چای اولانگ بنوشیم یا نه؟ آشنایی با خواص و مضرات این چای

چای اولانگ یکی از قدیمی ترین چای های بومی چین است. که از اهمت فراوانی در بینشان برخوردار است این چای از عطر و طعم بسیار خوبی برخوردار است که فواید فراوانی برای بدن دارد

چای اولانگ بنوشیم یا نه؟ آشنایی با خواص و مضرات این چای

چای اولانگ طعمی در حد وسط چای سبز و چای سیاه دارد که تمامی این ها از  برگ های گیاه کاملیا سیننسیس به وجود می آیند. زمانی که حرف از تندرستی به میان می آید بی شک نام این چای پر خاصیت  می درخشد.

آشنایی با خواص چای اولانگ و مضرات ان

آنچه باید درباره خواص چای اولانگ بدانید

چای اولانگ تقریبا قدمتی 400ساله در چین دارد که یک چای محبوب در بین چینی هاست  این چای رنگی قرمز  و زرد دارد که فرق آن با چای سبز و چای سیاه در  مدت زمان تخمیر نسبی آنهاست.

تمام چای ها زمانی که برداشت می شوند به رنگ سبز هستند سپس این برگ های سبز برای اکسیداسیون  حرارت می بینند سپس این برگ ها باید خشک شوند که در فرایند خشک شدن به علت از بین رفتن ساختار سلولی برگ ها پیچ می خورند. در این مرحله چای سبز آماده است اما برای تبدیل شدن به چای اولانگ باید از یک مرحله دیگر هم عبور کند یعنی در یک منطقه محافظت شده دوباره اکسیداسیون می شوند اما بدون از دست دادن ساختار سلولی و پیچ خوردگی.

استفاده از دم نوش چای اولانگ

فواید چای اولانگ

این چای  سرشار از ویتامین و املاح مورد نیاز بدن اگر به صورت منظم مصرف شود تاثیرات شگفت انگیزی  از آن می بینید. این چای سرشار از پلی فنلی و خواص آنتی اکسیدانی دارد و همچنین دارای  کلسیم، منیزیم، مس، کاروتن، سلنیم، پتاسیم، اسیدفولیک، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K و ویتامین‌های گروه B می‌باشد.

از مهم ترین فواید ان می توان به موارد زیر اشاره کرد

1- کاهش وزن :یکی از چشم گیرترین اثرات و خواص چای اولانگ کاهش وزن و کاهش سایز بدون عوارض است که با سرعت افزایش متابولیسم  روند چربی سوزی بیشتر می شود و همچنین به دلیل دارا بودن پلی فنول ها آنزیم هایی که باعث تولید چربی می شوند را غیر فعال می کند.

پررنگ ترین خواص ان یعنی لاغری با چای اولانگ

2- پیشگیری از سرطان:پلی فنول ها موادی در گیاهان هستند که باعث می شود خود را از آسیب فتوسنتز در سلول هایش حفظ کند که وجود این ماده در بدن انسان باعث کاهش ابتلا به سرطان های پوستی و سرطان های معده می گردد.پنی فنول ها مانع تشکیل ترکیباب سرطان زا در بدن می شود.

3- پیشگیری از ابتلا به دیابت: باز هم وجود پنلی فنول ها در این چای کمک فراوانی به کاهش قند خون و و کاهش انسولین در بدن کمک می کند البته با مصرف مداوم و روزانه ان.

4- تقویت استخوان ها:تقریبا ثابت شده است که چای اولانگ سرشار ار اهن و کلسیم است که مصرف ان باعث تراکم استخوانی نسبت به کسانی که از این چای استفاده نمی کنند بیشتر است.

5- سلامت قلب: مصرف اولانگ تاثیر به سزایی بر سلامت قلب می گذارد و مصرف مداوم ان باعث کاهش کلسترول بد و کاهش فشار خون می شود که این خاصیت چای اولانگ سلامت قلب را تضمین می کند

6- سلامت و زیبایی پوست: طی تحقیقاتی که انجام شد مشخص شد کسانی که به طور مرتب از این چای مصرف می کنند تقریبا با گذشت 6 ماه مشکلات پوستی شان برطرف شده است .انتی اکسیدان های موجود در این چای موجب می شود تا خواص چای اولانگ باعث حفظ جوانی و کاهش چین و چروک های پوست می شود.

مضرات مصرف اولانگ

حد اعتدال در مصرف این چای بسیار مهم است زیرا مصرف بیش از اندازه ان هم می تواند مضراتی هم داشته باشد. از جمله این مشکل ها :

  • اسهال شدید
  • تپش قلب
  • کند شدن انعقاد خون
  • کافئین موجود در ان فشار چشم را افزایش می دهد
  • به وجود آمدن اختلالات اضطرابی
  • سردرد
  • تحریک روده

چای پرطرفدار و محبوب چینی ها

نحوه مصرف

بگذارید آب جوش بیاید زمانی که آب جوشید یک قاشق به آن اولانگ اضافه کنید و بگذارید به مدت 3 دقیقه دم بکشد و سپس نوش جان کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان