ماهان شبکه ایرانیان

نتیجه نظرسنجی: تلگرام، تاثیرگذارترین پلتفرم ارتباطی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم

ابتدای هفته‌ی جاری از شما کاربران زومیت در مورد تاثیرگذارترین پلتفرم ارتباطی بر انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری پرسیدیم که حال به بررسی نتایج می‌پردازیم.

نتیجه نظرسنجی: تلگرام، تاثیرگذارترین پلتفرم ارتباطی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم

با آغاز مناظره‌های دوره‌ی دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری، به بررسی نتایج آخرین نظرسنجی زومیت می‌پردازیم که در آن از شما کاربران زومیت خواسته بودیم تا نظر خود را در مورد تاثیرگذارترین پلتفرم مورد استفاده در انتخابات با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در پاسخ به سوال نظرسنجی، گزینه‌های مختلفی را برای پاسخ در نظر گرفته بودیم که تلگرام، اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر و لاین بود. هرچند تعداد کاربران هر یک از سرویس‌های مورد نظر در کشورمان تفاوت چشمگیری دارد، اما رسالت شماری از سرویس‌ها دقیقا با خبررسانی همسو است، حال آنکه در کشورمان از محبوبیت بالایی برخوردار نیستند.

در نظرسنجی این هفته‌ی زومیت 2٫927 نفر شرکت کرده بودند که نزدیک به 71.1 درصد از کاربران تلگرام را به عنوان تاثیرگذارترین پلترم در انتخابات ریاست جمهوری برگزیده‌اند. اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و لاین با 19، 7، 2 و یک درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

هرچند تلگرام به عنوان تاثیرگذارترین رسانه از نظر کاربران زومیت بر انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم انتخاب شده، اما به جرات می‌توان گفت که توییتر از نظر شکل پشتیبانی از هشتگ و قابلیت دسترسی به توییت‌ها یا نقطه نظرات کاندیداها در کنار مخالفان و موافقان هر کاندید، گزینه‌ی بهتری است و اغلب اصحاب رسانه نیز از توییتر برای بیان نظرات خود استفاده می‌کنند، هرچند تعداد بالای کاربران تلگرام باعث شده تا هر یک از خبرگزاری‌ها و کاندیداها برای دسترسی به مخاطبان خود، کانال تلگرامی را نیز ایجاد کنند که البته این ارتباط بصورت یک طرفه است. شاید بتوان مسدود بودن توییتر را یکی از عوامل اصلی عدم استقبال از این سرویس خواند، حال آنکه ساعاتی پیش سرویس‌ لایو اینستاگرام نیز به صف سرویس‌های مسدود شده در کشور پیوست.

نظرسنجی زومیت

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان