مزایای شگفت انگیز برگ‌های کاری!

این برگ‌ها به خاطر عطر و بویی که دارند بسیار مورد استفاده هستند. غیر از مصارف آشپزی، از این برگ‌ها در آیور ودا (طب سنتی هند مشتمل بر داروهاى گیاهی و روغن هاى مالیدنی و غیره ) و درست کردن داروهای گیاهی هم استفاده می‌شود. این برگ‌های خوشمزه و خوش بو منبعی عالی از ویتامین‌های A، B، C، B۲، کلسیم، پروتئین، آمینو اسید، فسفر، فیبر و آهن هستند.

مزایای شگفت انگیز برگ‌های کاری!

برگ‌های کاری یکی از سبزی‌های معمول در آشپزی هندی‌ها و مردم مناطق استوایی هستند. اگر خواص شگفت انگیز این برگ ها را بدانید شما هم از آنها در آشپزی‌تان استفاده خواهید کرد.

این برگ‌ها به خاطر عطر و بویی که دارند بسیار مورد استفاده هستند. غیر از مصارف آشپزی، از این برگ‌ها در آیور ودا (طب سنتی هند مشتمل بر داروهاى گیاهی و روغن هاى مالیدنی و غیره ) و درست کردن داروهای گیاهی هم استفاده می‌شود. این برگ‌های خوشمزه و خوش بو منبعی عالی از ویتامین‌های A، B، C، B2، کلسیم، پروتئین، آمینو اسید، فسفر، فیبر و آهن هستند.

البته بیشتر خواص دارویی که برگ های کاری دارند مربوط به آلکالوئیدی است که درون آنها یافت می‌شود. این برگ‌ها همچنین خواص آنتی اکسیدانی، آنتی باکتریالی، حشره کشی، ضد سرطانی، ضد میکروبی و ضد دیابتی دارند. به خاطر همین خواص است که از این برگ‌ها برای درمان بیماری‌های بسیاری استفاده می‌شود.

اگر این برگ‌ها را به صورت تازه پیدا نکردید، می‌توانید روغن و عصاره برگ‌های کاری را در مغازه‌ها پیدا کنید.

خواص شگفت انگیز برگ‌های کاری:

1- دیابت را کنترل می‌کند

اگر دیابت دارید و می‌خواهید قند خون‌تان را به روشی طبیعی پایین و تحت کنترل نگه دارید، برگ‌های کاری را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. با این کار از سلول‌های انسولین ساز پانکراس حفاظت می‌کنید و باعث تحریک آنها به ترشح انسولین بیشتر می‌شوید و در نتیجه قند خون‌تان پایین می‌آید.

  • هر روز صبح چند برگ کاری را با معده خالی بجوید.
  • همچنین می‌توانید پودر برگ کاری را به سوپ یا سالادتان اضافه کنید.

2- پایین آوردن کلسترول LDL

اگر به طور مرتب از برگ‌های کاری استفاده کنید کلسترول LDL یا همان کلسترول بد بدن پایین می‌آید. کاری سرشار از مواد آنتی اکسیدان است و از اکسید شدن کلسترول و تشکیل کلسترول بد جلوگیری می‌کند. برگ‌های کاری، همچنین، سطح کلسترول خوب بدن را افزایش می‌دهند. در نتیجه به مرور زمانی احتمال ابتلای شما به بیماری‌های قلبی و سخت شدن شریان‌ها، که باعث مرگ می‌شود، کاهش پیدا می‌کند.

  • برگ‌های خشک شده کاری را به عنوان میان وعده یا خوراکی بجوید. همچنین برگ‌های تازه آن را به سالاد و غذاهاتان اضافه کنید. با این حال وقتی صحبت از پایین آوردن سطح کلسترول می‌شود ورزش را دست کم نگیرید.

3- رادیکال‌های آزاد را دفع می‌کند

برگ‌های کاری پر از ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که بدن‌تان را از آسیب ناشی از اکسیدان‌ها، که رادیکال‌های آزاد اند و در به وجود آمدن خیلی از بیماری‌ها نقش دارند، حفظ می‌کنند.

  • اگر کاری را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید از ابتلا به خیلی از بیماری‌های مزمن و پیری نجات پیدا می‌کنید. با خوردن کاری بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان سراغ‌تان نمی‌آیند.

4- باعث کاهش وزن می‌شود

این روزها همه می‌خواهند وزش‌شان را پایین بیاورند و برای این کار چه خوراکی بهتر از کاری؟! اگر چند وقتی است با مسئله کاهش وزن دست به گریبان هستید، دلیل دیگری برای اضافه کردن کاری به رژیم غذایی تان خواهید داشت.

اول از همه اینکه برگ‌های کاری بدن را از آلودگی‌ها و سموم پاک می‌کنند و این آلودگی‌ها را به صورت ادرار و موع از بدن خارج می‌کنند. دوما برگ‌ها چربی‌های ناخواسته و کربوهیدرات را می‌سوزانند.

تحقیقات نشان داده آلکالوئیدهایی که در برگ‌های کالری موجودند باعث کاهش وزن می‌شوند و سطح کلسترول بدن را هم کاهش می‌دهند.

  • برگ‌های تازه یا خشک کاری را در رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. می‌توانید غذاهای رژیمی که در تهیه‌شان از کاری استفاده می‌شود را درست کنید.

5- درمان زخم‌ها

کاری پروسه التیام زخم‌ها و خراش‌ها را سرعت می‌بخشد. برگ‌های کاری حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال هستند و نه تنها سرعت خوب شدن زخم را بیشتر می‌کنند، از عفونی شدن آن هم جلوگیری می‌کنند. علاوه بر آن کاری درد را هم کاهش می‌دهد.

  • تعدادی برگ کاری را در هاون یا به هر وسیله دیگری له کنید تا خمیری درست شود.
  • این خمیر را بر روی زخم یا خراش‌تان قرار دهید تا هم سریع تر درمان شود و هم دردش کم شود.
  • از این درمان چند بار در روز استفاده کنید

6- افزایش رشد مو

برگ‌های کاری باعث رشد قوی مو هم می‌شوند. همچنین ترکیباتی در این برگ‌ها است که ریشه آسیب دیده موها را هم درمان می‌کند. همچنین ویتامین B6 موجود در آنها باعث تنظیم هورمون‌ها می‌شود و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

  • می‌توانید مقداری برگ پودر شده کاری را درون روغن موتان بریزید و آن را بر روی پوست سرتان ماساژ دهید. اجازه دهید روغن از شب تا صب روی سرتان باشد و سپس صبح روز بعد آن را بشویید. هفته‌ای 2 تا 3 بار از این درمان استفاده کنید و از تغییراتی که در رشد موهاتان به وجود می‌آید شگفت زده شوید.
  • همچنین می‌توانید به جای درمان بالا، یک مشت برگ کاری را درون یک فنجان ماست بریزید و هم بزنید. این مخلوط را بر روی موهاتان بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند. سپس موهاتان را با آب ولرم بشویید. از این درمان 1 بار در هفته استفاده کنید.

7- درمان سفید شدن زود هنگام موها

سفید شدن زود هنگام موها این روزها مشکلی معمول است. برای درمان آن می‌توان از برگ‌های کاری استفاده کرد. برگ‌های کالری باعث افزایش رنگدانه‌های تیره در موها می‌شود.

  • برگ‌های کاری را با روغن نارگیل مخلوط کنید، موهاتان را به خوبی تقویت می‌کند. یک مشت برگ کاری را در یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل حرارت دهید تا زمانی که برگ‌های تغییر رنگ دهند و نیم سوز شوند. روغن را از صافی رد کنید و آن را بر موهاتان ماساژ دهید. اجازه دهید برای 30 تا 45 دقیقه بر روی موهاتان بماند و سپس آن را بشویید. از این درمان حداقل 1 یا 2 بار در هفته استفاده کنید.
  • به جای درمان بالا، چند عدد برگ کاری را له کنید تا به صورت خمیر درآیند و سپس این خمیر را بر روی پوست سرتان بمالید. اجازه دهید برای 30 دقیقه بر روی موهاتان بماند و سپس آن را بشویید. از این درمان 1 بار در هفته استفاده کنید.

8- بهبود دستگاه گوارش

فرقی نمی‌کند از اسهال رنج می‌برید، به یبوست مبتلا هستید، نفخ دارید یا دردی در ناحیه شکم‌تان احساس می‌کنید، می‌توانید برای درمان‌تان روی برگ‌های کاری حساب کنید! در کل برگ‌های کاری برای سلامت کلی دستگاه گوارش خوب است. این برگ‌ها مانند یک ملین ملایم عمل می‌کنند که در نتیجه حرکات مدفوع در روده را بهتر می‌کنند. این برگ‌ها ترشح آنزیم‌های گوارشی را هم افزایش می‌دهند تا دستگاه گوارش در وضعیت مناسبی قرار بگیرد.

  • 1 قاشق چایخوری پودر برگ کاری را به 1 لیوان دوشاب اضافه کنید. هر روز این مخلوط را با معده خالی بنوشید.
  • به جای درمان بالا می‌توانید برگ‌های تازه کاری را با معده خالی بجوید. از این درمان هم یک بار در روز استفاده کنید.

9- کاهش استرس

این روزها استرس بخشی جدای ناپذیر از زندگی‌مان شده است، اما ما باید برای کنترل آن تلاش کنیم.استرس می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی روحی و جسمی شود.

وقتی صحبت از استرس می‌شود برگ‌های کاری کمک بسیاری می‌کنند. رایحه آرامش بخشی که از این برگ‌ها بلند می‌شود می‌تواند ذهن و جسم را آرام کند. به همین دلیل است که از عصاره کاری برای درمان افسردگی و اضطراب استفاده می‌شود.

  • قبل از اینکه به خواب بروید 1 تا 2 قطره عصاره کاری را بر روی بالشت‌تان بریزید و بعد بخوابید.
  • همچنین می‌توانید چند قطره عصاره کاری را درون وان پر از آب حمام بریزید و به مدت 30 دقیقه در آن بمانید تا بدن‌تان پر از آرامش شود!

10- رهایی از تهوع صبحگاهی

اگر در 3 ماهه اول حاملگی‌تان هستید و یا در کل حالت تهوع دارید، قطعا باید برگ کاری را امتحان کنید. برگ‌های کاری ترشحات گوارشی را افزایش می‌دهد و در نتیجه به کاهش احساس تهوع، استفراغ و حالت تهوع در حاملگی کمک می‌کند. همچنین رایحه برگ‌های کاری هم کمک زیادی می‌کند.

  • 1 تا 2 قاشق از عصاره برگ‌های کاری را استخراج کنید. برگ‌های تازه کاری را له کنید تا این عصاره را به دست آورید. آن را درون یک کاسه بریزید.
  • یک قاشق چایخوری آب لیموترش و مقدار کمی شکر زرد به آن اضافه کنید.
  • آن را به خوبی هم بزنید و سپس آن را بخورید تا حالت تهوع‌تان از بین برود.
  • از این درمان به اندازه نیاز استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان