با ایمن‌ترین شاسی بلند‌های سایز کوچک در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید! (قسمت دوم)

گذشته از این برخی شاسی بلند‌های کامپکت و ساب کامپکت به صورت پیش فرض به همراه امکانات ایمنی فعال عرضه می‌شوند که این در حالیست که برخی دیگر تنها تعداد انگشت شماری از این تجهیزات را در ازای هزینه‌ای اضافی ارائه می‌دهند.

با ایمن‌ترین شاسی بلند‌های سایز کوچک در سال 2019 آشنا شوید! (قسمت دوم)

زمانیکه صحبت از اطلاعات ایمنی از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) به میان می‌آید برخی از خودرو‌های شاسی بلند سایز کوچک به طور چشمگیری عملکرد بهتری را نسبت به دیگر مدل‌ها به نمایش می‌گذارند.

گذشته از این برخی شاسی بلند‌های کامپکت و ساب کامپکت به صورت پیش فرض به همراه امکانات ایمنی فعال عرضه می‌شوند که این در حالیست که برخی دیگر تنها تعداد انگشت شماری از این تجهیزات را در ازای هزینه‌ای اضافی ارائه می‌دهند.

ما به منظور کمک به تعیین این که کدام شاسی بلند‌های کامپکت و ساب کامپکت بهترین سطح ایمنی را ارائه می‌کنند به مقایسه‌ی امتیاز‌های آزمایشات تصادف و همچنین امکانات ایمنی آپشنی و پیش فرض ارائه شده در هر خودرو پرداخته‌ایم.

این لیست هر دو گروه کراس اور‌های مرسوم و لوکس را در بردارد. لازم به ذکر است که از آنجاییکه مدل‌هایی که به طور کامل برای سال 2019 باز طراحی شده‌اند فاقد امتیاز ایمنی هستند، بیشتر کراس اور‌هایی که در سال 2019 مجدداً طراحی شده‌اند را از این لیست حذف کرده‌ایم.

علاوه بر این در رابطه با بسیاری از شاسی بلند‌های سال 2019 که نسبت به سال گذشته بدون تغییر بوده‌اند نیز در زمینه‌ی ایمنی اطلاعات کاملی در دست نیست.

از این رو ما در ایجاد این لیست به امتیازات ایمنی وبسایت یو اس نیوز و امتیازات آزمایشات تصادف رسمی که به مدل‌های مشابه سال 2018 اختصاص داده‌ شده‌اند رجوع کرده‌ایم.

تمامی مدل‌های ذکر شده در این لیست موفق به کسب حداقل امتیاز 9٫0 از 10 شده‌اند. ترتیب قرار گیری خودرو‌ها در این لیست از پایین‌‌‌ترین تا بالاترین امتیاز می‌باشد.

به یاد داشته باشید که امتیازات موجود در وبسایت یو اس نیوز همزمان با مشخص شدن اطلاعات و نقد و بررسی‌های کارشناسی جدید مرتباً تغییر خواهند کرد.

بنابراین امتیازات ذکر شده در این مطلب ممکن است با امتیازات داده شده در نقد و بررسی‌های ما در بخش خودرو‌های جدید مغایرت داشته باشند.

در ادامه همراه ما باشید تا ایمن‌ترین شاسی بلند‌های سایز کوچک موجود در بازار کنونی را بیشتر بشناسید:

آئودی 2019 Q5

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫7

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫9

قیمت: 42٫950 دلار

آئودی Q5 2019 موفق به کسب امتیاز ایمنی کلی پنج ستاره از سوی NHTSA شده است.

این خودرو نیز همانند بسیاری از رقبا امتیاز چهار ستاره را در آزمایشات واژگونی و امتیاز پنج ستاره را در آزمایشات تصادف از جلو و از جناحین به خود اختصاص داده است.

این خودرو همچنین در تمامی آزمایشات تصادف موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها نیز امتیاز Good را به نام خود به ثبت رسانده و همچنین امتیاز Superior را در زمینه‌ی تکنولوژی اجتناب از برخورد از جلو دریافت نموده است.

با این وجود امتیاز پایین‌ این شاسی بلند در بخش چراغ‌های جلو باعث شده تا عنوان انتخاب ایمنی برتر این موسسه به این خودرو تعلق نگیرد.

آئودی Q5 2019 علاوه بر برخورداری از دوربین دید عقب از سیستم‌های Audi Pre Sense Basic و Audi Pre Sense City نیز بهره می‌برد.

سیستم Pre Sense Basic در صورتیکه یک برخورد قریب الوقوع را حس کند کمربند ایمنی را محکم کرده و پنجره‌ها را بالا می‌برد.

سیستم Pre Sense City ویژگی‌هایی مانند ترمز اضطراری خودکار در سرعت‌های پایین و سیستم تشخیص عابرین پیاده را نیز به لیست امکانات این خودرو می‌افزاید.

از تکنولوژی‌های دلخواه کمک راننده‌ی پیشرفته در این خودرو می‌توان به صفحه نمایش هشدار دهنده، دوربین پارک 360 درجه، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم کمک به پارک خودرو در جلو و عقب، و سیستم کمکی Vehicle Exit Assist که به منظور کمک به فراهم سازی خروجی ایمن از خودرو سرنشینان را از رفت و آمد‌های پیش رو آگاه می‌سازد اشاره کرد.

مزدا CX-3 2019

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫8

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫1

قیمت: 20٫390 دلار

به گفته‌ی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها مزدا CX-3 2019 با کسب امتیاز Good در هر شش آزمایش تصادف این موسسه و امتیاز Superior در بخش اجتناب از تصادف از جلو عنوان انتخاب ایمنی برتر این موسسه را به خود اختصاص داده است.

این خودرو همچنین در آزمایشات تصادف از جلو و از جناحین و همچنین آزمایشات واژگونی به ترتیب امتیازات پنج و چهار ستاره را از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها دریافت کرده است.

نتیجه‌ی این نتایج امتیاز کلی پنج ستاره است، اگرچه نگرانی‌های ایمنی بالقوه‌ای در رابطه با سرنشین سمت راست صندلی عقب گزارش شده است.

همچنین این احتمال وجود دارد که پنل درب داخلی این خودرو در برخی مواقع به فضای سرنشینان نفوذ کند.

مزدا CX-3 2019 به صورت پیش فرض به همراه امکاناتی مانند دوربین دید عقب، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، و ترمز اضطراری خودکار در سرعت‌های پایین عرضه می‌شود.

تکنولوژی‌های ایمنی فعال اضافه‌ای همچون چراغ‌های جلو انطباقی، نور بالای خودکار، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، کروز کنترل منطبق شونده، و سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو در تمامی سرعت‌ها به همراه ترمز اضطراری خودکار به عنوان آپشن‌های قابل خرید در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

هیوندا توسان 2019

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫8

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫4

قیمت: 23٫200 دلار

هیوندا توسان 2019 در آزمایشات تصادف از جلو و جناحین سازمان NHTSA موفق به کسب امتیاز پنج ستاره شده و در آزمایشات واژگونی این سازمان نیز امتیاز چهار ستاره را از آن خود کرده که در مجموع امتیاز کلی پنج ستاره را نصیب این خودرو می‌سازند.

علاوه بر این هیوندا توسان از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها نیز به عنوان انتخاب ایمنی برتر سال 2018 برگزیده شده است.

این شاسی بلند در تمامی شش آزمایش تصادف این موسسه موفق به دریافت امتیاز Good شده و در زمینه‌ی تکنولوژی اجتناب از برخورد از جلو نیز امتیاز Superior را به نام خود به ثبت رسانده است.

دوربین دید عقب را می‌توان تنها ویژگی ایمنی پیش فرض در هیوندا توسان 2019 در نظر گرفت.

از تکنولوژی‌های کمک راننده‌ی پیشرفته‌ای که به صورت آپشن در این خودرو ارائه می‌شود می‌توان سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، ترمز اضطراری خودکار، و سیستم شناسایی عابرین پیاده را نام برد.

مزدا CX-5 2019

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫9

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫7

قیمت: 24٫350 دلار

به گفته موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها مزدا CX-5 2019 عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس این موسسه را به خود اختصاص داده است.

این خودرو از سوی NHTSA نیز موفق به دریافت امتیاز کلی پنج ستاره شده که شامل پنج ستاره در آزمایشات تصادف از جلو و از جناحین و چهار ستاره در آزمایش واژگونی می‌شود.

تجهیزاتی نظیر دوربین دید عقب، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم نظارت بر نقطه کور، و ترمز اضطراری در سرعت‌های پایین به صورت از پیش تعیین شده در این شاسی بلند موجود خواهد بود.

تکنولوژی‌های اضافه‌ای همچون چرا‌غ‌های مه شکن، سیستم دوربین پارک 360 درجه، صفحه نمایش هشدار دهنده، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، ترمز خودکار در تمامی سرعت‌ها، کروز کنترل منطبق شونده، و سنسور‌های پارک در قسمت جلو و عقب خودرو به عنوان آپشن در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت.

هوندا 2019 CR-V

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫9

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫7

قیمت: 24٫350 دلار

هوندا CR-V 2019 هنوز توسط سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها امتیاز دهی نشده اما با این وجود نسل کنونی این خودرو با کسب امتیاز چهار ستاره در آزمایشات واژگونی و پنج ستاره در آزمایشات تصادف از جلو و جناحین موفق به دریافت امتیاز کلی پنج ستاره شده است.

مدل 2019 این خودرو همچنین با کسب امتیاز Good در هر شش آزمایش تصادف و دریافت امتیاز Superior در زمینه‌ی اجتناب از برخورد از جلو، عنوان انتخاب ایمنی برتر موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها را نیز به نام خود به ثبت رسانده است.

هوندا CR-V 2019 به صورت پیش فرض به همراه یک دوربین دید عقب عرضه می‌شود.

ورژن‌های بالاتر از نسخه‌ی پایه‌ امکانات ایمنی اضافه‌ای همچون نور بالای خودکار، سنسور‌های پارک در قسمت عقب خودرو، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم کاهش انحراف از جاده، سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور،‌ سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، ترمز اضطراری خودکار، و کروز کنترل انطباقی را به این خودرو اضافه خواهند کرد.

ولوو XC60 2019

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫9

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫0

قیمت: 39٫800 دلار

به گفته‌ی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها ولوو XC60 2019 در پنج آزمایش تصادف این موسسه موفق به کسب امتیاز Good شده و در بخش تکنولوژی اجتناب از برخورد از جلو نیز امتیاز Superior را به خود اختصاص داده است.

با این حال از آنجاییکه این شاسی بلند آزمایش دشوار همپوشانی کوچک سمت سرنشین در قسمت جلو را پشت سر نگذاشته عنوان انتخاب ایمنی برتر به آن تعلق نمی‌گیرد.

به علاوه این خودرو در بخش چراغ‌های جلو نیز تنها به امتیاز قابل قبول (Acceptable) بسنده کرده است.

سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها هنوز اطلاعات مرتبط با آزمایشات تصادف مدل XC60 را منتشر نکرده است.

ولوو XC60 2019 به صورت پیش فرض به همراه لیست چشمگیری از سیستم‌های ایمنی پیشرفته مانند دوربین دید عقب، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، چراغ‌های جلویی نور بالا فعال، سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم اجتناب از برخورد با خودرو‌های مسیر مخالف، سیستم کاهش برخورد به سیستم ترمز فعال، ترمز خودکار پس از برخورد، و سیستم حفاظتی و کاهش دهنده‌ی انحراف از مسیر روانه‌ی بازار می‌شود.

علاوه بر این مدل XC60 این توانایی را دارد تا به بررسی جاده پرداخته و در صورتیکه حضور عابرین پیاده، دوچرخه سواران، و یا حیوانات بزرگ را حس کند به سرنشینان هشدار دهد.

از دیگر امکانات ایمنی اضافه‌ای‌‌ که در این خودرو ارائه می‌شود می‌توان به دوربین 360 درجه، صفحه نمایش هشدار دهنده، سیستم هشدار دهنده‌ی فاصله با دیگر خودرو‌ها، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم کمکی پارک خودرو، کروز کنترل منطبق شونده، سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور به همراه سیستم کمک به هدایت خودرو، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از پشت به همراه سیستم ترمز، و سنسور‌های پارک در قسمت جلو و عقب خودرو اشاره کرد.

کمپانی ولوو همچنین در مدل XC60 تکنولوژی نیمه خودکار Pilot Assist خود را نیز ارائه می‌کند که این تکنولوژی به حفظ خودرو در مرکز مسیر خود و در فاصله‌ای امن با خودرو جلویی کمک خواهد کرد.

مرسدس بنز 2019 GLC

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 10

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫8

قیمت: 40٫700 دلار

مرسدس بنز GLC 2019 از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها به عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس برگزیده شده است.

این خودرو هنوز توسط سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها امتیاز دهی نشده اما مدل 2018 GLC از سوی این سازمان موفق به کسب امتیاز کلی پنج ستاره شده که پنج ستاره به آزمایشات تصادف از جلو و از جناحین و چهار ستاره به آزمایش‌های واژگونی اختصاص داده شده است.

امکاناتی نظیر دوربین دید عقب، سیستم کمک به حفظ ثبات خودرو در هنگام وزش باد، سیستم کمکی ترمز فعال، و سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده به صورت پیش فرض در این خودرو موجود خواهند بود.

این خودرو همچنین به تکنولوژی Pre-Safe نیز مجهز بوده که به وسیله‌ی بالا بردن شیشه‌ها و سفت کردن کمربند‌های ایمنی خودرو را برای یک برخورد آماده می‌کند.

از امکانات کمک راننده‌ی پیشرفته‌ای که به عنوان آپشن‌های قابل خرید در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت می‌توان به دوربین پارک 360 درجه،‌ صفحه نمایش هشدار دهنده، نور بالای منطبق شونده، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم فعال کمک به پارک خودرو، سیستم شناسایی عابرین پیاده، و سیستم Pre-Safe Plus که راننده را از برخورد‌های احتمالی در قسمت عقب خودرو آگاه می‌سازد و با اعمال پشتیبانی ترمز به کاهش احتمالات وقوع برخورد‌های ثانویه می‌پردازد، اشاره کرد.

کیا نیرو 2019

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 10

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫3

قیمت: 23٫490 دلار

کیا نیرو 2019 از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها به عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس انتخاب شده است.

با این حال سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها هیچگونه اطلاعاتی را در رابطه با آزمایشات تصادف این کراس اور ساب کامپکت منتشر نکرده است.

دوربین دید عقب به عنوان تنها ویژگی ایمنی پیش فرض کیا نیرو 2019 در این خودرو به چشم می‌خورد.

با این وجود چندین تکنولوژی‌ ایمنی دیگر شامل سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم کمک به تغییر مسیر، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب،‌ ترمز اضطراری خودکار، سیستم شناسایی عابرین پیاده، کروز کنترل منطبق شونده، و سنسور‌های پارک در قسمت جلو و عقب خودرو نیز به عنوان آپشن‌های قابل خرید به همراه این خودرو عرضه خواهند شد.

هیوندا کونا 2019

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 10

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫5

قیمت: 19٫990 دلار

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها مدل کونا 2019 را به عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس برگزیده است.

سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در زمان نگارش این مطلب هنوز این شاسی بلند را مورد ارزیابی قرار نداده است.

دوربین دید عقب، سیستم نظارت بر توجه راننده، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، و سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو از امکانات ایمنی پیش فرض در این خودرو به شمار می‌رود.

تکنولوژی‌های ایمنی پیشرفته‌ای همچون نور بالای خودکار، سنسور‌های پارک در قسمت عقب خودرو، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم شناسایی عابرین پیاده، و کروز کنترل منطبق شونده تجهیزات دلخواه این شاسی بلند را تشکیل می‌دهند.

لازم به ذکر است که هیوندا کونا عنوان ارزشمند‌ترین شاسی بلند ساب کامپکت وبسایت یو اس نیوز را نیز به خود اختصاص داده است.

2019 BMW X3

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 10

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫6

قیمت: 41٫000 دلار

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس خود را به BMW X3 2019 اعطا کرده است.

این خودرو هنوز توسط سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها مورد آزمایش قرار نگرفته است.

از امکانات ایمنی فعالی که به صورت پیش فرض در BMW X3 2019 ارائه می‌شود می‌توان به دوربین دید عقب، سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، ترمز اضطراری خودکار، سیستم شناسایی عابرین پیاده، و سنسور‌های پارک در قسمت جلو و عقب خودرو اشاره کرد.

شما همچنین می‌توانید با پرداخت هزینه‌‌ی اضافی از تجهیزاتی مانند سیستم دوربین دید پیرامون، صفحه نمایش هشدار دهنده، سیستم کمکی پارک دوبل، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، کروز کنترل منطبق شونده، سیستم نظارت بر نقطه کور، و سیستم هشدار دهنده برخورد به هنگام حرکت در جلو و عقب نیز بهره مند شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان