پخش مستند جنجال‌برانگیز Leaving Neverland، علی‌رغم خشم زیاد طرفداران مایکل جکسون

اولین پیش‌نمایش مستند پرسروصدای «ترک کردن نورلند» Leaving Neverland، به تازگی منتشر شده است.
وید رابسون Wade Robson، که به همراه جیمز سیف‌چاک James Safechuck، خواننده محبوب، مایکل جکسون را به آزار جنسی آن‌دو در هنگام کودکی متهم کرده است، درباره این مستند گفت: “می‌خواهم حقیقت را با صدای بلند فریاد بزنم. می‌خواهم به اندازه تمام سال‌هایی که مجبور به دروغ گفتن بودم، حقیقت را بگویم.”
این مستند دو قسمتی، ساخته دن رید Dan Reed، در جشنواره فیلم ساندنس Sundance در ماه ژانویه امسال اکران شد. این اتفاق خشم طرفداران مایکل جکسون را برانگیخت. از نظر وکلای خانواده جکسون، این فیلم “دقیقا از جنس همان حمله‌هایی است که مایکل در تمام زندگیش تحمل می‌کرد و حالا باید در زمان مرگش نیز درگیر این تهمت‌ها باشد.”در سال 2013، 4 سال پس از مرگ جکسون، رابسون در دادگاه بر علیه جکسون شهادت داد. در سال 2017 دادگاه ادعای او را رد کرد. از نظر دادگاه، ادعای رابسون در مورد آزار جنسی او توسط مایکل جکسون قابل اثبات نبود و نمی‌توان فقط براساس اتهامات او رای‌ صادر کرد.
به گفته روزنامه لس‌آنجلس تایمز The Los Angeles Times، در سال 2016 سیف‌چاک از کمپانی‌های جکسون، MJJ Productions و MJJ Ventures به خاطر مهیا کردن امکان سواستفاده جکسون از پسران جوان، از آن‌ها شکایت کرد. سیف‌چاک نیز ادعا کرده بود که در زمان کودکی مورد آزار جکسون قرار گرفته است. در سال 2017 دادگاه ادعای او را نیز رد کرد.
برای ساخت این مستند، رید با رابسون 41 ساله و سیف‌چاک 37 ساله مصاحبه کرد. این دو ادعا می‌کنند که وقتی 7 و 10 ساله بودند، در هنگام حضورشان در خانه مجلل جکسون، نورلند، مایکل جکسون آن‌ها را مورد آزار جنسی قرار می‌داده است.مصاحبه‌های دیگری نیز با همسران، مادرها و خواهر و برادرهای آن‌ها انجام شده است.
از نظر شبکه اچ‌بی‌او HBO این مستند تصویری از آثار روحی آزار جنسی در گذشته افراد را نشان می‌دهد و سعی در روایت دلایل این دو مرد برای روبه‌رو شدن با واقعیتی که از یادآوری آن خودداری می‌کردند، دارد.
مدیر شبکه اچ‌بی‌او، کیسی بلویز Casey Bloys، در مصاحبه‌ای اظهار کرد که علی‌رغم فشارهای زیاد برای لغو و یا تغییر دادن محتوای این مستند، «ترک کردن نورلند» بدون هیچ تغییری از این شبکه نمایش داده خواهد شد.
قسمت اول مستند «ترک کردن نورلند» در روز 3 مارس و قسمت دوم آن در 4 مارس، از شبکه اچ‌بی‌او پخش خواهد شد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر