موردی بوده است.

باقری افزود: انجمن بابت پرداخت 2322 مورد خدمت به خانواده‌های زندانیان در قالب پرداخت مستمری، کمک هزینه زندگی، اجور معوقه منزل، کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه زندگی و کمک هزینه درمانی بیش از 3 میلیارد ریال هزینه کرده که توانسته‌ایم بخشی از مشکلات خانواده‌ها را مرتفع سازیم.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز با اشاره به اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های مددجویان با همکاری خانه کارآفرینی یاس بیان کرد: تعداد 116 نفر از خانواده‌های زندانیان آموزش دیده اند که پس از آموزش محصولات خود را در منزل تولید می‌کنند.

وی کمک‌های حمایتی شامل رضایت شاکی، پیگیری پرونده‌های قضایی و ... را 2838 مورد و پرداخت سبد کالا را 587 مورد به ارزش 544 میلیون ریال در نه ماهه سال 97 عنوان کرد.

باقری خاطر نشان کرد: به منظور رفاه حال زندانیان مبلغ 165 میلیون ریال به زندان‌ها در قالب تنخواه و هزینه درمان در اختیار مددکاران زندان قرار گرفت.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز ضمن تشکر از خیرین نیک اندیش در بخش کمک به آزادی زندانیان گفت: انجمن در طول 9 ماهه سال 97 بابت آزادی 32 زندانی مبلغ یک میلیارد و 295 میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی هزینه کرده است.

وی افزود: طرح آموزش پیشگیری از آسیب‌های پرخطر در زندان‌ها با انعقاد قرارداد انجمن با سازمان ملل از سال 85 آغاز شده و همچنان این خدمات با تمدید قرارداد ادامه دارد. بر این اساس انجمن حمایت زندانیان در قرارداد جدید با بکارگیری 77 نیرو در قالب 10 نفر پزشک و 67 مشاور در زندان‌های 30 استان کشور با هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیارد و 766 میلیون ریال در زمینه کاهش آسیب رفتار‌های پرخطر فعالیت می‌کنند.

/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر