با ایمن‌ترین شاسی بلند‌های سایز کوچک در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید! (قسمت اول)

گذشته از این برخی شاسی بلند‌های کامپکت و ساب کامپکت به صورت پیش فرض به همراه امکانات ایمنی فعال عرضه می‌شوند که این در حالیست که برخی دیگر تنها تعداد انگشت شماری از این تجهیزات را در ازای هزینه‌ای اضافی ارائه می‌دهند.

با ایمن‌ترین شاسی بلند‌های سایز کوچک در سال 2019 آشنا شوید! (قسمت اول)

زمانیکه صحبت از اطلاعات ایمنی از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) به میان می‌آید برخی از خودرو‌های شاسی بلند سایز کوچک به طور چشمگیری عملکرد بهتری را نسبت به دیگر مدل‌ها به نمایش می‌گذارند.

گذشته از این برخی شاسی بلند‌های کامپکت و ساب کامپکت به صورت پیش فرض به همراه امکانات ایمنی فعال عرضه می‌شوند که این در حالیست که برخی دیگر تنها تعداد انگشت شماری از این تجهیزات را در ازای هزینه‌ای اضافی ارائه می‌دهند.

ما به منظور کمک به تعیین این که کدام شاسی بلند‌های کامپکت و ساب کامپکت بهترین سطح ایمنی را ارائه می‌کنند به مقایسه‌ی امتیاز‌های آزمایشات تصادف و همچنین امکانات ایمنی آپشنی و پیش فرض ارائه شده در هر خودرو پرداخته‌ایم.

این لیست هر دو گروه کراس اور‌های مرسوم و لوکس را در بردارد. لازم به ذکر است که از آنجاییکه مدل‌هایی که به طور کامل برای سال 2019 باز طراحی شده‌اند فاقد امتیاز ایمنی هستند، بیشتر کراس اور‌هایی که در سال 2019 مجدداً طراحی شده‌اند را از این لیست حذف کرده‌ایم.

علاوه بر این در رابطه با بسیاری از شاسی بلند‌های سال 2019 که نسبت به سال گذشته بدون تغییر بوده‌اند نیز در زمینه‌ی ایمنی اطلاعات کاملی در دست نیست.

از این رو ما در ایجاد این لیست به امتیازات ایمنی وبسایت یو اس نیوز و امتیازات آزمایشات تصادف رسمی که به مدل‌های مشابه سال 2018 اختصاص داده‌ شده‌اند رجوع کرده‌ایم.

تمامی مدل‌های ذکر شده در این لیست موفق به کسب حداقل امتیاز 9٫0 از 10 شده‌اند. ترتیب قرار گیری خودرو‌ها در این لیست از پایین‌‌‌ترین تا بالاترین امتیاز می‌باشد.

به یاد داشته باشید که امتیازات موجود در وبسایت یو اس نیوز همزمان با مشخص شدن اطلاعات و نقد و بررسی‌های کارشناسی جدید مرتباً تغییر خواهند کرد.

بنابراین امتیازات ذکر شده در این مطلب ممکن است با امتیازات داده شده در نقد و بررسی‌های ما در بخش خودرو‌های جدید مغایرت داشته باشند.

در ادامه همراه ما باشید تا ایمن‌ترین شاسی بلند‌های سایز کوچک موجود در بازار کنونی را بیشتر بشناسید:

2019 BMW X1

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫0

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫7

قیمت: 34٫950 دلار

BMW X1 2019 موفق به کسب امتیاز کلی پنج ستاره از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) شده که پنج ستاره به آزمایشات تصادف از جناحین و چهار ستاره به آزمایشات واژگونی و تصادف از جلو اختصاص دارد.

این خودرو همچنین امتیازات بالایی را در هر شش آزمایش تصادف موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) از آن خود ساخته و موفق به کسب امتیاز Advanced در زمینه‌ی اجتناب از تصادف از جلو نیز شده است.

امکاناتی مانند دوربین دید عقب و برف پاک کن‌های حساس به باران به صورت پیش فرض در مدل X1 2018 موجود می‌باشند.

از تجهیزات ایمنی دلخواه این خودرو می‌توان به سیستم نور بالای خودکار، صفحه نمایش هشدار دهنده، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، سنسور‌های پارک، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، سیستم شناسایی عابرین پیاده، سیستم ترمز اضطراری خودکار، و کروز کنترل منطبق شونده اشاره کرد.

بویوک انکور 2019

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫1

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫2

قیمت: 23٫200 دلار

مدل انکور 2019 امتیاز چهار ستاره در آزمایشات واژگونی و امتیاز پنج ستاره را در تمامی دیگر آزمایشات تصادف از سوی سازمان NHTSA به خود اختصاص داده است.

این خودرو همچنین از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) نیز امتیازات دقیقا یکسانی را با همتای شرکتی خود یعنی شورولت ترَکس دریافت نموده است.

این خودرو به جز در آزمایش همپوشانی کوچک سمت سرنشین در قسمت جلوی خودرو که خراشیدن جسمی مانند یک تیر چراغ برق به وسیله‌ی گوشه‌ی خودرو‌ را شبیه سازی می‌کند، در تمامی آزمایشات امتیاز Good را از آن خود ساخته است.

بویوک انکور به صورت پیش فرض به دوربین دید پشت مجهز است.

سیستم‌های کمک راننده‌ی پیشرفته‌ای نظیر سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، و سنسور‌های پارک در قسمت جلو و عقب خودرو به عنوان تجهیزات قابل خرید ارائه می‌گردند.

شورولت ترَکس 2019

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫1

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 7٫3

قیمت: 21٫300 دلار

شورولت ترکس 2019 به طور کلی امتیاز پنج ستاره را در آزمایشات تصادف سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها به نام خود ثبت کرده است.

این شاسی بلند امتیاز چهار ستاره را در آزمایشات واژگونی و امتیاز پنج ستاره را در آزمایشات تصادف از جلو و جناحین کسب نموده است.

موسسه‌ی بیمه ایمنی بزرگراه‌ها نیز در پنج آزمایش تصادف خود امتیاز Good را به شورولت ترکس اعطا کرده است.

اگرچه این خودرو در آزمایش همپوشانی کوچک سمت سرنشین در قسمت جلو به امتیاز Acceptable (قابل قبول) بسنده کرده است.

دوربین دید عقب به صورت پیش فرض در مدل ترکس موجود خواهد بود.

امکاناتی مانند سنسور‌های پارک در قسمت عقب، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، و سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو به صورت آپشن در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت.

بویوک اِنویژن 2019

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫1

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 7٫8

قیمت: 31٫995 دلار

بویوک انویژن 2019 با کسب پنج ستاره در آزمایشات تصادف از جناحین و چهار ستاره در آزمایشات واژگونی و تصادف از جلو، امتیاز کلی پنج ستاره را از سوی NHTSA به خود اختصاص داده است.

این خودرو همچنین در تمامی پنج آزمایش تصادف موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها نیز امتیاز Good را از آن خود کرده و همچنین موفق به کسب امتیاز Advanced در زمینه‌ی اجتناب از برخورد از جلو نیز شده است.

از امکانات کمک راننده‌‌ای که به صورت از پیش تعیین شده در بویوک انویژن 2019 به چشم می‌خورد می‌توان به دوربین دید عقب، سنسورهای پارک در قسمت عقب خودرو، و سیستم راننده‌ی نوجوان یا Teen Driver کمپانی جنرال موتورز که امکان قرار دادن محدودیت‌های مجزا در بخش‌های سرعت و سیستم صوتی را برای شما فراهم می‌کند، اشاره کرد.

علاوه بر تجهیزات ذکر شده می‌توانید از امکانات اضافه‌ای همچون دوربین 360 درجه، صفحه نمایش هشدار دهنده، سنسور‌های پارک در قسمت جلو خودرو، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل انطباقی، سیستم کمکی پارک دوبل و پارک عمودی، و صندلی‌ مجهز به سیستم هشدار دهنده‌ی ایمنی ویبراتور نیز بهره مند شوید.

کیا اسپورتیج 2019

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز (2018): 10 / 9٫3

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫6

قیمت: 23٫750 دلار

کیا اسپورتیج 2018 در مجموع موفق به دریافت پنج ستاره از سوی NHTSA شده که پنج ستاره به آزمایشات تصادف در جناحین و چهار ستاره به آزمایشات واژگونی و تصادف از جلو اختصاص دارد.

موسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌ها نیز علاوه بر اعطای امتیاز Good در تمامی شش آزمایش تصادف خود امتیاز برتر Superior را نیز بخاطر تکنولوژی اجتناب از تصادف از جلو این خودرو به کیا اسپورتیج بخشیده است.

مدل اسپورتیج 2019 به صورت پیش فرض به دوربین دید عقب مجهز است.

تجهیزات ایمنی فعالی نظیر نور بالای خودکار، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، سیستم کمک به تغییر مسیر، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، ترمز اضطراری خودکار،‌ و سنسورهای پارک در قسمت جلو و عقب خودرو به عنوان آپشن‌های قابل خرید در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است که کیا اسپورتیج 2019 به عنوان فینالیست عنوان ارزشمند‌ترین شاسی بلند کامپکت برگزیده شده بود.

لکسوس 2019 NX

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫4

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 7٫9

قیمت: 36٫385 دلار

سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها امتیاز کلی پنج ستاره را به لکسوس NX 2019 اعطا کرده است.

این خودرو علاوه بر کسب امتیاز کامل در پنج آزمایش تصادف IIHS و دریافت امتیاز Superior در بخش اجتناب از برخورد از جلو، امتیاز Good این موسسه را در زمینه‌ی چراغ‌های جلویی به خود اختصاص داده است.

این امتیازات برتر، مدل NX را واجد شرایط دریافت عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس می‌کنند، هرچند این خودرو آزمایش تصادف دشوار همپوشانی کوچک در سمت سرنشین را پشت سر نگذاشته است.

لکسوس NX 2019 به صورت پیش فرض به همراه تکنولوژی‌های کمک راننده‌ای همچون دوربین دید عقب، نور بالای خودکار، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، ترمز اضطراری خودکار، سیستم شناسایی عابرین پیاده، و کروز کنترل منطبق شونده عرضه می‌گردد.

از امکانات دلخواه در این شاسی بلند می‌توان به سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، برف پاک کن‌های حساس به باران، سیستم دوربین دید چشم پرنده، و سنسور‌های پارک به همراه ترمز خودکار اشاره کرد.

نسخه‌ی هیبرید لکسوس NX 2019 توسط هیچ یک از دو سازمان NHTSA و IIHS مورد آزمایش جداگانه قرار نگرفته است.

هرچند این خودرو شباهت بسیاری با مدل غیر هیبرید NX داشته و هر دو خودرو امکانات ایمنی یکسانی را ارائه می‌دهند.

سوبارو کراس تِرِک 2019

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫4

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 7٫9

قیمت: 21٫985 دلار

به گفته‌ی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها سوبارو کراس ترک 2019 امتیاز کلی پنج از پنج ستاره را از سوی این سازمان دریافت کرده است.

این خودرو چهار ستاره را در آزمایشات واژگونی و تصادف از جلو و امتیاز پنج ستاره را در آزمایشات تصادف از جناحین به نام خود به ثبت رسانده است.

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها نیز عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس خود را به مدل کراس ترک 2019 اعطا کرده است.

دوربین دید عقب تنها ویژگی پیش فرضی است که در این خودرو به چشم می‌خورد.

امکاناتی نظیر نور بالای خودکار، سیستم هشدار دهنده‌ی حرکت نوسانی، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، ترمز اضطراری خودکار، ترمز خودکار معکوس، و کروز کنترل منطبق شونده از جمله تجهیزاتی هستند که به صورت آپشن‌ در این خودرو ارائه می‌شوند.

کمپانی سوبارو برای سال 2019 مجموعه‌ی EyeSight که شامل امکانات تکنولوژی‌ کمک راننده می‌‌شود را در مدل پایه‌ی این خودرو به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

آکورا RDX 2019

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫4

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫9

قیمت: 37٫300 دلار

به گفته‌ی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها آکورا RDX 2019 که بار دیگر به طور کامل طراحی شده عنوان انتخاب ایمنی برتر این موسسه را از آن خود کرده است.

این خودرو همچنین در مجموع امتیاز پنج ستاره را از سوی NHTSA دریافت کرده که شامل چهار ستاره در آزمایشات واژگونی و برخورد از جلو و پنج ستاره در آزمایشات تصادف از جناحین می‌شود.

مدل RDX 2019 به صورت پیش فرض به دوربین دید عقب و مجموعه‌ی ایمنی AcuraWatch مجهز است.

پکیج ایمنی این خودرو ساز شامل امکاناتی نظیر سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم کاهش دهنده‌ی میزان انحراف خودرو از جاده، ترمز اضطراری خودکار، و کروز کنترل منطبق شونده می‌شود.

از تکنولوژی‌های اضافه‌ای که به عنوان آپشن‌های قابل خرید عرضه می‌شوند می‌توان به دوربین دید پیرامون،‌ صفحه نمایش هشدار دهنده، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، و سنسور‌های پارک در قسمت جلو و عقب خودرو اشاره کرد.

نیسان کیکس 2019

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫6

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 7٫8

قیمت: 18٫540 دلار

نیسان کیکس هنوز به وسیله‌ی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در زمینه‌ی ایمنی امتیاز دهی نشده است.

اما این در حالیست که موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها مدل 2019 این خودرو را به عنوان انتخاب ایمنی برتر برگزیده است.

این خودرو در تمامی آزمایشات تصادف بجز آزمایش تصادف همپوشانی کوچک سمت سرنشین در قسمت جلو خودرو موفق به کسب امتیاز Good شده است.

این خودرو همچنین در رابطه با سیستم اجتناب از تصادف از جلو خود نیز امتیاز Superior را به نام خود به ثبت رسانده است.

مدل کیکس 2019 به صورت پیش فرض به یک دوربین دید عقب و ترمز اضطراری خودکار مجهز می‌باشد.

امکانات بیشتری نظیر دوربین دید پیرامون، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، و سنسورهای پارک در قسمت عقب خودرو آپشن‌های قابل خرید این خودرو را تشکیل می‌دهند.

2019 BMW X2

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫7

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 7٫8

قیمت: 36٫400 دلار

مدل X2 2019 از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها به عنوان انتخاب ایمنی برتر برگزیده شده است.

این خودرو موفق به کسب امتیازات Good در هر شش آزمایش تصادف، امتیاز Advanced در زمینه اجتناب از برخورد از جلو، و امتیاز Acceptable در بخش چراغ‌های جلویی شده است.

این خودرو هنوز توسط سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در زمینه‌ی ایمنی مورد آزمایش قرار نگرفته است.

BMW X2 2019 به صورت پیش فرض به همراه امکاناتی مانند دوربین دید عقب و سنسور‌های پارک در قسمت جلو و عقب خودرو عرضه می‌شود.

صفحه نمایش هشدار دهنده، سیستم تشخیص علامت محدوده‌ی سرعت، نور بالای خودکار، سیستم کنشی کمک به پارک خودرو، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل منطبق شونده، و سیستم شناسایی عابرین پیاده در هنگام روز امکانات کمک راننده‌ی دلخواه این خودرو را تشکیل می‌دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان